Autor Wątek: Stairs to heaven in 6,22KB + tutorial  (Przeczytany 5016 razy)

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Sierpień 01, 2010, 15:29:37
Prosta platformówka browserowa na konkurs '10K Apart'. Wykonana w Javascripcie i renderowana na canvasie, bez zadnych zewnetrznych plików graficznych (niektóre rzeczy rysowane przy pomocy JS, aniołek enkodowany do Javascriptu przy pomocy base64). Napisana w około 8h bez pomocy żadncyh frameworków czy zewnętrznych bibliotek. Całość zajmuje 6,22KB. Sterowanie myszką.

Link http://10k.aneventapart.com/Entry/36 (można tu ocenić grę od 1 do 5 gwiazdek :))



########
UPDATE
Zainspirowany kilkoma postami ze strony 10kA wymyśliłem malutki konkursik. Jeśli nie masz nic ciekawego do roboty to zagraj w moją grę, nagraj film (komórką, aparatem albo czymś do nagrywania desktopu), wrzuć na youtube, vimeo czy cokolwiek innego i wrzuć link w komentarze na stronie (TU) do 25 sierpnia. Do wygrania dwa jedyne w swoim rodzaju, unikatowe tshirty - jeden poleci do osoby z najlepszym wynikiem a drugi do jakieś losowo wybranej. Jako że nie przewiduje żeby konkurs szokował frekwencją - każdy ma szanse:). Na zachętę mój filmik z najlepszym jaki udało mi się uchwycić wynikiem (oczywiście się nie liczy) http://vimeo.com/13843414


###########
UPDATE 2
dodalem na mojego bloga porsty opis wykonania gry krok po kroku. Pisany moją łamaną angielszczyzną spod budki z piwem ale wydaje mi się ze powinien być raczej zrozumiały.
http://michalbe.blogspot.com/2010/09/simple-game-with-html5-canvas-part-1.html
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2010, 13:45:07 wysłana przez MichalBe »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline James

  • Użytkownik

# Sierpień 01, 2010, 15:40:20
Świetne 5/5 ;)

Offline Kamma

  • Użytkownik

# Sierpień 01, 2010, 15:46:40
Całkiem grywalne :) Mógłbyś troszkę obszerniej napisać, w jaki sposób stworzyłeś animowaną postać i wyeksportowałeś ją do kodu JavaScript. Jest to obiekt wektorowy?
Jaki jest stopień kompatybilności tej aplikacji z obecnymi, stabilnymi wersjami przeglądarek?

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Sierpień 01, 2010, 16:00:32
Bardzo toporne sterowanie, klocki czasem znikają tak, że ich nie widać i trzeba odświeżyć stronę. Ale za to, że jesteś z warsztatu masz 4/5.

Offline rhino

  • Użytkownik

# Sierpień 01, 2010, 16:26:22
Sterowanie jest moim zdaniem tragiczne ;/ ale gra się mimo tego całkiem przyjemnie.
Fajny, mały projekcik, 4/5.
PS.Kod w jednej linii rządzi :] domyślam się, że to w celu uczynienia go nieczytelnym dla userów. :P
BTW Chciałem kiedyś podejrzeć źródło webgadu, a tam następujący komentarz:
Cytuj
Zaglądasz do kodu? To świetnie! Każdy dobry webdeveloper to robi :)
A poniżej kodzik w jednej linii. :D
« Ostatnia zmiana: Sierpień 01, 2010, 16:28:08 wysłana przez »Яђino »

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Sierpień 01, 2010, 17:55:04
Popieram marudzenie na sterowanie. :) Szkoda, że JS, a nie flash, byłoby płynniej.

Offline Karol

  • Użytkownik

# Sierpień 01, 2010, 18:17:42
U mnie jest całkiem płynnie, ale 2px ruchu myszką = 1px ruchu postaci (nie wiem jak to inaczej opisać, wartości przybliżone) strasznie utrudnia grę.

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Sierpień 01, 2010, 18:41:46
Widze jakies inspiracje pewna znana gra na iPhone/iPod touch/iPad'a ;) Nie da sie w tym JS kierowac klawiatura ? A kod w jednej linii jest bo to konkurs na gre w 10kb;) Pewnie nie zmiesciloby sie gdyby bylo jakies lepsze formatowanie.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 01, 2010, 18:46:51 wysłana przez vashpan »

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Sierpień 01, 2010, 19:31:49
Widze jakies inspiracje pewna znana gra na iPhone/iPod touch/iPad'a ;)

Bo ona to była niby oryginalna, tak? :P

Offline zxc

  • Użytkownik

# Sierpień 01, 2010, 19:41:59
Fajny klon Doodle Jumpa! :)

-Odległość postaci od dołu planszy powinna być większa, żeby dać jakiś margines
-Odbicie od zwykłej platformy powinno dawać siłę skoku pozwalającą na przeskoczenie dwóch pięter (a nie jednego) - później ewentualnie możesz wprowadzić platformy-materace, tłumiące skok w ten sposób.
-Postać bardzo powoli reaguje na ruch myszy. Lepsze byłoby przełożenie 1:1, ruch postaci równy ruchowi myszy.

Mimo wszystko dobra rzecz! Zwłaszcza biorąc pod uwagę ograniczenie czasowe. Zrobić pełną grę w sprincie to jest umiejętność. Kto nie umie zrobić gry szybko, ten nie umie zrobić gry. Ty umiesz. Za to szacunek :).

# Sierpień 01, 2010, 19:48:44
Fajnie że Aniołek.
Jakaś odmiana.

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Sierpień 01, 2010, 21:30:24
dzięki za pozytywny feedback, zaskoczyłem się, w końcu to warsztat:).

@Kamma:
postać jest zakodowana base64, czyli tak na prawdę nie ma żadnego spadku objętości, po prostu uznałem to za ciekawy bajer a wykonanie techniczne tez oceniają:). Gra działa na FF3.6.8, Safari 5 oraz IE9 Dev bez problemu, na Chromie sa problemy z rysowaniem paletek bo zapomnialem ustawić przezroczystość.

@Xirdus:
dopiero po wysłaniu gry zorientowałem się że jak 'skusisz' i kontynuujesz to nie generuje przeszkód od nowa tylko zaczyna się w miejscu w ktorym sie skończyło, tylko z mniejszą ruchliwością platform, przez co czasem trzeba odświeżyć, niestety nie mogę juz tego poprawić, moze w jakieś wersji pozakonkursowej

@»Яђino:
kod w jednej linii ponieważ musial zmieścić sie w 10KB (stwierdziłem ze 6,22 robi większe wrazenie bo nawet przed upchnięciem zajmował coś około 9,7KB), jeśli chcesz zobaczyć jak wyglądał wcześniej to zawsze mozesz użyć np. JS Beautifilera.

@Kos:
flashem gardzę, i w świętej wojnie HTML5 i pochodne VS Flash i pochodne zawsze będę po tej 1szej stronie, poza tym 'aplikacja' musiała być wykonana przy pomocy html5

@vashpan & zxc:
sprawdziłem tę grę (wcześniej jej nie znałem), rzeczywiście bardzo podobne, szczerze mowiac nie wydaje mi sie zeby idea była jakaś wielce oryginalna, mój brat jest wielkim fanem Icy Towera i na nim bardziej sie wzorowalem mimo ze wyszło o wiele podobniej do doodla.

@Wladekprogramista:
ktoś mi go narysował kilka lat temu i czekał gdzieś w czarnych zakątkach dysku na czas kiedy będzie mógł ożyć i jakos tak sie złożyło że przypasował.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 01, 2010, 22:57:40 wysłana przez MichalBe »

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Sierpień 01, 2010, 22:05:42
flashem gardzę, i w świętej wojnie HTML5 i pochodne VS Flash i pochodne zawsze będę po tej 1szej stronie

Problem jest taki, że Flash, jakkolwiek by tego nie stawiać, ma większe możliwości od HTML5 takiego jak jest dzisiaj ORAZ jest dostępny na większej ilości maszyn ORAZ działa wydajniej. Opinia opinią, a fakty faktami - jeżeli Twoja opinia mimo tychże jest po stronie HTML5, to OK, nie będę Cię przekonywać, ale nie udaję nawet, że rozumiem Twój punkt widzenia. :)

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Sierpień 01, 2010, 22:06:18
flash na większej ilości maszyn niż javascript?

Offline Zielony

  • Użytkownik
    • Ghurund Engine

# Sierpień 01, 2010, 23:18:18
flash na większej ilości maszyn niż javascript?
Nie zamierzam wspierać któregokolwiek z was w dyskusji. Chciałbym tylko poinformować, że Flash mi działa, a gra z aniołkiem - nie (z powodu braku obsługi canvasa w mojej przeglądarce).