Autor Wątek: Gra casual typu hidden objects  (Przeczytany 4072 razy)

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Sierpień 12, 2010, 12:50:21
tak czy siak grafika to jest hardcore w przypadku takich gier, tym bardziej jak chcesz robic PC = wieksza rozdzielczosc, która po prostu znacznie więcej kosztuje, ale jak dobrze przemyślisz temat - łatwo Ci będzie skalować w dół bez dodatkowych kosztów, więc takiego hidden object możesz robić na wiele platform (PC->www->iPad->iPhone, BADA->PSP->DS->Mobile, koszt grafiki wektorowej)

Tak czy siak wątpie aby ktoś z domowym budżetem byłby w stanie zapłacić kupę kasy za backgroundy do takiej gry :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline hellmut

  • Użytkownik

# Sierpień 13, 2010, 12:38:04
Zdaję sobie sprawę, że metodą "chałupniczą" nie będzie łatwo. Ale jak projekt będzie się rozwijał (póki co ćwiczę SDL-a) to może i zespół zapaleńców może się powiększy, sam kiedyś troszkę rysowałem/malowałem więc zrobię podejście do grafiki. Może coś z siebie sensownego wykrzesam.
Się zobaczy, póki co patrzę w ten projekt dość optymistycznie :)

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Sierpień 13, 2010, 13:38:41
Nie ma opcji by ktos Ci zrobil Backgound przykladowo 1024x1024 ktory 'jakos' by wygladal za free. Zalozmy, ze uda Ci sie tak zaprojetowac gre by uzywac 30 unikalnych backgoundow + 50 modyfikacji = widzisz ile to jest pracy dla grafika?

Full time pracy 2 grafikow (1 drafty, drugi detal) to 1 dzien na draft + 3-4 dni na detal. Przekladajac to na 'prace amatorska' wyjdzie Ci 3 tygodnie na jeden taki background, po ktorym grafik stwierdzi, ze on nie chce tego robic.

Zastanow sie czy daloby rade backgrouny zamienic czyms innym (ASCI np) co sam bedziesz mogl robic.

Offline tomboris

  • Użytkownik

# Sierpień 13, 2010, 22:02:47
Ja podłącze się pod temat i zapytam, w jaki sposób robi się grafę do tego rodzaju gier (myślę również o przygodówkach typu point`and`click)
Grafik maluje/rysuje to tradycyjnie, a potem się skanuje? Czy jak?
Jeśli robi się to komputerowo, to jakie programy najlepiej?

Offline Joker

  • Użytkownik

# Sierpień 14, 2010, 18:27:01
Kupuje się tablet, włącza się Gimpa, PS'a, Cokolwiek do malowania. Tworzy się nowy obraz o wielkości jakieś sporej. Np. Full-HD. i się maluje, chyba że akurat ktoś zażyczy sobie inaczej. Wtedy robi się to jak ktoś sobie zażyczył.

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Sierpień 15, 2010, 18:58:03
Mozna tez robic retusz zdjęć, ktore sie zrobilo, czasami nawet screenow z filmu etc (jak ma sie prawa) ale w wiekszosci to jest po prostu praca grafika (mozna sam 'szkic' zrobic w 3d, a pozniej go dopieszczac tabletem przy uzyciu photoshopa) zalezna od tego jak sie nauczyl tworzyc taka grafike, bo podejsc do tego mozna w roznoraki sposob ;)

Offline Neil

  • Użytkownik

# Sierpień 23, 2010, 14:45:54
Należy pamiętać równie dobrze można taka grafikę zrobić wektorowo w Illustratorze, lub darmowym odpowiedniku Inscape.

Dzieki tworzeniu rysunków wektorowo możemy dowolnie skalować obraz bez straty na jakości. i tak tworzymy coś w rozdziałce 1024x768 i bez problemu scalujemy do rozdziałki 1280x1024 w 5 sec dosłownie dwoma ruchami palców i ruchem myszki.

do rysunku wektorowego tablet jest nie potrzebny, nie musimy pracować na dużych rozdzielczościach co oszczędza nam komputer.
gotowy rysunek możemy powiększać w nieskończoność i będzie wyglądał zawsze tak samo.

Jakieś przykładowe prace z illustratora na potwierdzenie tego co mówię, (oczywiście nie moje)
http://program.aya.sy/images/ADOBE%20ILLUSTRATOR%20CS3%202009.jpg
http://www.illustrophile.com/wp-content/uploads/2008/03/santat.jpg
http://www.jungus.com/b/wp-content/plugins/wp-o-matic/10436_illustrator-resources23.jpg

Zaletą takiego rysunku jest to że każdy element jest tak naprawdę oddzielny, po narysowaniu można je dowolnie animować, przenosić, cuda wianki można z nimi robić:P.

Powiem na swoim przykładzie.
jak bym miał Koncepty co jak ma wyglądać co tam ma być etc, żebym nie musiał wymyślać sceny tylko narysować, to by było jak dla mnie około 2-3 dni z piwem w ręku - pierwsze 5 (ustalanie kolorystyki, bohatera, stylu rysunku, głębi etc..) a potem to około jednego dnia na rysunek. 2 miesiące i gotowe. Licząc po 8-9-10h pracy dziennie.

P.S
jak co to ja już mam sporo roboty :P

Offline Xirdus

  • Moderator

# Sierpień 23, 2010, 14:53:28
i tak tworzymy coś w rozdziałce 1024x768 i bez problemu scalujemy do rozdziałki 1280x1024 w 5 sec dosłownie dwoma ruchami palców i ruchem myszki.
Akurat takie skalowanie może zaburzyć proporcje i obraz będzie do kitu.

gotowy rysunek możemy powiększać w nieskończoność i będzie wyglądał zawsze tak samo.
Po pewnym czasie rysunek może zrobić się strasznie kanciasty.


Offline Neil

  • Użytkownik

# Sierpień 23, 2010, 15:20:14

@Xirdus
chyba nigdy nie używałeś Illustratora :P

ale od początku

"Akurat takie skalowanie może zaburzyć proporcje i obraz będzie do kitu." - z rozdzielczości w systemie 4:3 kiedy skalujesz na 16:9 czy 16:10 tak może... ale każdy obiekt jest ruchomy i mobilny wystarczy poszerzyć widok w bok i znowu masz ładne proporcje, dodać kawałek szafy, więcej jaskini - dobrze narysowany rysunek panoramiczny z łatwością można wykadrować do obrazu 4:3, w przeciwną stronę jest trochę roboty ale to wyżej napisałem (na 20-30 minut i gotowe)

"Po pewnym czasie rysunek może zrobić się strasznie kanciasty." - kanciasty stał by się w przypadku rysowania go rastrowo (np gimp photoshop) powyłaziły by pixele na początku nie przeszkadzając za bardzo ale dając właśnie kanciasty efekt, przy dalszym powiększaniu zrobiła by się tak zwana pixelioza.

Inaczej bo sądzę że nie zrozumiesz.
Jak wywołałeś sobie zdjęcie 10x15 z wakacji, i Ci się spodobało to to zdjęcie wywołane jeszcze raz w formacie 21x15 czy 30x40 straciło proporcje, czy obraz był do kitu? - był ładniejszy, większy bardziej szczegółowy, mała mewa jest dużą mewą widać chorągiewki na statkach które na 10x15 były zbyt małe by je dostrzec - a jednak tam były. Oczywiście zakładając ze masz aparat który robi zdjecia w formacie 30x40,

to samo dzieje się z rysunkiem mogę go narysować w 800x600 w 72 dpi, a potem spokojnie go sobie powiększyć do wymiarów 16350,559 na 12262,918 w 300DPI . Oblicz ile razy powiększyłem sobie obraz bez żadnej straty dla widza, jakości, głębi etc :P a mogę powiększać dalej dalej dalej.

I nic! Nie zauważysz różnicy, po a tym że jest większy :P... fajne co nie :P

pozdro

Offline hellmut

  • Użytkownik

# Sierpień 24, 2010, 12:02:52
Illustrator... o tym nie pomyślałem, zdaję sobie sprawę, że 'zrobienie' jednego backgrunda to masa czasu, szczególnie dla początkującego....
Ale mam innej opcji jak spróbować sił w tej materii :)
Pewno będe miał parę godzin dziennie na to, a i to nie zawsze (praca, dom, pies, rodzina itd...) ale do Euro 2012 postaram się projekt ukończyć :)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 24, 2010, 12:19:24 wysłana przez hellmut »