Autor Wątek: Gra casual typu hidden objects  (Przeczytany 4066 razy)

Offline hellmut

  • Użytkownik

# Lipiec 31, 2010, 20:34:23
Sorki że zakładam temat, ale nie znalazłem żadnej wyczerpującej odpowiedzi na ten temat.

Próbuję pisać grę casual typu hidden objects i jakoś nie potrafię sobie tego wszystkiego poukładać.
Jestem ciekaw, jak Wy byście się zabrali do tematu, z czego byście korzystali, skąd bierzecie gotową grafikę np (taką którą można legalnie wykorzystać, to samo tyczy muzy i dźwięków), jaki silnik byście wykorzystali?
Może macie gdzieś jakieś zalążki takiego projektu i możecie się tym pochwalić?

Pozdrawiam wszystkich :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Lipiec 31, 2010, 21:18:08
Zarzuć linkiem jak taka gra działa. Jedyne co jest pewne, to że grafiki gotowej nigdzie nie znajdziesz. Darmowej grafiki jest mało w internecie, a jakkolwiek użytecznej jeszcze mniej. Będziesz potrzebował skilla graficznego albo grafika, ta druga opcja oczywiście kosztuje. Podobnie z dźwiękiem, chociaż tu może być trochę lepiej, bo darmową muzykę łatwiej wkomponować niż grafikę.


Offline mihu

  • Użytkownik
    • mihu

# Lipiec 31, 2010, 21:45:59
Nie wiem czym jest typ gry "hidden objects", ale może problem z brakiem grafiki dałoby się rozwiązać, traktując nazwę typu gry w sposób dosłowny. ;)

Offline hellmut

  • Użytkownik

# Lipiec 31, 2010, 21:58:06
ok to od początku :)


Myślę o grze "ukryte przedmioty", czyli na statycznej planszy są u np. u dołu wypisane przedmioty, które trzeba znaleźć na samej planszy głównej. Czyli szukam np łopaty, jak ją znajdę, kliknę to powinna zniknąć a sam napis "łopata" np się wymazać.
Po odnalezieniu np 20 przedmiotów przechodzimy do kolejnej planszy, bądź mamy przerywnik (tego typu gry mają często jakąś prostą fabułę)
i szukamy następnych elementów.

Offline WielkiPan

  • Użytkownik

# Lipiec 31, 2010, 22:07:23
1. O znalezieniu darmowej gotowej grafiki do takiej gry możesz zapomnieć.
Dla tych którzy nie wiedzą o co chodzi przykład z ImagineFX:
http://community.imaginefx.com/fxpose/nickilluss_portfolio/images/43080/original.aspx
Pamiętacie "Gdzie jest Wally?" :)
Inny przykład to "Brunhilda" wydana niedawno przez Codeminion .
http://codeminion.com/pl/home/
2. Jeżeli biegle posługujesz się Photoshopem, to możesz spróbować coś sklecić z darmowych grafik (nie mówię, że będzie to efekt, którego oczekujesz, ale do nauki tworzenia takiej gry wystarczy w zupełności).
3. Jeżeli myślisz o grze, która ma się innym podobać, a nie masz talentu do rysowania, to pozostaje wspomniane już zlecenie tej pracy grafikowi.

Offline hellmut

  • Użytkownik

# Lipiec 31, 2010, 22:13:32
Trochę rysuję, muzą też się dawno temu zajmowałem.
Bardziej potrzebowałbym porad od strony programowania myślę. I to tak chyba od początku, piszę w c++ od pół roku gdzieś, do tej pory pisałem jakieś proste programiki z użyciem bibliotek wxWidgets.

Offline zxc

  • Użytkownik

# Lipiec 31, 2010, 22:22:00
To są proste gry, które nie wymagają diabelskiej wydajności. Polecałbym ActionScripta3, lub wręcz Flasha (środowisko graficzne).

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Sierpień 01, 2010, 00:15:28
Przy takiej grze najbardziej liczy sie grafika ( nie znajdziesz takiej w internecie, a juz tym bardziej za darmo ), nie widze za duzo roboty przy programowaniu. Najwiecej chyba pracy zajeloby menu :D
« Ostatnia zmiana: Sierpień 01, 2010, 00:19:50 wysłana przez vashpan »

Offline tomboris

  • Użytkownik

# Sierpień 01, 2010, 10:13:34
Ok, myślałem o grafice z netu w kontekście wzorców, na których bym sam próbował dalej coś tworzyć. Myślicie, że z wxWidgets da rade uciągnąć taki projekt, czy też skłaniacie się ku ActionScript3 np....?

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Sierpień 01, 2010, 10:25:23
wxW to biblioteka do okienkowego GUI, nie do gier :-) Pewnie się da, ale nie ma po co.

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Sierpień 01, 2010, 14:34:15
Ok, myślałem o grafice z netu w kontekście wzorców, na których bym sam próbował dalej coś tworzyć. Myślicie, że z wxWidgets da rade uciągnąć taki projekt, czy też skłaniacie się ku ActionScript3 np....?

Gier raczej sie w wxWidgets nie pisuje, Flash sie na pewno nada, ale zalezy w co celujesz, czy ma to byc gra Flashowa w przegladarce, czy moze wolisz inny rodzaj dystrybucji. Tak prosta gre mozna napisac we wszystkim w bardzo prosty sposob, no ale naistotniejsza czescia takich gier jest grafiak. Bez tego ani rusz.

Offline hellmut

  • Użytkownik

# Sierpień 01, 2010, 15:34:46
W zamyśle gra ma być pobierana ze strony i tradycyjnie instalowana na kompie, analogicznie jak np. ze stajni BigFishGames.
Tak to widzę.

Offline Xirdus

  • Moderator

# Sierpień 01, 2010, 16:02:54
Ja bym zrobił to w SDLu i wyłapywał kliknięcia eventami. Można też użyć allegro, sfml czy co tam chcesz.

Offline hellmut

  • Użytkownik

# Sierpień 01, 2010, 19:46:24
Właśnie mam zamiar się wziąść za SDLa pod tym kątem. Spróbuję zrobić "kręgosłup" silnika pod tego typu grę.