Autor Wątek: Starcraft II  (Przeczytany 20275 razy)


Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline uzyszkodnik

  • Użytkownik

# Sierpień 17, 2010, 04:44:06
jak ktos ma mnie ochote porejpowac na bnecie  - Infamis.289

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Sierpień 17, 2010, 17:27:30
Porejpować rejperami?

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Sierpień 17, 2010, 18:01:36
jak ktos ma mnie ochote porejpowac na bnecie  - Infamis.289
Ej, jak się dodaje do przyjaciół? Klikam Add Friend, ale potem taki login nie wchodzi ani jako Battle.Net Email Address (musiałby pewnie zawierać małpę), ani jako Character's Name (nie pozwala wprowadzać cyfr ani kropki).

Offline Ciunkos

  • Użytkownik
    • Black Sheep

# Sierpień 17, 2010, 18:49:08
W menu "Dodaj przyjaciela" musisz kliknąć "Dodaj postać przyjaciela" tam pod "Twój kod postaci to: xxx", a następnie w polu "Wpisz imię postaci:" nick postaci(Infamis), a pod spodem w polu "Wpisz kod postaci:" jego kod(289).
Jakby co mój nick Ciunkos, a kod 190.

Offline sezerp

  • Użytkownik

# Sierpień 29, 2010, 01:37:18
Mi tam Starcraft II średnio przypadł do gustu. To znaczy.. mam mieszane uczucia.. Oczywiście jak tylko uzbierałem kasę to musiałem go kupić, bo to pozycja obowiązkowa. Blizzard to przecie legenda, a ja się wychowałem na ich grach (wiem, dziwne metody wychowywania  ;) ). Na pewno uważam, że 'dwójka' jest bardzo dobrą grą swojego gatunku. Przyjemnie mi się w nią grało, miło to wspominam, ciekawe jednostki, rozgrywka. Ale chodzi tylko o samo przechodzenie misji, bo z resztą było gorzej. Ciekaw jetem czy ktoś ma takie same odczucia jak ja..

Przede wszystkim - brak klimatu pierwszej części. Jedyneczka była lekko inspirowana filmami "Obcy". Wszystko w tamtej grze było okropne, brudne, popsute, ociekające śluzem zergów, a wreszcie tajemnicze i straszne. Tutaj sytuacja diametralnie się zmienia. Wszystko jest cukierkowe, okrąglutkie i idealne. Taki styl grafiki. Moim zdaniem nie pasuje do pierwszych założeń, strasznie mi się to kłóci. Jest kolorowo i estetycznie, co owocuje w brak tego unikalnego klimatu pierwszej części. Do jego zaniku przyczynia się w znacznym stopniu także i muzyka. Nie jest tak wybitna jak wcześniej. W sumie to niczym się nie wyróżnia, poza tym że ścieżka dźwiękowa jest dość uboga. Filmiki również - to nie jest to samo co kiedyś (kurcze, chyba się przedwcześnie zestarzałem jeśli mówię ciągle takie słowa, ale słowo daję..) są takie.. nijakie. Średnio mi się spodobał tryb chodzenia po statku. Oczywiście sam zamysł bardzo fajny, ale gdyby to był zrobione w TPP.. naprawdę mogło by być ciekawiej. Tak to wszystko jest zbyt statyczne.. powaga przypomina mi to jakąś grę z cyklu "Różowa Pantera". Nie podoba mi się stanie w miejscu i klikanie na przedmioty aby coś się wydarzyło (zawsze w ten sam sposób). Dobra, czepiam się.. Ale idąc dalej - Kerrigan. Znowu to o czym mówiłem na początku. Czy nie można było zrobić tego tak jak w pierwszej części. Tam była paskudnym, odrażającym potworem - bo taka też i była! Była zergiem! One nie są połączeniem modelki z potworem (no daję słowo, że poruszała się z za dużą gracją). Poza tym zwróciłem fakt na jedną niepokojącą rzecz. Panom grafikom się chyba światy pomyliły.. Niech się zdecydują czy Warcraft czy Starcraft.. Niektórym jednostkom zergów oczy płonęły.. No dajcie spokój, to nie Płonący Legion! Starcraft miał wyglądać dużo inaczej. Oczywiście - oba wymienione światy są fikcyjne, ale SC to nie było nigdy fantasy, ani jakieś tragiczne połączenie SF z fantasy (wychodzi coś złego z takiej hybrydy). Tłumaczenie z falami psionicznymi jakoś mieściło się w świecie SC, ale nadnaturalne moce?! Moim zdaniem nie ma tutaj miejsca dla czegoś takiego, w żadnym wypadku. Nigdy nie miało.

No i wreszcie fabuła.. Czasem mi trochę uszy raniło, gdy słuchałem co oni wygadują (możliwe też że w 50% dlatego, iż pełna polska wersja językowa nie jest zbyt fortunna, jakoś tak robi złe wrażenie). Znowu słyszymy o końcu świata.. Znowu jakieś echo Warcrafta.. O ile w tamten produkcji było to jakoś do przyjęcia (taki typ i tyle), to tutaj.. No nie wiem jakoś mi to nie pasuje. Ile można o tym słuchać. I ci wszyscy sukcesorzy, upadli, zagłada.. Może ja naprawdę jestem jakiś za stary zgred. Ale czy to nie brzmi banalnie, a czasami wręcz tandetnie? Jakaś za duża skala konfliktu się zrobiła. W SC1 przyjemnie się słuchało fabuły. Byłą ciekawa. Trzy rasy, które znalazły się w sytuacji wojny. Plany wyjścia z niej, a u Terran i Protossów intrygi i zdrady. Było ok. Fabuła ciekawiła. Niektórzy mówią, że fabuła w SC2 wręcz powala. Kurcze, mnie się wydaje, że miejscami jest głupawa, a ponadto z niezbyt zaskakującym zakończeniem. Nie zbyt też udanym.. U mnie nie wywarła ona takiego wrażenia. Skomplikowane to to nie było. Dlaczego tak dużo tych artefaktów i supermocy...

Wyszła mi jakoś takoś spora krytyka. Ale to nie zmienia faktu że za klimat Diablo I, grywalność Warcraft II, niepowtarzalność Starcraft I, przełomowość Diablo II, oraz Warcrafta III kiedy tak się stęskniłem za ich produktami - Blizzard jest u mnie numerem jeden. Mam do nich trochę żal za SC2, no ale cóż.. chyba musieli coś nowego zrobić, pójść do przodu, żeby nikt im nie zarzucił "odgrzewania klusek", za zbyt wierną kontynuację jedynki..

Przy okazji.. wie ktoś czemu tym razem producentem wykonawczym nie był tym razem Mike Morhaime?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 29, 2010, 01:55:08 wysłana przez sezerp »

Offline ShadowDancer

  • Redaktor

# Sierpień 29, 2010, 02:25:46
Ja tam się nie zawiodłem. Zergi nie są wcale mniej mhroczne niż przedtem, to po prostu wina przejścia w trójwymiar. A zarzuty o warcraftowość to trochę głupie, nie sądzisz? Niby na czym opierasz to, że starcraft jest podobny do warcrafta? Bo ma modele 3d? Ciężko było by im zatrudnić nowych ludzi tylko dlatego, żeby nie były podobne modele. Zresztą grafika to dla mnie najmniej ważna strona tej gry, a co do ratowania świata, to ciężko teraz wymyślić coś innego - wszystko już było.

Offline hnb

  • Użytkownik

# Sierpień 29, 2010, 03:12:08
Ja tam się nie zawiodłem. Zergi nie są wcale mniej mhroczne niż przedtem, to po prostu wina przejścia w trójwymiar. A zarzuty o warcraftowość to trochę głupie, nie sądzisz? Niby na czym opierasz to, że starcraft jest podobny do warcrafta? Bo ma modele 3d? Ciężko było by im zatrudnić nowych ludzi tylko dlatego, żeby nie były podobne modele. Zresztą grafika to dla mnie najmniej ważna strona tej gry, a co do ratowania świata, to ciężko teraz wymyślić coś innego - wszystko już było.

Co do podobieństwa grafiki SC2 i W3/WoW zgadzam się z Sezerpem. Są takie cukierkowe :D i mają ten... Specyficzny styl. Widać to np. po proporcjach ludzkich postaci.

Fabuła jakaś genialna również nie była. Zupełnie nic mnie w tej grze nie zaskoczyło... Nadmiar epickości i cukierkowości ;D A i BN nie ciągnie mnie tak jak w W3...

Co nie zmienia tego, że gra zasługuje na 5+/6. Oby wszystkie gry prezentowały taki poziom!

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Sierpień 29, 2010, 10:12:31
tak, bo w sc1 były super proporcje jak sześciu marinesów jest długości jednego battlecruisera :P

Offline hnb

  • Użytkownik

# Sierpień 29, 2010, 11:34:31
tak, bo w sc1 były super proporcje jak sześciu marinesów jest długości jednego battlecruisera :P

Chodzi o wygląd ciała, masę, rozstawienie ramion etc. Mi to nie przeszkadza ale różnica jest.

Offline sezerp

  • Użytkownik

# Sierpień 29, 2010, 13:51:15
a co do ratowania świata, to ciężko teraz wymyślić coś innego - wszystko już było.

No właśnie w tym problem. Nie można tak myśleć i iść na łatwiznę. Zawsze można wymyślić coś nowego, wystarczy tylko trochę inwencji twórczej, trochę się postarać. Choć widać, że pod tym względem jest coraz częściej słabo. Dzisiejsze gry nie prezentują takiego poziomu jak kiedyś.

A co do modeli no to wyraźnie mi chodziło o nawiązywanie do Warcrafta w pewnych szczegółach. Zergi były tylko obcymi. Płonące oczy pasują do jakiegoś Manorotha, nie obcych. To mi się tak nie podobało. Te światy się od siebie różniły, i to bardzo. A oni zrobili zergów jako jakieś magiczne istoty.

Oczywiście podczas samej rozgrywki to jakoś nie przeszkadzało, przyjemnie się do nich strzelało. No tylko po prostu coś mi siętutaj nie zgadza, mogliby z takich szczegółów zrezygnować, one tutaj nie pasują. Znowu Kerrigan, strzelała nie wiadomoczym. Mutaliski na filmiku to samo.

Offline ShadowDancer

  • Redaktor

# Sierpień 29, 2010, 14:24:13
No właśnie w tym problem. Nie można tak myśleć i iść na łatwiznę. Zawsze można wymyślić coś nowego, wystarczy tylko trochę inwencji twórczej, trochę się postarać. Choć widać, że pod tym względem jest coraz częściej słabo. Dzisiejsze gry nie prezentują takiego poziomu jak kiedyś.
I właśnie o to mi chodzi. Co by nie wymyślili, to zawsze ktoś się przyczepi.

A co do modeli no to wyraźnie mi chodziło o nawiązywanie do Warcrafta w pewnych szczegółach. Zergi były tylko obcymi. Płonące oczy pasują do jakiegoś Manorotha, nie obcych. To mi się tak nie podobało. Te światy się od siebie różniły, i to bardzo. A oni zrobili zergów jako jakieś magiczne istoty.
Jestem zakręcony w polskim community starcrafta dość mocno i jak żyję, to nikt się nie czepiał o płonące oczy. A w ogóle, to to są obcy, przecież nie powinni mieć oczu, nie?

Offline sezerp

  • Użytkownik

# Sierpień 29, 2010, 17:18:30
Jestem zakręcony w polskim community starcrafta dość mocno i jak żyję, to nikt się nie czepiał o płonące oczy. A w ogóle, to to są obcy, przecież nie powinni mieć oczu, nie?

Rozumiem, że to jest dla Ciebie najważniejsze? Co inni krytykują, a czego nie krytykują?

Offline Maciekp

  • Użytkownik
    • maciekpartyka

# Październik 12, 2010, 00:01:46
Nie wiem czy wszyscy widzieli, ale wg mnie naprawdę fajnie jest zrobiona strona:
http://us.battle.net/sc2/en/game/
głównie dlatego, że instrukcji nie ma dołączonej do gry a tam ładnie wszystko jest przedstawione dla początkujących.

Offline Karol

  • Użytkownik

# Kwiecień 15, 2011, 13:01:53
Nie wiem czy wszyscy widzieli, ale wg mnie naprawdę fajnie jest zrobiona strona:
http://us.battle.net/sc2/en/game/
głównie dlatego, że instrukcji nie ma dołączonej do gry a tam ładnie wszystko jest przedstawione dla początkujących.
Po polsku też są: http://eu.battle.net/sc2/pl/game/guide/whats-sc2 (przyznam, że dziwnie mi było oglądać te filmiki w polskiej wersji językowej, jakoś tak... inaczej jest).

Btw. kto znalazł taurena (Poziom 800 Tauren Chiftan) w kiblu? :D I czy odblokowuje to jakąś mapę jak tower defense w W3?