Autor Wątek: GDI w grach  (Przeczytany 1990 razy)

Offline FireBoll8

  • Użytkownik

# Lipiec 28, 2010, 21:00:07
Witam jako początkujący cały czas zastanawiam się nad jednym pytaniem na które nie potrafię odpowiedzieć, a mianowicie :

Jak zaprogramować proste GDI, przykładowo w takim Starcraft mamy parę okien na samy dole które informują gracza o parametrach jednostki bądź budynku, pokazują mapę itd ... :

http://i26.tinypic.com/99e0j7.jpg

i teraz zastanawia mnie jak to wygląda w praktyce ? Czy te okna to kilka bitmap które pod odpowiednich działaniach na współrzędnych i zdarzeniach odbierają komunikat i np. pokazują parametry jednostki, portret itp.. ? Czy może to okna podrzędne względem okna gry posiadające odpowiednie przyciski określone przez bitmapy ?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Lipiec 28, 2010, 21:19:43
GDI != GUI

Interfejs w SC2 to są modele pokryte normalnie teksturami, gra jest 3D więc nie da rady inaczej. W sumie to są "bitmapy" bo to zwykłe czworokąty pokryte teksturą

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Lipiec 28, 2010, 21:30:56
+1 dla GDI !+ GUI

Jeśli nie wiesz jak - użyj gotowca. Jednym z bardziej popularnych jest CEGUI.

Offline bananu7

  • Użytkownik
    • komiks RFMN

# Lipiec 28, 2010, 21:33:07
Nieeeee! Tylko nie CEGUI
Do Ogre najlepsze jest MyGUI - ma delegate'y, edytor i kupę bajerów.
Jeśli robisz własną grę, w OpenGL czasem rysuje się po prostu na obliczonej już klatce.

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Lipiec 28, 2010, 21:39:25
Do Ogre najlepsze jest MyGUI - ma delegate'y, edytor i kupę bajerów.
Najwyraźniej chłopaki z Runic Games mieli odmienne zdanie kiedy tworzyli Torchlight. ;]

Offline bananu7

  • Użytkownik
    • komiks RFMN

# Lipiec 28, 2010, 21:45:39
Na Ogre Wiki jest tabelka z porównaniem. Nie wiem, możliwe, że inne też są dobre - ale MyGUI jest b.dobre, polecam.

Offline FireBoll8

  • Użytkownik

# Lipiec 28, 2010, 23:05:16
GDI != GUI


Przepraszam za taką wpadkę moja wina, bardzo wielka wina ;/


Interfejs w SC2 to są modele pokryte normalnie teksturami, gra jest 3D więc nie da rady inaczej. W sumie to są "bitmapy" bo to zwykłe czworokąty pokryte teksturą

To jest właśnie to co mnie najbardziej interesowało :D Dziękuje bardzo, mam jeszcze pytanie odnośnie GUI, wie ktoś z was jak oni to robią że na tych oteksturowanych boxach wyświetlają odpowiednie tekstury które ukazują właśnie mapę, czym kierujemy itp ? - Przypuszczam iż będą to różne tekstury i uzależnione w sposób jakiś warunków ?

Offline Oti

  • Użytkownik

# Lipiec 28, 2010, 23:15:10

To jest właśnie to co mnie najbardziej interesowało :D Dziękuje bardzo, mam jeszcze pytanie odnośnie GUI, wie ktoś z was jak oni to robią że na tych oteksturowanych boxach wyświetlają odpowiednie tekstury które ukazują właśnie mapę, czym kierujemy itp ? - Przypuszczam iż będą to różne tekstury i uzależnione w sposób jakiś warunków ?
Box !=Quad.

Rendering do tekstury i to wszystko.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Lipiec 29, 2010, 18:53:46
Rendering do tekstury i to wszystko.
Pytanie tylko, co tu chcesz renderować do tekstury, skoro nie ma tutaj najmniejszej potrzeby.

Offline Esidar

  • Użytkownik

# Lipiec 30, 2010, 00:08:53
Gwoli ścisłości, GUI do SC2 jest zrobiony we Flashu (Scaleform).

Pytanie tylko, co tu chcesz renderować do tekstury, skoro nie ma tutaj najmniejszej potrzeby.
Akurat w przypadku Flash/Scaleform, renderuje się do tekstury większość elementów GUI, żeby co ramkę nie rysować elementów które są wektorowe.

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Lipiec 30, 2010, 00:45:03
A to przepraszam. Wiem, że w Wc3 były modele i to mnie zmyliło, myślałem, że w SC2 jest tak samo, w końcu to ten sam silnik.

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Lipiec 30, 2010, 01:02:16
w końcu to ten sam silnik
Nie, nie ten sam.

TheBegin

  • Gość
# Lipiec 30, 2010, 09:08:54
A jednak ;p

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Lipiec 30, 2010, 09:25:51
w końcu to ten sam silnik
Nie, nie ten sam.
Dlaczego nie? Format modeli wskazuje na to, że jest to ulepszony silnik WoWa, który był ulepszonym silnikiem Wc3 :)

TheBegin

  • Gość
# Lipiec 30, 2010, 09:36:22
Po co mieliby się męczyć z robieniem nowego engine tylko dla jednej gry ;p lepiej ulepszyć starszy silnik i się nie przemęczać zresztą dla mnie sc i tak był kiepski ;p