Autor Wątek: Direct3D - sposób nauki  (Przeczytany 2119 razy)

Offline FireBoll8

  • Użytkownik

# Lipiec 27, 2010, 17:04:38
Nie wiem czy taki temat już istnieje ale ... no po prostu muszę się spytać bardziej doświadczonych :

Jak u was wyglądały początki Direct3D ? - czy też przeglądaliście najprostsze kody, dokładnie analizowaliście , a następnie próbowaliście coś samemu wyskrobać choć nie do końca
było to udane ...

Chciałem się  także spytać czy istnieje jakiś inny sposób na naukę owej biblioteki, gdyż ten jest bardzo ciężki mam na myśli to iż łatwo pogubić się we wszystkich strukturach, funkcjach, typach wyliczeniowych ....

Chciałbym jeszcze spytać się czy skoro zacząłem naukę w Direct3D 11.0 - czy to był to dobry ruch z mojej strony? czy może jednak  powonieniem przesiąść się na Direct3D 9.0, który wydaje mi się prostszy patrząc na przykładowe kody programu.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 27, 2010, 17:28:22 wysłana przez FireBoll8 »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline counterClockWise

  • Użytkownik

# Lipiec 27, 2010, 17:14:36
Owszem, w samplach z można się pogubić, ale tutoriale z SDK są napisane przystępnie. Proponuję od nich zacząć.

chodź nie do końca
było to udane ...

choć ;)

Offline Quavitor

  • Użytkownik

# Lipiec 27, 2010, 17:16:11
Jeżeli chodzi o sposób nauki to w moim przypadku doskonale sprawdza się:

1. Przerobienie jednego fragmentu
2. Zrozumienie wszystkiego co jest tam zawarte
3. Męczenie go na 1001 sposobów
4. Kiedy wypróbowałem już wszystko co przyszło mi do głowy biorę następny kawałek

W ten sposób po dotarciu do następnej części poprzednia nie ma dla mnie tajemnic i łatwo rozumiem następna.

Dodatkową zaletą jest duża ilość szeroko pojętego 'funu' przy eksperymentowaniu.

-Quavitor

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Lipiec 27, 2010, 17:21:47
Cytuj
Jak u was wyglądały początki Direct3D ? - czy też przeglądaliście najprostsze kody, dokładnie analizowaliście , a następnie próbowaliście coś samemu wyskrobać chodź nie do końca
było to udane ...
Wziąłem SDK i przerobiłem tutorial. Potem wziąłem jeden z przykładów i zacząłem się z nim bawić, by wytestować to, co przeczytałem w SDK.

Offline Ivian

  • Użytkownik
    • Ivian's Cave

# Lipiec 27, 2010, 17:23:12
U mnie sprawdza się:

1. Chcę zrobić A!
2. Jak to zrobić?
3. Aha!!!
4. K**** nie działa!
5. Google.
6. Jooo jaki debil!
7. K**** znowu nie działa!
8. SDK
9. Ahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
10. Umiem:D
11. A ciekawe czy uda się B.....

Offline FireBoll8

  • Użytkownik

# Lipiec 27, 2010, 17:23:34
Tak to przyznaje sample są napisane dosyć chaotycznie, najgorsze jest to iż właśnie w tutorialach nie ma wszystkiego opisanego,  jest tam dożo poufnych informacji  no ale ... wciąż to jest nie do końca dobrze zrobione .. chciałbym się spytać od czego należy zacząć? Czy od Tutorials  a może od Programming Guide for Direct3D 11 ?

Mnie szczerze powiedziawszy najbardziej przerażają te wszystkie funkcje, struktury - zapamiętanie ich nazw jest może i łatwe ale coraz więcej tego przychodzi i  zaczyna ci się mieszać w głowie ...
« Ostatnia zmiana: Lipiec 27, 2010, 17:26:00 wysłana przez FireBoll8 »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Lipiec 27, 2010, 17:33:09
U mnie sprawdza się:

1. Chcę zrobić A!
2. Jak to zrobić?
3. Aha!!!
4. K**** nie działa!
5. Google.
6. Jooo jaki debil!
7. K**** znowu nie działa!
8. SDK
9. Ahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
10. Umiem:D
11. A ciekawe czy uda się B.....
Dlatego polecam pomijać punkty od 4 do 7 w standardowych przypadkach i odwoływać się do nich tylko jak reszta zawiedzie. ;)

Offline FireBoll8

  • Użytkownik

# Lipiec 27, 2010, 18:29:09
Chciałbym się jeszcze dowiedzieć czy konieczne jest pamiętanie tych wszystkich nazw funkcji i struktur .. czy np. wy robicie tak że kopiujecie  to czego nie pamiętacie i uzupełniacie to na własne potrzeby?

Offline Minus

  • Użytkownik

# Lipiec 27, 2010, 18:58:13
Podpowiadajka prawdę Ci powie ;)
Jak pisałeś wcześniej kilka programów, to niektóre funkcje same weszły do głowy ;p

Offline Ivian

  • Użytkownik
    • Ivian's Cave

# Lipiec 27, 2010, 19:00:32
Podpowiadajka ! :D

Offline FireBoll8

  • Użytkownik

# Lipiec 27, 2010, 19:09:00
xD
No to jest racja niektóre struktury typu : DXGI_SWAP_CHAIN_DESC  czy funkcje D3D11CreateDeviceAndSwapChain da się zapamiętać za pierwszym razem gdyż robią to co mają :D

Mam jeszcze takie pytanie Czy warto było by teraz np. pouczyć się Direct3D 9 porobić w nim parę programów a następnie przenieść się na 11 ? - moim zdaniem znacznie by to mi ułatwiło zrozumienie ogólnego procesu tworzenia grafiki na ekranie z wykorzystaniem Direct3D, chciałbym usłyszeć  jednak wasze zdanie na ten temat ..

TheBegin

  • Gość
# Lipiec 27, 2010, 19:10:58
Już mi raz w tej sprawie doradzali ...

Masz kompa, który może obsługiwać directa 11 ucz się 11-ątki

Masz kompa, który nie może obsługiwać directa 11 ucz się 9-ątki a gdy będziesz miał dobrego kompa to przejdz do 11-stki

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Lipiec 27, 2010, 19:14:57
Kwestia wprawy. Ja jak obecnie piszę coś w OpenGLu to nazwy funkcji znam na pamięć i jakie parametry przyjmują, najwyżej zaglądam do dokumentacji, żeby upewnić się co do kolejności.

TheBegin

  • Gość
# Lipiec 27, 2010, 19:16:38
.up tylko nazw funkcji itp z opengl łatwiej sie nauczyc bo w dx są ostro porąbane ;p lecz intuicyjne

Offline counterClockWise

  • Użytkownik

# Lipiec 28, 2010, 10:51:50
.up tylko nazw funkcji itp z opengl łatwiej sie nauczyc bo w dx są ostro porąbane ;p lecz intuicyjne

Jak będziesz pisał swoje wprawki, proste demka to będziesz mógł później wracać sobie do napisanych rzeczy i przypominać jak daną rzecz się w DX realizuje.
Dużo funkcjonalności pisze się tylko raz (nie liczę oczywiście wiecznego poprawiania i pisania 'lepiej', ale baza już jest)