Autor Wątek: Dachinko - Beta  (Przeczytany 3328 razy)

Offline mobilus

  • Użytkownik
    • gamecask

# Lipiec 26, 2010, 23:34:30
Witam!

Wersja beta gry Dachinko jest już dostępna dla testerów ;)
Bardzo proszę o komentarze i sugestie na temat gry.



Link do gry (27.9 MB):
http://www.gamecask.com

Oficjalny zwiastun:
http://www.youtube.com/watch?v=igSRP0J5q_I

Z góry dziękuję za Waszą pomoc!

Michał Bugała
www.gamecask.com
« Ostatnia zmiana: Sierpień 03, 2010, 22:47:50 wysłana przez mobilus »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline codeminion

  • Użytkownik
    • Codeminion

# Lipiec 28, 2010, 11:28:58
Witaj Michale,

Gratulujemy ukończenia wersji beta Dachinko. Gra prezentuje się świetnie, szczególnie od strony audio-wizualnej.  Nie wiem jak dużo planujesz jeszcze wprowadzić zmian do gry, niemniej jednak widzimy kilka miejsc, nad którymi można by jeszcze popracować:

•   Nagrodę dla gracza za przejście etapu (animowany taniec) powinieneś zdecydowanie jakoś zareklamować na początku gry. Gracz powinien wiedzieć, że na koniec etapu czeka go coś fajnego, to wtedy będzie miał większą motywację aby ukończyć poziomy. Przydałaby się także opcja powtarzania tańców już odblokowanych.
•   Sama gra wydała nam się dosyć trudna i skomplikowana pod kątem zasad. Nie zawsze wiedzieliśmy co się dzieje na ekranie i czemu przybywa albo ubywa nam punktów. Często losowe ruchy dawały lepszy rezultat niż te , w których staraliśmy się celować. Porównujemy tutaj grę głównie do Peggle.
•   Zdecydowanie powinieneś uprościć sterowanie podczas łapania dodatkowych kulek do wózka pod ziemią. Proponowalibyśmy zrobić najzwyklejsze sterowanie gdzie X myszki steruje pozycją wózka. Ewentualnie możesz nadać wózkowi lekką bezwładność, jeżeli chcesz trochę utrudnić albo urozmaicić.
•   Gracz nie dostaje jasnej informacji ile poziomów i etapów jest w pełnej wersji gry. W demie jest 5 poziomów i zajmują one 1/4 okręgu. Czy to znaczy, że w pełnej grze jest tylko 20 poziomów?
•   Silnik jakim się posługujesz zachowuje się dosyć dziwnie w niektórych sytuacjach. Na przykład ALT+TAB powoduje przełączenie na inną aplikację ale już bez powrotu rozdzielczości. Czasami przy włączaniu aplikacji aplikacja nie dostaje fokusu i pasek start zostaje na wierzchu nad grą. Powyższe błędy zaobserwowaliśmy na systemach Vista 32 bit oraz Windows 7 64bit.

Poza tym gra wygląda świetnie i trudno się do czegoś innego przyczepić. Gra wciąga nawet mimo dosyć zagmatwanej mechaniki. Poziomy są całkiem urozmaicone. Graficznie i muzycznie wszystko jest spójne, estetyczne i nasączone rozmaitymi efektami do tego stopnia że zadowoli najbardziej wybrednych . 

Sprzedaż gry na portalach casualowych może stanowić jednak wyzwanie ze względu właśnie na zagmatwaną mechanikę podczas rozgrywki oraz mało popularny gatunek - ale niemniej życzymy jak najlepszych wyników!

Pozdrawiamy,
Maciek i Konrad
www.codeminion.com

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Lipiec 28, 2010, 14:46:50
Sprzedaż gry na portalach casualowych może stanowić jednak wyzwanie ze względu właśnie na zagmatwaną mechanikę podczas rozgrywki oraz mało popularny gatunek - ale niemniej życzymy jak najlepszych wyników!

Mało popularny? Przecież Peggle zarobił naprawdę sporo, czyż nie?

Offline really

  • Użytkownik

# Lipiec 28, 2010, 15:09:47
Tak, ale Peggle to PopCap ;) Nie widzialem wielu gier tego typu.


Sprawdzałem na laptopie Lenovo r61i z Win7 32bit i za każdym razem dostaję coś takiego: http://img807.imageshack.us/img807/5607/57350097.png
Później gra przestaje reagować.


Offline codeminion

  • Użytkownik
    • Codeminion

# Lipiec 28, 2010, 16:55:00
Mało popularny? Przecież Peggle zarobił naprawdę sporo, czyż nie?

Peggle zarobił głównie dzięki promocji na Steamie (Peggle Extereme był częścią The Orange Box) oraz dzięki własnym kanałom dystrybucyjnym PopCap'u. Portale bardzo ostrożnie podchodzą do gier, których nie mogą zaklasyfikować do jednej z głównych kategorii. Dlatego na przykład przez długi czas Peggle był w kategorii Kid Games na Big Fishu. Najpopularniejszym obecnie gatunkiem są hidden objecty z elementami przygodowymi.

Offline Karol

  • Użytkownik

# Lipiec 28, 2010, 17:51:24
Gracz nie dostaje jasnej informacji ile poziomów i etapów jest w pełnej wersji gry. W demie jest 5 poziomów i zajmują one 1/4 okręgu. Czy to znaczy, że w pełnej grze jest tylko 20 poziomów?
U góry ekranu jest informacja o ilości etapów (stages) - jest ich 6 i pierwszy składa się z 5 poziomów, drugi z 10 (widać to po przejściu wszystkich dostępnych plansz). Ile ma 3, 4, 5 i 6 - można spekulować, ale plansz jest na pewno więcej niż 20.

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Lipiec 28, 2010, 18:11:12
W rozdzielczosci 1920x1080 wyglada okropnie, jest naprawde spora roznica miedzy tym a trybem "okienkowym" dlatego testowalem an tamtym. Aczkolwiek za duzo nie potestowalem bo tez mam ten blad z "Floating Point Overflow"..... W czym wy to tworzycie ?

Offline Kamma

  • Użytkownik

# Lipiec 28, 2010, 19:19:38
Bardzo proszę o komentarze i sugestie na temat gry.

Zalety
- dobra grafika: plansza, garnki, efekty świetlne
- własna muzyka
  // szacunek :) W jaki sposób ją tworzysz? (keyboard? jakieś oprogramowanie do tworzenia muzyki?)
- oryginalność - nigdy nie miałem styczności z taką grą

Wady
1. niezrozumiałe zasady dla osób nieobytych w tego typu rozgrywce ( wiem, że są takie maszyny do gier  )
  // wyjaśnienia w okienkach, na początku misji, wszystkiego nie klarują; przydałby się samouczek

2. niezrozumienie wszystkich zasad nie ma wpływu na sukces w misji
  // strzelałem na "pałę" i przeszedłem całe demko

3. w przypadku monitora panoramicznego w bocznych, czarnych pasach nie są przechwytywane zdarzenia ( obsługa myszki )
  // to boli gdy operuję wajchą do regulacji siły wyrzutu kulek; szczególnie gdy chcę strzelić mocno

4. kukiełka wykonuje nogami nienaturalne ruchy
  // te obroty normalnemu człowiekowi wyłamały by stawy; chyba że ta kukiełka to przebrany Chuck Norris - wtedy zwracam honor :)

5. ilość misji nie jest wyraźnie pokazana
  // od razu nie zauważyłem numeracji np.: 1/5; można zrobić dla każdej misji troszkę większe kropki, symbole i podświetlać aktualnie rozpoczynaną

6. kulki drgają przy obrocie na zębatkach i są w niej zagłębione
  // drgania są lekkie, a zagłębienie nieznaczne

tez mam ten blad z "Floating Point Overflow"..... W czym wy to tworzycie ?

Z tego co wiem gra jest napisana w Object Pascalu na frameworku Asphyre lub Sphinx ( oba open source ).
« Ostatnia zmiana: Lipiec 28, 2010, 19:25:02 wysłana przez Kamma »

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Lipiec 28, 2010, 20:20:50
@UP chyba masz racje, przy rycerzu dulcynei pisali coś o Delphi.

Offline mobilus

  • Użytkownik
    • gamecask

# Lipiec 29, 2010, 00:36:08
Fajna dyskusja rozgorzała... i już zasuwam z wyjaśnieniami.

Po pierwsze, dziękuję za miłe słowa... za te inne też ;)

Większość "zarzutów", można bardzo szybko sprostować. Informacje na temat ilości poziomów i etapów, nagrody w postaci teatrzyku, są przedstawione w opisie gry, których tutaj nie zamieszczałem, a brzmią one następująco:

Dachinko - to gra casual inspirowana kulturą starożytnej Azji oraz automatami pachinko. 55 unikalnych maszyn w trybie klasycznym oraz dodatkowe maszyny w trybach bonusowych zapewniają świetną zabawę na wiele godzin. Dodatkowo ukończenie każdego z sześciu etapów trybu klasycznego wynagradzane jest występem tanecznym chińskiego teatrzyku cieni.
Zalety pełnej wersji:
* 57 unikalnych maszyn
* 3 tryby gry
* 6 występów artystycznych
* najwyższa jakość dźwięku i grafiki


Zastanawiałem się nad tym, czy dać możliwość ponownego obejrzenia tańców już "odblokowanych", ale zdecydowałem się nie dawać takiej możliwości, a nadać przez to motywację do ponownego przejścia gry. Gdyby wszystko było dostępne od ręki, po przejściu gry, użytkownik przestałby o niej myśleć i porzuciłby ją, a tak zawsze czeka na niego larytas w postaci animacji i muzyki, która jest szczególnie przyjemna w ostatnim występie tancerki. Na pewno taka mała szczypta manipulacji nie zaszkodzi graczowi i nie zrezygnuje on z dalszej zabawy z tego powodu.

Kukiełka wykonuje nogami nienaturalne ruchy, ponieważ jest kukiełką i nie wyłamie sobie stawów. Kto, oglądając azjatyckie filmy z gatunku Kung Fu dopatruje się naturalności? Byłoby nienaturalnym inspirować się kulturą azjatycką i mówić o konserwatyzmie estetycznym. Oczywiście, dawną sztukę chińską cechował konserwatyzm, ale nikt już nie przywiązuje do tego wagi. We wszystkich filmowych megaprodukcjach, inspirowanych starożytnym państwem Chin, znajdują się latające postacie lub bohaterowie o nieprzeciętnych umiejętnościach. Można dodać do tego przerysowane postacie, jakie występują w japońskiej Manga.
Chuck Norris również jest fikcyjny - prawdziwy jest Carlos Ray.
 
Jedynym celem gry jest trafić kulką do środka zielonego dzbanuszka i nawet przedstawiłem rysunek ze strzałką. Aby przejść na następny poziom, należy zebrać maksymalną ilość kulek, co jest przedstawione graficznie i opisane z prawej strony menu. Informacja na ten temat również się pojawia. Rozumiem, że czasem nie ma czasu na czytanie pojawiających się informacji, ale nie będę ich przedstawiał po kilka razy. Myślę, że po przejściu kilku poziomów, nawet bez wczytywania się w podpowiedzi, każdy powinien zrozumieć o co chodzi w grze. Jeśli macie jakiś pomysł co miałoby się znaleźć w dodatkowym samouczku, to z chęcia zapoznam się, o ile te informacje nie znajdują się już w grze.

Jeśli nie zrozumienie wszystkich zasad nie ma wpływu na sukces w grze, to bardzo się z tego cieszę, ponieważ chciałbym, aby gracz dobrze się bawił, a nie musiał uczyć się czegoś - piszę to mimo, iż słowa te mogą być wykorzystane przeciwko mnie ;) Mniejsze zrozumienie zasad może jedynie wpłynąć na mniejsze osiągnięcia punktowe.

Niestety nie mam wpływu na to, w jakich kierunkach kulki będą odbijać się po wystrzeleniu i nie mogę powiedzieć, jakie dają rezultaty, tzn. nie wiem czy losowe wystrzelenie daje lepszy rezultat od "precyzyjnego" - należało by sięgnąć do zagadnienia rozmytości w grach strategicznych.

Bardzo się cieszę, że muzyka Wam nie przeszkadza. Tutaj znajdują się informacje na temat oprogramowania, którego używam w produkcji muzycznej: http://www.gamecask.com/news/3p.html
Ze swojej strony chciałbym dodać, że każdy kto chce zająć się komponowaniem muzyki powinien przeczytać lub czytać naokrągło książkę "O Pięknie W Muzyce" napisanej przez Edwarda Henslicka w przekładzie St. Niewiadomskiego - to jest na pewno lektura obowiązkowa w szkołach muzycznych, a powinna być wykładana wszędzie. Również projektanci gier powinni ją przeczytać - jest tam kilka ciekawych informacji.

Błąd "Floating Point Overflow" pojawia się dosyć często, ale właśnie dlatego wydaje się wersje beta. Testowałem grę na czterech różnych komputerach i nigdy wcześniej się nie pojawił. W każdym bądź razie, już nad tym pracuję, podobnie jak nad resztą błędów. Bardzo dziękuję za wszystkie informacje :)

Cytuj
w przypadku monitora panoramicznego w bocznych, czarnych pasach nie są przechwytywane zdarzenia ( obsługa myszki )
Włącz opcję Custom Cursor.

Cytuj
"Floating Point Overflow"
Problem został rozwiązany. Chodziło o typ separatora w liczbach zmiennoprzecinkowych. Jeśli ktoś zobaczył ten błąd, oznacza to, że jego system wykorzystuje kropki, a nie przecinki. Problem pojawił się wraz z użyciem plików INI w Delphi.

Cytuj
ALT+TAB i focus
Naprawione.

Gra wykonana jest w Turbo Delphi, Asphyre Sphinx Framework i Gamecask Studio. Może być również kompilowana na Lazarusie, po niewielkich modyfikacjach, oraz w innych wersjach Delphi.

Jeszcze raz dziękuję za Wasze uwagi,
Michał Bugała
www.gamecask.com
« Ostatnia zmiana: Lipiec 31, 2010, 18:08:34 wysłana przez mobilus »

Offline Wookash97

  • Użytkownik

# Sierpień 02, 2010, 15:31:59
Plusy:
+ Estetyczna grafika,
+ Większość informacji przedstawiona na "pasku statystyk",
+ Taniec kukiełki po każdym stejdżu, chociaż te szarfy wyglądają nienajlepiej,
+ Można się przy niej zrelaksować,
+ Jest bardzo wciągająca (chociaż i tak nie kupię pełnej wersji - 30 zł to z 10 zł za dużo  :))

Minusy:
- Demo  :),
- Wózki zachowują się nienaturalnie, jeżdżą do góry nogami  ;),
- Kulki delikatnie się poruszają w kole zębatym (w ostatnim poziomie dema, kule spadają albo do niebieskiego dzbanka, wypadając szybciej albo pędzą do rur ściekowych  ;) do zielonego dzbanuszka)

Ocena: 8,5\10 pkt

Oby tak dalej, Mobilus  :)!


Offline really

  • Użytkownik

# Sierpień 02, 2010, 15:45:30
Czy w takim razie pod linkiem w pierwszym poście znajduje się zaktualizowana wersja? Czy już nie będę miał okazji zagrać? :(

Offline Wookash97

  • Użytkownik

# Sierpień 02, 2010, 15:57:21
Nieładnie, Mobilus - mogłeś zostawić link do wersji DEMO! :P

@really
Wersję demo można było ściągnąć do wczoraj.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Sierpień 02, 2010, 17:50:56
Haha. Zdążyłem wczoraj albo przedwczoraj. xD

Offline Wookash97

  • Użytkownik

# Sierpień 03, 2010, 15:03:45
Ja ściągnąłem w niedzielę rano, ale sprawdzałem dzisiaj ten pierwszy link i IE 6 zaczęło pobieranie  ???!