Autor Wątek: Warsztat Game - demo RC2 (update!)  (Przeczytany 14361 razy)

Offline Liosan

  • Redaktor

# Sierpień 20, 2010, 13:55:07
Może nie podobał mu się system z diablo, hmm?
To też by był ciekawy dla nas feedback :) Bo ja np. odczuwam problem o którym on mówi w WG, ale nie miałem go w Diablo II, ale nie umiem sprecyzować dlaczego. Liczę na to, że pi1er1 coś wniesie do tego - w jedną mańkę czy w drugą :)

Liosan

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Sierpień 20, 2010, 13:57:12
w diablo 2 teraz jest jeden respec skilli ;)

a problem był taki sam że wcześniejsze skille bezwartościowe i tylko się pakowało w najmocniejsze, ale jak dodali synergie to jest dużo lepiej, bo punkty wpakowane we wcześniejsze umiejętności nie są zmarnowane, czyli np. robisz że najmocniejszy czar błyskawic dostaje +2% dmg na każdy poziom najsłabszego czaru błyskawic i jest git, nie czujesz że zmarnowałeś punkty

Offline Liosan

  • Redaktor

# Sierpień 20, 2010, 14:51:15
a problem był taki sam że wcześniejsze skille bezwartościowe i tylko się pakowało w najmocniejsze, ale jak dodali synergie to jest dużo lepiej, bo punkty wpakowane we wcześniejsze umiejętności nie są zmarnowane, czyli np. robisz że najmocniejszy czar błyskawic dostaje +2% dmg na każdy poziom najsłabszego czaru błyskawic i jest git, nie czujesz że zmarnowałeś punkty
Hm... to jest jakaś opcja, w zasadzie to już mamy taki mechanizm, tylko nie wykorzystujemy go na taką skalę. Jakby to u nas mogło wyglądać? +2% skuteczności za każdy poziom umiejki-przodka w drzewie? Może więcej...? Może za wszystkie umiejki niższych poziomów, nie tylko przodków? Ja nie mam pojęcia co byłoby dobre :)

Liosan

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Sierpień 20, 2010, 16:37:09
W jakiejś grze flashowej (nie h'n's, tylko bodajże td) widziałem taki system, że oprócz bonusów za konkretne skille były bonusy za włożone skill pointy ogólnie w dane drzewko, tzn. za każdy punkt w ognistym drzewku dostaję +2% dmg, za każdy punkt w drzewko natury +2% do many itp.

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Sierpień 20, 2010, 18:32:03
Muszę powiedzieć że gra wciąga ostro : w szczególności jak mana się nie wyczerpuje (poprzez szybka regeneracje ;d )

Offline prrrszalony

  • Użytkownik

# Sierpień 21, 2010, 02:47:26
Ode mnie trochę uwag skoro prosiliście (przy okazji, dzięki za pamięć :)):

-za dużo umiejętności, większość i tak odpada po kolejnym poziomie, czyli kilku minutach grania. Rozumiem, że bogactwo robi wrażenie, ale lepiej pójść w kombinowanie mniejszą ilością czarów, niż dużą podobnych (widziałbym to tak, że jest dużo umiejętności, ale modyfikujących, a czarów do puszczania mniej, a te same mogłyby wchodzić ze sobą w interakcję). Rozwiązań może być kilka, np drzewko, w którym wybieramy drogę dla drzewka magii jak w disciples. Wspomniany wcześniej bonus do czegoś za dodanie punktów w drzewko jak w cursed treasure to fajny pomysł :) Ich moc też jest mocno przesadzona.
- grafika jest za blisko. To powoduje kilka minusów, w tym bardzo poważny (z mojego punktu widzenia), czyli większe wymagania od grafika. Do tego czytelność przez to pada. Zastanówcie się, czy nie warto oddalić gry ze dwa razy, a ograniczyć wzrok jakąś mgłą
- kolejna wadą jest jej około realistyczna stylizacja. Zrobiliście kilka ładnych obiektów i teraz wszsytkie poziom niżej będą się z nimi gryzły. Jeśli ktoś zdziwi to i będzie chciał wiedzieć skąd taki samobójczy pomysł oto i odpowiedź: Po pierwsze trudniej o to, żeby świat się ze sobą gryzł, zrobić gradację ważności i jak grach 3D im częściej coś gracz widzi, tym ładniejsze ma być, w reszcie cięcie jakości, po drugie, gry z grafiką nawet jak na pegazusa spokojnie się bronią i to nie tylko u Geeków. Zobaczcie flashówki, tam mało która gra ma przynajmniej średnią grafikę, a gracze i tak chętnie graja :) Do tego często jakaś uproszczona, paskudna grafika budzi skryte sentymenty, buduje nastrój i specyficzny klimat, które realistyczne gry rzadko maja :)
- świat otwarty także nie pomaga w wymaganiach co do grafika. Może dla urozmaicenia dorzucić też lochy i taki prosty świat budować najlepiej jak się da, a gdy grupa się zgra pójść w coś innego? Crimsonland to jedna tekstura na ziemi, a grywalność była ogromna, więc kluczem niekoniecznie jest wykręcony i skomplikowany świat :)
- kręte korytarze przy obecnej prędkości to kiepska sprawa. Doszedłem do okolo 30 poziomu, w połowie szedłem aby przejść. Postać chodzi za wolno, by chciało się plansze zwiedzać. Podobnie rpzeciwnicy są za wolni.
- przeciwnicy sa jak zombie, rozumiem, ze ai to ciężka sprawa, ale przydałyby sie im jakieś umiejętności, które dorównują graczowi, grady ognia robią taka sieczkę, ze można grac spokojnie jak w pasjans, kilka kliknięć i ide dalej, nie czuć wyzwania (bossowie często zacinają sie w skomplikowanym krajobrazie, odwróceni od gracza)Mogliby tez pojawiać sie inaczej niz z tych macic. Mogliby wychodzić zza plansz, spod ziemi i po prostu teleportować sie. Mniejsza przewidywalność to podstawa :)
- menu mogłoby być większe i w wygodniejszym miejscu, mogłoby tez być bardziej czytelne (oczywiście, jeśli mielibyście grafika :P) i większe. w rogu można wyświetlić jakieś małe, kwadratowe obrazki sugerujące jakie efekty działają na postać bohatera
- dobieranie czarów mogłoby funkcjonować jak w zwykłych grach rpg, wybieram z listy czar i klikam na plansze, a przynajmniej na jakimś klawiszu wysuwać liste ich i na liscie jakim klawiszem kliknę, pod taki ustawi mi ten czar, odpalanie ekranu na nowo za każdym razem szkodzi dynamice, a tego grze bardzo brakuje


Mimo to gra zyskała bardzo dużo, grało sie nawet przyjemnie, gdyby nie ten poziom trudności to mógłbym pograć jeszcze dłużej. Bardzo dobre dźwięki i muzyka :)

To tak na szybko, wybaczcie błędy.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 21, 2010, 12:54:51 wysłana przez prrrszalony »

Offline Zielony

  • Użytkownik
    • Ghurund Engine

# Sierpień 21, 2010, 11:07:04
a problem był taki sam że wcześniejsze skille bezwartościowe i tylko się pakowało w najmocniejsze, ale jak dodali synergie to jest dużo lepiej, bo punkty wpakowane we wcześniejsze umiejętności nie są zmarnowane, czyli np. robisz że najmocniejszy czar błyskawic dostaje +2% dmg na każdy poziom najsłabszego czaru błyskawic i jest git, nie czujesz że zmarnowałeś punkty
A nie jest przy okazji tak, że jak wpakujesz czarodziejką wszystko w błyskawice i trafisz na typa z absorbcją błyskawic, to kaplica?

Offline Cataclysm

  • Użytkownik

# Sierpień 21, 2010, 12:11:15
a problem był taki sam że wcześniejsze skille bezwartościowe i tylko się pakowało w najmocniejsze, ale jak dodali synergie to jest dużo lepiej, bo punkty wpakowane we wcześniejsze umiejętności nie są zmarnowane, czyli np. robisz że najmocniejszy czar błyskawic dostaje +2% dmg na każdy poziom najsłabszego czaru błyskawic i jest git, nie czujesz że zmarnowałeś punkty
A nie jest przy okazji tak, że jak wpakujesz czarodziejką wszystko w błyskawice i trafisz na typa z absorbcją błyskawic, to kaplica?
Nie, zabija go twój najemnik.  ;)

Offline Neil

  • Użytkownik

# Sierpień 23, 2010, 16:34:06
pograłem dłuższą chwilkę i

sprawy techniczne
grafika

-denerwują te dziwne białe obrysy przeciwników.
-momentami mam wrażenie jak by była nie wyraźna np drzewa.
-graficznie jest nudna, brakuje takiego casulowego podejścia, np mogło by się coś dziać po naciśnięciu klawiszy czarów, np mógł by bonusy w trakcie gry np wyskakiwał by napisy SUPER DMAGE + HP życie by się zwiększało a my byśmy byli szczeliwi ze zaganialiśmy grupkę potworków.
-stare menu umiejętności bardziej mi się podobało.

Fabuła
-taka sobie mało ciekawa jak dla mnie oczywiście

Podoba mi się pomysł z czarowaniem ( z kombinacją klawiszy)

by gracz nie miał poczucia marnowanych punktów można zrobić tak zwane mieszanie czarów, kombinacje, kombosy etc... ostatecznie można dodać same bonusy np do odporności, życia etc - najlepiej jedno i drugie.

pozdro
neil

Offline toxic

  • Użytkownik

# Październik 25, 2010, 15:42:24
Witajcie!

Chciałbym Was poinformować, że właśnie umieściliśmy na stronie pobierania WG najnowszą, stabilną wersję Warsztat Game. A w niej:
  • bugfixy 8)
  • poprawki w sterowaniu i do bindingu klawiszy (co by jeszcze wygodniej się grało)
  • ekran ładowania (bo przy przechodzeniu plansz gra na moment zamierała i nie wiadomo było o co chodzi)
  • troche nowych grafik - czerwony demon na końcu gry (zmajstrowany przez DrZoliparię), trochę nowych pocisków, animowana oaza - tego typu bajery
  • jest bestiariusz. Po zabiciu pierwszego egzemplarza danego potwora można poprzez menu główne obejrzeć sobie statystyki potwora (ile hp, ile damagu + słowny opis)
  • są save'y. A dokładnie cztery sloty. Można zagrać w różny sposób rozbudowując umiejętności maga i potem np. porównywać który build jest skuteczniejszy.
  • jest suwak poziomu trudności. Razem z opcją trybu 'arcade'. Jak ktoś czuł, że gra była za łatwa (i za wolna) to teraz ma nowe opcje do zeksplorowania. ;)
  • i są jeszcze zielone cyferki od leczenia - czyli takie, które wyskakują nad graczem gdy podniesie miksturę życia, albo w inny sposób się leczy

Dodatkowo wypolerowaliśmy wersję angielską, która powinna być już pozbawiona buraków typu "wczytaj grę" zamiast "load game". Chętni mogą ją pobrać z z angielskiej strony pobierania WG. A w ogóle to powoli przestawiamy się na nazwę "Warlock's Gauntlet" (co by było nadal WG, ale brzmiało bardziej międzynarodowo).

Zapraszam do ściągania i grania. Gra jest dostępna na platformy Windows, Linux i DabMacOS. Równocześnie pozwolę sobie przypomnieć, iż:
Grę rozwijamy przede wszystkim w oparciu o sygnały od Was - dlatego nawet, jeśli Wam po zeszłym miesiącu gra obrzydła, spróbujcie ją odpalić choć na chwilę - może jest dużo lepiej, w końcu staraliśmy się dostosować do Waszych sugestii. Tych, którym gra się wcześniej podobała, mogę jedynie zapewnić że teraz jest jeszcze lepsza 

Tak czy siak - prosimy Was o uwagi i komentarze. Jeśli znajdziecie coś, co Wam przeszkadza - piszcie.

Smacznego!

w imieniu zespołu tworzącego WG,
tox
« Ostatnia zmiana: Grudzień 08, 2010, 04:02:09 wysłana przez toxic »

Offline Anonim

  • Użytkownik
    • Anonim's Page!

# Październik 25, 2010, 18:41:22
Gratulacje kolejnej wersji :)
Jak tylko znajdę czas przetestuję.

Offline BadRay

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Grudzień 17, 2010, 21:21:49
Patrze właśnie, że umieścili waszą grę na DP :)

http://www.dobreprogramy.pl/Warlocks-Gauntlet-na-weekend,Aktualnosc,22076.html#komentarze

DP samo wybrało, czy zgłaszaliście?

Offline toxic

  • Użytkownik

# Grudzień 18, 2010, 01:09:49
Według mnie samo znalazło - zobacz, że linkują do "http://serwis.gamedev.nazwa.pl/downloads.php" jako do strony projektu (wtf?). Chyba zatem musieli wydłubać WG z pobieralni na gamedev.pl...

A skumajcie to. Albo to. Albo to.
Wtf? :)

Offline Kamma

  • Użytkownik

# Grudzień 18, 2010, 01:16:03
@Toxic
Jaki LOL - szczególnie te ostatnie hiperłącze. Przyznaj się Tox... rozsyłałeś WG do Ruskich i ludków Czin-Czong :D
Jak znalazłeś te zajawki warsztatowej gry na tych serwisach?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 18, 2010, 01:20:46 wysłana przez Kamma »

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Grudzień 18, 2010, 01:23:56
Google miało dobry dzień. :)