Autor Wątek: Projekt gry RPG - styl Gothica  (Przeczytany 4978 razy)

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Lipiec 19, 2010, 17:36:29
Heh i o to właśnie mi chodzi - wydawcy najczesciej chcieli do RPGów dodawać jak najwięcej elementów by mieć jak największą grupę docelową, gdy słyszeli o RPGu (takim jak Fallout czy BG, Arcanum) było 'dowidzenia', teraz jest już prościej i uważam, że za parę lat koło zatoczy pełny obieg.  (tak jak teraz jest to w przypadku konsolek->casual amiga)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Karol

  • Użytkownik

# Lipiec 19, 2010, 17:37:11
Z roku na rok rpgowość RPGów co raz bardziej zanika...
Marzy mi się żeby zrobili coś na miarę pierwszego Fallout'a albo BG, zamiast pakować w jedną całość FPS'a, szachy, wyścigi oraz symulator fryzjera i nazywać to kontynuacją jednego z "najlepszych RPGów dekady". Bo prawdę mówiąc nawet FF XIII idzie w stronę prostoty i trzymania gracza za rączkę, pomimo bajerów tj. planowanie każdej walki i ustawianie bohaterów przy określonych rolach, czy 50h fabule...
Wszystko przez konsolowców, bo te ułatwienia to dla nich. Jeżeli chce ktoś oldschoolowe RPG pełną gębą to polecam serię (a przynajmniej części IV - VI, bo w te grałem) Avernum.

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Lipiec 19, 2010, 17:40:49
Z roku na rok rpgowość RPGów co raz bardziej zanika...
Marzy mi się żeby zrobili coś na miarę pierwszego Fallout'a albo BG, zamiast pakować w jedną całość FPS'a, szachy, wyścigi oraz symulator fryzjera i nazywać to kontynuacją jednego z "najlepszych RPGów dekady".
To graj w sRPG, jeśli dla Ciebie wyznacznikiem RPGa jest ilość menusów i turowe walki. Prosta sprawa.

Wszystko przez konsolowców, bo te ułatwienia to dla nich. Jeżeli chce ktoś oldschoolowe RPG pełną gębą to polecam serię (a przynajmniej części IV - VI, bo w te grałem) Avernum.
Bzdura na resorach. Jest masa konsolowych RPG o niebo trudniejszych niż te na PC. Że Demon's Souls tylko wspomnę.

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Lipiec 19, 2010, 17:53:22
Jeśli miałbym coś do zarzucenia konsolom i nowoczesnym RPGom, to nie poziom trudności, a "filmowość", której w grach nie lubię (przerośnięte drzewa dialogowe, które i tak nic nie dają, filmiki których nie można ominąć/nieinteraktywne).

Offline Charibo

  • Redaktor

# Lipiec 19, 2010, 17:54:52
Jeśli miałbym coś do zarzucenia konsolom i nowoczesnym RPGom, to nie poziom trudności, a "filmowość", której w grach nie lubię (przerośnięte drzewa dialogowe, które i tak nic nie dają, filmiki których nie można ominąć/nieinteraktywne).
Aaaaach, filmowość z Fallouta 3, przecież to było pieknę :')

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Lipiec 19, 2010, 18:02:47
Jeśli miałbym coś do zarzucenia konsolom i nowoczesnym RPGom, to nie poziom trudności, a "filmowość", której w grach nie lubię (przerośnięte drzewa dialogowe, które i tak nic nie dają, filmiki których nie można ominąć/nieinteraktywne).
Tyle że to nie ma nic wspólnego z platformą. Szerszy odbiorca takie gry kupuje, takie gry są produkowane. Trzeba sporo samozaparcia żeby wierzyć, że producenci nie wiedzą co się sprzedaje i tworzą nieinteraktywne cutscenki i wypasione drzewa dialogowe dla sztuki. :) Zmienił się konsument, zmieniły się gry. Pecetowcom narzekającym na zmiany w grach, które im nie odpowiadają, polecam zamiast zwalać winę na konsole, wyłączyć uTorrenta i iść do sklepu po grę. Najlepiej jeszcze kupić ją w pełnej cenie a nie jako dodatek do CD Action.

Offline Jarpo16x

  • Użytkownik

# Lipiec 19, 2010, 18:57:16
dzięki za odpowiedzi , już tłumaczę jak ja to widzę. Ciągle powstaje wiele rpg , ale gothic ma to coś , ten klimat, który porywa nawet osoby które z grami mają mało wspólnego. W erze takiej grafiki jak fable 2 , 3 , oblivion, mass effect , jeżeli udałoby się stworzyć grę podobną do gothica (chodzi mi o możliwości , podobny engine, o historię się nie martwię, bo jak do tworzenia gry wezmą się gracze to razem wymyślimy super historię) to ta gra mimo starej grafiki (na poziomie gothic 2 przynajmniej) ma szansę na sukces. Dużo dzieci lubi takie gierki .
 Interesuję się kompani od 7 roku życia, mam teraz 18.Chciałem się nauczyć programować , kupiłem symfonię C++ , ale jakoś ochota mi przeszła, przeraża mnie te wszystkie linijki kodu . Moim marzeniem jest stworzyć studio i skompletować załogę programistów . Zamierzam iść na studia związane z PR podyplomowo , i w teamie mógłbym pisać scenariusze i zająć się produkcją . Narazie nie napisałem żadnego scenariusza ,  raczej  różne opowiadania(bardzo się tym zarajcowałem po obejrzeniu Władcy Pierścieni i pograniu w warcrafta 3 w 2001 roku) .
Teraz piszę tak na bardziej poważnie zarys gry fpp , podobna do Modern Warfare, znaczy stawiam na nagłe zwroty akcji, tajemniczość bohaterów, emocje, i kontrowersyjne misje- historia odzdziału do działań specjalnych) i chciałbym może komuś to przedstawić , może dla City intearactive, bo po grze Sniper to myślę , że ich scenarzysta nie miał zbyt oryginalnego pomysłu , tak samo z nazwą gry.

Więc bardziej bym chciał zebrać taki team , ale potrzebuję info , czy mając taki silnik łatwiej już zbudować takiego gothica??

Offline Jarpo16x

  • Użytkownik

# Lipiec 19, 2010, 18:59:39
lub jak też wiecie jak robić gry na facebooka to możemy zrobić drugi farmville,
« Ostatnia zmiana: Lipiec 19, 2010, 19:15:08 wysłana przez Jarpo16x »

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Lipiec 19, 2010, 19:01:16
to chyba idź dalej w rolnictwo i zostaw komputery bo poki co oprócz całkowitego skompromitowania sie nic więcej nie zaprezentowałeś.

Offline Gieromaniak24

  • Użytkownik

# Lipiec 19, 2010, 19:08:06
Cytuj
może dla City intearactive, bo po grze Sniper to myślę , że ich scenarzysta nie miał zbyt oryginalnego pomysłu, tak samo z nazwą gry
Uważaj bo zrobią ci kolejnego Terrorist Takedown, ale Sniper świadczy o tym ,że CI wziął się w garść i będzie robił(chyba) lepsze gry, niż to co do tej pory(czyt. gry budżetowe :D)...

Offline Jarpo16x

  • Użytkownik

# Lipiec 19, 2010, 19:16:13
ciekawe czemu się skompromitowałem ??

Offline Charibo

  • Redaktor

# Lipiec 19, 2010, 19:18:41
Temat przenoszę do PoL. Polecam lekturę linków od ConyaR-a.

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Lipiec 19, 2010, 19:22:41
dzięki za odpowiedzi , już tłumaczę jak ja to widzę. Ciągle powstaje wiele rpg , ale gothic ma to coś , ten klimat, który porywa nawet osoby które z grami mają mało wspólnego.
Jakieś badania na ten temat, czy Twoja intuicja? G3 w pół roku sprzedał ~500k kopii. A taki "konsolowy" Mass Effect półtora miliona w półtora tygodnia. Która z tych gier ma szersze grono zwolenników i tym samym trafiła w gusta osób spoza kręgu graczy zaangażowanych?

Cytuj
W erze takiej grafiki jak fable 2 , 3 , oblivion, mass effect , jeżeli udałoby się stworzyć grę podobną do gothica (chodzi mi o możliwości , podobny engine, o historię się nie martwię, bo jak do tworzenia gry wezmą się gracze to razem wymyślimy super historię) to ta gra mimo starej grafiki (na poziomie gothic 2 przynajmniej) ma szansę na sukces.
Tak, na gry budżetowe też jest popyt. Zobaczmy na przykład jak się sprzedało wydane niedawno Darkest of Days (nie RPG, ale gra z ciekawym USP i grafiką poniżej przeciętnej). Sprzedaż szacowana na poziomie 100k. Ledwie zwróciła się inwestycja $1.7mln. Jeśli w taką sprzedaż celujesz, równie dobrze mógłbyś zrobić darmową grę indie.

I nie, gracze nie wymyślą super historii. Jest konkretna powód dla którego gry tworzą studia a nie gracze: każdy element wymaga masy wiedzy i doświadczenia, której gracze nie posiadają. Także fabuła.

Cytuj
Dużo dzieci lubi takie gierki .
Widzimy.

Cytuj
Interesuję się kompani od 7 roku życia, mam teraz 18.
Jak miałem 18 też wszystko wiedziałem najlepiej i potrafiłem podnosić góry. Teraz mam 28 i odrobinę pokory.

Cytuj
Chciałem się nauczyć programować , kupiłem symfonię C++ , ale jakoś ochota mi przeszła, przeraża mnie te wszystkie linijki kodu .
Zacznij pisać. Zniechęcisz się, będzie spokój na forum. :)

Cytuj
Moim marzeniem jest stworzyć studio i skompletować załogę programistów . Zamierzam iść na studia związane z PR podyplomowo , i w teamie mógłbym pisać scenariusze i zająć się produkcją .
Twoje doświadczenie w obu zadaniach? Zerowe. Tak jak w przypadku programowania. Dlaczego zatem uważasz, że szanse na powodzenie w pisaniu scenariusza lub zarządzaniu ludźmi masz większe? Nie, to nie jest łatwiejsze zajęcie.

Cytuj
Narazie nie napisałem żadnego scenariusza ,  raczej  różne opowiadania(bardzo się tym zarajcowałem po obejrzeniu Władcy Pierścieni i pograniu w warcrafta 3 w 2001 roku) .
Pokaż, chętnie wytkniemy błędy. :]

Cytuj
Teraz piszę tak na bardziej poważnie zarys gry fpp , podobna do Modern Warfare, znaczy stawiam na nagłe zwroty akcji, tajemniczość bohaterów, emocje, i kontrowersyjne misje- historia odzdziału do działań specjalnych) i chciałbym może komuś to przedstawić , może dla City intearactive, bo po grze Sniper to myślę , że ich scenarzysta nie miał zbyt oryginalnego pomysłu , tak samo z nazwą gry.
Wybacz bezpośrednie pytanie, ale co o emocjach może wiedzieć osiemnastolatek? :)

I tak, wiemy, Twoje pomysły są oryginalne a chłopaki z CI nie mają pojęcia co robią. ;]

@Charibo: xywkę przekręciłeś. ;P