Autor Wątek: Projekt gry RPG - styl Gothica  (Przeczytany 4786 razy)

Offline Jarpo16x

  • Użytkownik

# Lipiec 19, 2010, 14:01:13
Witam , właśnie piszę scenariusz gry FPP , który mam zamiar wysłac do EA , jednak zamierzam otworzyć własny projekt, i mam pytanie , czy znaleźli by się ludzie , którzy mają doświadczenie w zrobieniu takiej gry rpg . Ostatnio odkryłem Ether fields - polskie MMO i podoba mi się ich silnik (znaczy tylko świat gry )  i sądzę , że możemy zrobić grę pokroju Gothica (mająca ciekawą fabułę, z grafiką Gothica 2 , może lepszą ) Nie znam się na programowaniu , ale mam kilka pomysłów na gry . Sądzę , że MMO nie ma racji bytu , bo bardzo mało ludzi zmieni wowa czy AoC na takiego Ether Fieldsa, a w np w rpg w klimacie  gothica 1 lub 2 z nowym uniwersum chciało by zagrać miliony ludzi .
Doświadczone osoby proszę o wytłumaczenie mi , ile kosztuje profesjonalny silnik , i czy możliwe jest zrobienie takiej gry?I czy ktoś z was chciałby pracować w takim teamie ?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline bartekm

  • Użytkownik
    • Wordpress Blog

# Lipiec 19, 2010, 14:50:49
http://wiki.warsztat.gd/Jak_nie_lamić#1._.22Napiszcie_mi_gr.C4.99.22

Sam pomysł nie wystarczy, żebyś kogoś znalazł do pomocy. Musisz pokazać co samemu umiesz, jakie projekty skończyłeś itp. A jak nic nie umiesz to zacznij naukę programowania i kto wie, może za parę lat sam coś napiszesz.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 19, 2010, 14:53:24 wysłana przez beem »

Offline Gieromaniak24

  • Użytkownik

# Lipiec 19, 2010, 15:01:38
Cytuj
właśnie piszę scenariusz gry FPP , który mam zamiar wysłac do EA
Życzę szczęścia ;)

Offline offline

  • Użytkownik

# Lipiec 19, 2010, 15:05:29
Sam pomysł nie wystarczy, żebyś kogoś znalazł do pomocy. Musisz pokazać co samemu umiesz, jakie projekty skończyłeś itp. A jak nic nie umiesz to zacznij naukę programowania i kto wie, może za parę lat sam coś napiszesz.
Nie musisz się uczyć programowania, wystarczy że masz naprawdę dobry pomysł i 'trochę' pieniędzy aby opłacić zespół to zawsze jest szansa, że zarobisz. Te trochę pieniędzy to domyślam się, że bardzo dużo (sam nie mam pojęcia).

Cytat: Jarpo16x
I czy ktoś z was chciałby pracować w takim teamie ?
Tyle osób to wałkowało i według mnie jest tylko jedna odpowiedź: za darmo nikt 'z wyższej półki' Ci nic nie zrobi.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 19, 2010, 15:07:12 wysłana przez offline »

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Lipiec 19, 2010, 15:12:00
jesli pieniedzy masz wystarczająco to i pomysl nie musi byc fajny.

Offline Ten, co spamuje.

  • Użytkownik

  • Zbanowany
# Lipiec 19, 2010, 15:12:27
Jasne , stary , nie martw się , ci na górze to sobie żartują .
Naprawdę , my teraz mamy wakacje i nam się właśnie strasznie nudzi !
Jeśli tylko będziesz miał jakiś genialny pomysł leć na forum jak w dym ! Przyjmiemy cię z otwartymi rękami !
Dobra , ale silnik się sam nie napisze , a ja już chce zacząć kodzić !
A więc jakie IDE na początek wybieramy ???

Offline Ivian

  • Użytkownik
    • Ivian's Cave

# Lipiec 19, 2010, 15:13:57
Gdzie jest Złośliwiec?

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Lipiec 19, 2010, 15:52:06
Trzy linki.
1. Mam świetny pomysł na grę.
2. Napiszcie mi grę.
3. Oceń swoje umiejętności.

Dostajesz je w odpowiedzi nie po to, żeby Cię zniechęcić, a żebyś zaczął stąpać twardo po ziemi. Dopiero wtedy uda Ci się coś zrobić.

Offline Voop

  • Użytkownik

# Lipiec 19, 2010, 15:53:12
Hmm takich pomysłów było Tysiące , Miliony a może nawet Miliardy Milionów. i Jakoś mało który wypalił co o tym sądzisz? Weź się za jakiegoś "Clickera" i  rób i tak nikt nie bd w to grał ale wiesz jak chcesz pójść na łatwiznę to "Clickery" ci sie przydadza :)

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Lipiec 19, 2010, 15:55:43
Cytuj
jesli pieniedzy masz wystarczająco to i pomysl nie musi byc fajny.
w prawdziwym swiecie to wyglada odwrotnie :) pomysl musi byc fajny by miec wystarczajaco duzo pieniedzy.

Wysyłając scenariusz do EA tracisz tylko swój czas. Do EA możesz podbić jak będziesz miał coś na miano VS, razem z całą potrzebną dokumentacją, tak czy siak z marną szansą na spotkanie się z przedstawicielem.

Po co robić kolejnego Gothica? Co z tego będziesz miał? Tylko fun, że robisz grę? Jeśli tak - to zrób tetrisa - też będziesz miał fun z tego, że robisz jakąś grę.

Cytuj
ale mam kilka pomysłów na gry . Sądzę , że MMO nie ma racji bytu , bo bardzo mało ludzi zmieni wowa czy AoC na takiego Ether Fieldsa, a w np w rpg w klimacie  gothica 1 lub 2 z nowym uniwersum chciało by zagrać miliony ludzi .
Masz rację z jednym - rynek jest, fani rpg, którzy jakiś czas temu dostali DA. Będzie coraz większe parcie na projekty RPG, moim zdaniem powoli wraca ta era. Tak czy siak nie możesz kopiować pomysłów - musisz mieć pomysł na nowy franczajs. Przykładowo: przychodze do Ciebie i mówie Ci, że mam grę taką samą jak Gothic, dał byś mi 10mln na pokrycie koszta produkcji i wydał byś ją? Jeśli tak, zacznij od tetrisa.

Cytuj
Doświadczone osoby proszę o wytłumaczenie mi , ile kosztuje profesjonalny silnik
google = mmorpg engines. Możesz zgooglować Unreal Engine, Unity, ale do mmorpg potrzebujesz czegoś pod taką produkcję, silników jest parę.
Cytuj
, i czy możliwe jest zrobienie takiej gry?
Bez pieniędzy nie jest możliwe. 70% produkcji takiej gry to balansowanie i QA, gdzie musisz mieć multum ludzi zbierających statystyki, osoby od zarządzania, multum programistów, grafików.

Oczywiście możesz zrobić crap w stylu:
- chodzisz postacią za pomocą kliknięć myszki na backgroundzie
- możesz czatować sobie w jakimś okienku z innymi
- możesz kupować przedmioty
- masz tabelkę rozwoju, ale i tak się nie rozwijasz bo nie masz po co
- możesz kogoś zabić jednym uderzeniem

To taki crap zrobisz jak dobrze się zorganizujesz i znajdziesz ludzi.

Cytuj
I czy ktoś z was chciałby pracować w takim teamie ?
To co mnie przekonuje to grywalne demo, otwartość zespołu na review gry, brak blokady swoich pomysłow, otwartość na zmiany. Więc na dzień dzisiejszy: nie

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Lipiec 19, 2010, 15:57:40
Masz rację z jednym - rynek jest, fani rpg, którzy jakiś czas temu dostali DA. Będzie coraz większe parcie na projekty RPG, moim zdaniem powoli wraca ta era.
Huh? To czasy RPG się kiedykolwiek skończyły? Ciekawa teoria.

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Lipiec 19, 2010, 16:05:55
Cytuj
Huh? To czasy RPG się kiedykolwiek skończyły? Ciekawa teoria.
Yep, parcie na takiego typu projekty było bardzo małe. Dalej jest małe - ale się zwiększa głównie dzięki F3 i DA. Porównując to co działo się za czasów BG - jest słabo.

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Lipiec 19, 2010, 16:48:59
Bzdura. Można tak mówić wyłącznie, jeśli się patrzy przez dziurkę od klucza; nie na RPG w ogóle, a na RPG "które mnie się podobają bo mój gust jest najmojszy".
2000: ID, BG2, DX, Grandia 2, FF8i9, FFT, M&M8
2001: FF10, IDHW, PoR, Record of Lodoss War, Throne of Darkness, Golden Sun
2002: Morrowind, Gothic, Planescape, Wizardry 8, Golden Sun:TLA, Arx Fatalis, Kingdom Hearts, M&M9, Suikoden 3, NWN
2003: Fire Emblem, Drakengard, Tales of Symphonia, SMT3, Gothic 2, Lionheart, FFX2, FFCC, Spellforce, KOTOR
2004: Sacred, Xenosaga 2, Magna Carta, SMT:DDS, Beyond Divinity, The Bard's Tale, DX2
2005: SMT:DDS2, Tales of Legendia, Jade Empire, Lineage 2, Fable, Suikoden 4, KOTOR2
2006: Persona 3, Xenosaga 3, NWN2, Gothic 3, Spellforce 2, Blue Dragon, Oblivion, Ys Origin
2007: Sonata, Lost Odyssey, Wiedźmin, Folklore, Two Worlds, Mass Effect, Ar tonelico
2008: SO:FD, Battle Fantasia, Sacred 2, Mount&Blade, Tales of Vesperia, Persona 4, F3, The Dark Eye: Drakensang, Fallout 3
2009 i 2010 mi się nie chce wypisywać. Faktycznie, mało dobrych i bardzo dobrych RPGów wyszło przez ostatnich 10 lat i wyraźnie widać lata suche.

A nie, czekaj. Nie widać. Do tego od 2004/2005 mamy boom na MMO i quasi-MMO takie jak Guild Wars. Może lata 2002/2003 już nigdy nie wrócą, ale ilość wydanych wtedy RPGów jest anomalią a nie regułą. Zejdź na ziemię.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 19, 2010, 16:51:16 wysłana przez ConayR »

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Lipiec 19, 2010, 17:08:49
Masz rację.

Może inaczej:
2000 - chcesz robić rpga - jest zainteresowanie na wyłożenie kasy
2004-2007 - chcesz robić rpga - większość grubych ryb mówi Ci "dowidzenia"

Chodzi mi o to, że moim zdaniem to co było kiedyś (parcie) na projekty RPG zaczyna się pojawiać, dużo się o tym mówi, znów widzi się kasę w tym co przez ostatnie lata było 'niszą', a większość z tych projektów jakie wymieniłeś pokazywały właśnie, że mała część (rpgów) potrafi na siebie zarobić.

Cytuj
Masz rację z jednym - rynek jest, fani rpg, którzy jakiś czas temu dostali DA. Będzie coraz większe parcie na projekty RPG, moim zdaniem powoli wraca ta era.
that's all ;)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 19, 2010, 17:13:11 wysłana przez intoxicate »

Offline Gieromaniak24

  • Użytkownik

# Lipiec 19, 2010, 17:24:20
Z roku na rok rpgowość RPGów co raz bardziej zanika...
Marzy mi się żeby zrobili coś na miarę pierwszego Fallout'a albo BG, zamiast pakować w jedną całość FPS'a, szachy, wyścigi oraz symulator fryzjera i nazywać to kontynuacją jednego z "najlepszych RPGów dekady". Bo prawdę mówiąc nawet FF XIII idzie w stronę prostoty i trzymania gracza za rączkę, pomimo bajerów tj. planowanie każdej walki i ustawianie bohaterów przy określonych rolach, czy 50h fabule...