Autor Wątek: Encounter - prosta gra sieciowa RTS  (Przeczytany 3171 razy)

Offline Cream

  • Użytkownik
    • ARCUS - łucznictwo i rzemiosło tradycyjne

# Lipiec 10, 2010, 13:17:31
Witam wszystkich

Link do projektu: http://www.warsztat.gd/projects.php?x=view&id=1531
Link do binarki:  http://hostuje.net/file.php?id=f2990b7f755753a3b160f7f094c8e8a1

Program jest prostą grą typu "RTS". Umożliwia on rozgrywkę w sieci lokalnej jak również w Internecie. Gra podobna jest do gier takich jak "C&C", "KKND". Została wykonana jako projekt pracy licencjackiej na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie i obroniona w roku 2010.

Co do szczegółów technicznych: zrobione wykorzystując wxWidgets, OpenGL (w wersji 2.0, całość na fixed) oraz FMOD.

Projekt nie ma zbyt zaawansowanej grafiki ani bajerów, także proszę nie narzekać ;) W 10 miesięcy mieliśmy stworzyć kompletną grę nie tylko silnik graficzny ;) Wyszło w miarę, co prawda jest jeszcze dużo rzeczy do dodania i zmodyfikowania. Gra to nic wielkiego, można ją ściągnąć i zobaczyć jak się gra (albo samemu pojeździć po wybranej mapce, albo skompletować kogoś do gry, bo jest to gra stricte sieciowa, bez singla).

Kilka screenów:





Jest kilka bugów, np. podczas zamykania programu wyskakuje jakiś error, ale w sumie to nic takiego i nie ma wpływu na rozgrywkę (choć należałoby naprawić). Co do reszty to da się pograć, bez żadnych errorów i w ogóle, choć gra nie została gruntownie przetestowana jak np. Starcraft 2. Wiadomo ;)

Pozdrawiam i czekam na komentarze.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 10, 2010, 13:37:50 wysłana przez Cream »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline RedHot

  • Użytkownik

# Lipiec 10, 2010, 13:21:52
Hmm gdzie te screeny?


Offline ANtY

  • With fury and fire
  • Użytkownik
    • ANtY

  • Zbanowany
# Lipiec 10, 2010, 13:32:08
I gdzie można ją ściągnąć?

Offline Cream

  • Użytkownik
    • ARCUS - łucznictwo i rzemiosło tradycyjne

# Lipiec 10, 2010, 13:38:59
Już wsio pododawałem  ;)

Offline Jakim

  • Użytkownik
    • jakim.org.pl

# Lipiec 10, 2010, 16:33:26
Proste zasady umożliwiają szybkie znalezienie optymalnych strategii, mam nadzieję, że znajdą się chętni do oswojenia się z grą i wyciągnięcia z niej frajdy :).

Offline asd1

  • Użytkownik

# Lipiec 10, 2010, 18:26:47
Ciężko się w to gra. Sterowanie pojazdami jest szczególnie trudne.

Offline RedHot

  • Użytkownik

# Lipiec 10, 2010, 21:09:51
Bardzo wkurzające babole :

- Pare aut potrafi blokować sobie drogę podczas jednej podróży i zatrzymywać się wzajemnie
- Aktualizacja pozycji kursora w/g współrzędnych światowych dzieje się tylko po poruszeniu myszką. Np mam kursor na środku ekranu , używam WSAD , klikam i nic się nie dzieje. Trzeba ruszyć mychą
- Autka mają prblemy czasami z wjeżdżaniem pod gókę czy też ze zjazdem.

Offline Cream

  • Użytkownik
    • ARCUS - łucznictwo i rzemiosło tradycyjne

# Lipiec 11, 2010, 11:45:20
Gierka jest mocno nieociosana, ze względu na krótki termin prac ;) Co do wjeżdżania pod górkę - to nie pod każdą się da wjechać, inaczej ukształtowanie terenu nie miałoby żadnego wpływu na rozgrywkę, a tak ma. Co do reszty to tak, do poprawienia.  ;)

Offline asd1

  • Użytkownik

# Lipiec 11, 2010, 15:14:06
znalazlem jeszcze:

- głośność muzyki resetuje się przy kolejnym powtórzeniu utworu, ignorując ustanienie suwaka
- zielony okrąg zaznaczonego pojazdu znika pod powierzchnią terenu, gdy pojazd znajduje na złączeniu drogi z terenem
- widać jakąś niepotrzebną płaszczyznę pod terenem, gdy dojdzie się do jego krańca


Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Lipiec 11, 2010, 17:05:25
znalazlem jeszcze:
- widać jakąś niepotrzebną płaszczyznę pod terenem, gdy dojdzie się do jego krańca

to jest UnderWorld.

Niestety u mnie w ogole nie hula, program wykonuje niedozwolona operacje i wylacza sie. Win7.

Offline ANtY

  • With fury and fire
  • Użytkownik
    • ANtY

  • Zbanowany
# Lipiec 11, 2010, 17:58:18
Mi działa na win7

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Sierpień 01, 2010, 10:21:45
Mi na win64 też działa. Jedyny problem to scroll - mapa 'wibruje' gdy przewijam przez w/s/a/d.

No i udało mi się wjechać 2 jednostkami do wody. Wyjechać już nie :-).

Inne uwagi:
- Nowe budynki nie powiększają zasięgu bazy - tak miało być?
- Brakuje trochę pasków życia na jednostkach.
- Przy zaznaczeniu prostokątem jednostek zaznaczają się też budynki.

Poza tym to bardzo fajny WiP, czekam niecierpliwie na gotową wersję ;-)