Autor Wątek: Mech in post-apo  (Przeczytany 6507 razy)

Offline Lipek Samo Zło

  • Użytkownik

# Wrzesień 11, 2006, 08:02:57
Ostatnio myślałem nad wyglądem doskonałej gry (według mnie ofkoz - fana post-apo), i wpdał mi na myśl taki pomysł:
Klimat post-apo (Fallout, Mad Max, coś takiego), tylko, że chodzona w mechu (a'la mechwarrior) byłby to cRPG, i chodzi o to, żeby zrobić nielinową fabułę (masa zwrotów akcji, np. fabuła jaka była w filmie impostor :) ) i olbrzymi swiat z masą możliwości uleszpenia/zmiany mecha np. że znajduje sie wrak samochodu i stamtąd można jakąś część do mecha wyciągnąć, albo że jak sie nazbiera kasy to można kupić jakiegoś nowego mecha (gołego - bez broni, upgrade'ów które zdobędzie się podczas rozgrywki) etc. no i żeby nie było liniowości w grze, to radomizowanie części na całym tym wielkim świecie :) co o tym sądzicie ? :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline macabre13

  • Użytkownik

# Wrzesień 11, 2006, 09:22:56
Ale to przeciez doskonaly pomysl jest. Kurcze, ze nikt nie wpadl na tak genialny post-apo cRPG stylizowany troche na Fallout. Brilliant!

A tak na powaznie, to zobacz inne pomysly ludzi z tego forum a przekonasz sie, ze znakomita wiekszosc to wlasnie post-apo cRPG.

Tak czy siak, powodzenia.

Offline HellCat

  • Użytkownik

# Wrzesień 11, 2006, 11:09:12
Hi.

Pomysl fajny, cRPG + post apo - nic nowego, ale to w cale nie przesadza o powodzeniu/nie powodzeniu twojeg projektu.

Mam taka mala sugestie, jesli szukasz dobrego wzorca na gierke 'mecho' podobna (bardzo grywalna, z masa plynacego miodu z ekraniku itp :) ) to rozejrzyj sie za gra Front Mission - ja gralem w FM 2 (PS1) i FM1(Snes).
Gierka wymiata w temacie - masa kombinowania z przebudowa mechow (w warsztacie spedzalem 89% czasu, sprawdzajac rozne kombinacje roznych czesci skladowych mecha ^^)

hmm jakby polaczyc Front Mission z klimatem Fallouta to by byla bajka ... ;)


Serwus.

Offline Lipek Samo Zło

  • Użytkownik

# Wrzesień 11, 2006, 12:41:34
macabre13: tak, wiem że wiekszość to post-apo cRPG, ale mi tu raczej chodziło nie o to, że wpadłem na genialny pomysł zrobienia post-apo cRPG, tylko o to, że wpdałem na pomysł jak go genialnie zrobić (ogromny świat z masą sprzętów umożliwiających przebudowę mecha) co jest rożnicą :)

HellCat: Dzięki za sugestie, napewno skorzystam i zgaram :)

Offline macabre13

  • Użytkownik

# Wrzesień 11, 2006, 12:55:11
Mysle ze pomysl ze ogromem swiat tez nie jest nowy. Ale prosze nie bierz tego do siebie, poprostu jak dla mnie nic z tego co powiedziales nie jest nowym pomyslem.
Aczkolwiek jezeli dobrze zmieszasz to co napisales i UDA[/u] Ci sie napisac ta gre, to masz szanse na wielki sukces. Tyle, ze od pomyslu do napisania jest jak od z bieguna polnocnego na polodniowy, a potem jeszcze wydanie tej gry, to z powrotem na polnocny.

Za malego gralem w planszowego Mechwarriora, potem myslalem na kupnem RPG w swiecie MW. Potem Fallout. Oprocz tego fascynacja muzyka industrialna (ebm, industrial, terror, noise, etc - rzadzi swiatem) i cala faza post-apo. Rdza rulez. Wiec czaje klimat ;)

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Wrzesień 11, 2006, 14:24:25
MS jak wiemy udostępnił ostatnio źródła mech warriora, więc napisanie takiej gry może okazać się ciut prostsze :)

Offline Lipek Samo Zło

  • Użytkownik

# Wrzesień 11, 2006, 16:31:04
Riddlemaster: Wiem, i może sie ciut na tym opre (aczkolwiek myślałem bardziej o izo niż 3D) ;) dokładniej są to źródła MechCommandera 2, dodatkowo jest kilka webcastów i do tego i troche textu :)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Wrzesień 11, 2006, 16:39:52
L1p3q: Masz zamiar to samemu zakodować? :)


Cytuj
Tyle, ze od pomyslu do napisania jest jak od z bieguna polnocnego na polodniowy, a potem jeszcze wydanie tej gry, to z powrotem na polnocny.
Jak już będziesz miał gotowy produkt i będzie on w miarę grywalny, to znalezienie dystrybutora nie powinno być aż tak wielkim problemem. :)

Offline Lipek Samo Zło

  • Użytkownik

# Wrzesień 11, 2006, 16:50:38
Krzysiek K.: No wiesz, na razie jest pomysł i kilka źródeł z których będę czerpał pomysły... powoli jakoś będę starał się to budować, zobaczymy jak mi będzie szło... Póki co potraktuje to jako projekt w celach naukowo-poznawczych ;)

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Wrzesień 18, 2006, 00:01:14
Jeśli to by miało być chodzenie mechem to nawet jeśli motywy cRPG są fajne, ja bym zrobił z tego raczej jakąś strzelankę czy inną bijatykę czasu rzeczywistego - a najlepiej to hack'n'slash, czyli połączenie jednego z drugim :)

Offline dzemeuksis

  • Użytkownik
    • Blog quodmeturbat

# Wrzesień 18, 2006, 00:22:37
Polecam jako źródło dodatkowej inspiracji "front mission" na SNES-a. Jest nawet wersja polska dostepna w necie (o emulatorze nie wspomnę). Szczególnie jeśli chodzi o zwroty akcji w fabule i oczywiście mechy. Warto nie przejmować się grafiką, bo gierka wbrew pozorom oferuje sporo możliwości konfiguracji i uzbrojenia mecha. Ponadto dowodzisz zwykle grupą mechów, więc możliwości taktycznych jest kilka. Oczywiście bez przesady - całą grę można ukończyć w dwa dni. Jedna z niewielu gier, w które chciało mi się grać do samego końca.

Offline Lipek Samo Zło

  • Użytkownik

# Wrzesień 18, 2006, 00:26:42
Regedit: Właśnie chodziło mi tu o cRPG'a takiego jak NWN, z fabułą, a jeśli chodzi o team to że jest jedna postać i można dolaczać drużyne, ale poboczną (niekonieczną) taką...aczkolwiek hack'n'slash to też dobry pomysł :) ale mimo wszstko nie chciałbym zrobić z tego kolejnego MW - gdzie chodzi tylko i wylacznie o walke :P

dzemeuksis: Gram właśnie w FM, a grafika to dla mnie standard, bo FF6 przchodziłem ze 3 razy ;) ale thx 4 idea anyway :)

Offline Goliatus

  • Użytkownik
    • Warsztat - tworzenie gier

# Wrzesień 18, 2006, 17:07:30
Wiecie dlaczego Fallout Tactics było kiepską gierką? Bo do świata postapokaliptycznego wepchnięto różne absurdalne rzeczy. Mechy w post-apo są największym absurdem jaki ostatnio słyszałem, bo nawet mikser po zagłądzie nuklearnej byłby przegięciem :) Fallout to była piękna gierka(od której zaczął się boom na post-apo), bo tam radość sprawiało zdobycie czegoś skuteczniejszego w walce niż dzida. Wg. pomysłu L1p3q gracz zaczynałby od mecha - totalna klapa.
Użycie postapokaliptycznym realiów więcej zaszkodzi niż pomoże, bo tylko wprowadzi wrażenie braku logicznej spójności.

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Wrzesień 18, 2006, 17:19:45
A mi się Fallout Tactics bardzo podobało ;)

Offline Lipek Samo Zło

  • Użytkownik

# Wrzesień 18, 2006, 17:28:04
Ale własnie w tym rzecz, że te mechy to nie byłyby takie jak w MW - nowoczesne, tylko takie raczej gruzowate zrobione z części wyciągniętych z jakichś samochodów, z jakichś wraków itp. a wszystko by doskonale trzymało klimat post-apo :)