Autor Wątek: Programowanie grafiki pod konsole  (Przeczytany 2615 razy)

Offline Xenox93

  • Użytkownik

# Czerwiec 22, 2010, 16:41:58
Witam :D
Jest to mój pierwszy post na tym forum... Przejdę do rzeczy.
Otóż, mam zamiar napisać najpierw część graficzną silnika, wybrałem Directx, OpenGL ale i chcę programować na konsolę. Znam takie języki programowania jak:
HTML,Turbo Pascal, no i C++ na poziomie średnim, a wcześniej miałem doświadczenie w DirectX :) Wiem, że konsola XBOX 360 wspiera DX 9.0, ale mam problem, który opiszę poniżej...

Pytanie jest takie:
Czy można użyć biblioteki graficznej OpenGL bądź jakieś innej na konsolę PS3? Jakie są tego konsekwencje? Słyszałem o bibliotece OpenGL ES 1.0, ale nigdzie nie mogłem znaleźć jakiejkolwiek pomocy na mój temat. Na jakimś forum czytałem, że większe korporacje używają command byte, czy jakoś tak(już nie pamiętam).

Z góry będę wdzięczny xDDD

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline agent_J

  • Użytkownik

# Czerwiec 22, 2010, 16:50:44
Witam :D
Jest to mój pierwszy post na tym forum... Przejdę do rzeczy.
Otóż, mam zamiar napisać najpierw część graficzną silnika, wybrałem Directx, OpenGL ale i chcę programować na konsolę. Znam takie języki programowania jak:
HTML,Turbo Pascal, no i C++ na poziomie średnim, a wcześniej miałem doświadczenie w DirectX :) Wiem, że konsola XBOX 360 wspiera DX 9.0, ale mam problem, który opiszę poniżej...

Pytanie jest takie:
Czy można użyć biblioteki graficznej OpenGL bądź jakieś innej na konsolę PS3? Jakie są tego konsekwencje? Słyszałem o bibliotece OpenGL ES 1.0, ale nigdzie nie mogłem znaleźć jakiejkolwiek pomocy na mój temat. Na jakimś forum czytałem, że większe korporacje używają command byte, czy jakoś tak(już nie pamiętam).

Z góry będę wdzięczny xDDD

A masz kasę na devkit ? Jak będzie cię na niego stać i Sony ci go będzie chciało sprzedać to nawet o takie podstawy nie będziesz się pytał. Lepiej zajmij się XNA lub OpenGLem na PC.

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Czerwiec 22, 2010, 17:15:38
Mozna, konsekwencje sa takie, ze bedzie dzialalo wolniej :)
Co do X360 to na ostatnim Gamefescie (2010) byl niezly papier opisujacy jak zestripowali DX9.0 na X360, jest gdzies na stronie Microsoftu.

Offline Will

  • Użytkownik

# Czerwiec 22, 2010, 20:17:02
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 22, 2010, 20:33:36 wysłana przez Will »

Offline Xenox93

  • Użytkownik

# Czerwiec 22, 2010, 20:36:46
Na DevKita to kasy nie mam, ale przecież można byłoby pokombinować, mam na myśli przerobić ją... Tak, wiem, wiem, ze jest to piractwo, ale przynajmniej będzie tam możliwość other os, i zainstaluje się linuxa no i byłoby po sprawie. Zresztą przerobienie byłoby po to, aby można byłoby testować sprawność gry, a nie grać w pirackie ich wersje. Ale jest też inna możliwość i być może lepsza, otóż  na kompa programować na maxa, wykorzystując moc pieca, natomiast z konsolą to tak można byłoby powiedzieć, że na ślepo, czyli coś będzie chodziło, ale wg. mnie jeśli chodzi na PC to czemu by nie na konsolce. Być może w przyszłości uda mi się napisać porządną grę i znaleźć osobę, która by mnie wypromował, bądź wydawców, którzy by sfinansowali DevKita. Trochę wybiegłem w przyszłość :D

Dla mnie dziwne jest to, że Sony każą bulić okrągłe 10000$ na jakiegoś tam DevKita, jakby nie mogli zrobić tak, że przynajmniej spaść do 5000 zł. Wiem rynek, rządzi się własnymi prawami... :)

A czy ktoś się orientuje o ile spada wydajność gry pisząc w opengl na konsolkę?? Bo w końcu ciężko jest wycisnąć z tej maszynki mocy, ale na jakieś fajne bajery by wystarczyło mocy... xDDD   

Dzięki Will za link, przyda się i widzę, że znajdę tam wiele informacji, ale to dopiero jedna konsola, pozostała tylko PS3, i będzie można się brać :)

Zresztą sam nie będę robił gry, w przyszłości, a być może i w tym roku zamierzam zacząć rekrutować programistów, którzy jedni będą programowali na xbox 360, drudzy na ps3, a kolejni na PC no i jeszcze może Mac, ale nie jestem pewien. Moim założeniem nie będzie tylko jakość itd., ale bardzo dopracowana jakość gry na wszystkich platformach, ponieważ dość często słyszy się, że jakaś gra jest lepiej dopracowana albo na konsolę, albo na PC. Jest więc to moje główne założenie :D
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 22, 2010, 20:42:36 wysłana przez Xenox93 »

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Czerwiec 22, 2010, 20:38:14
http://wiki.warsztat.gd/Warsztat_FAQ#Jak_napisa.C4.87_gr.C4.99_na_konsol.C4.99

Cytuj
Zresztą sam nie będę robił gry, w przyszłości, a być może i w tym roku zamierzam zacząć rekrutować programistów, którzy jedni będą programowali na xbox 360, drudzy na ps3, a kolejni na PC no i jeszcze może Mac, ale nie jestem pewien. Moim założeniem nie będzie tylko jakość itd., ale bardzo dopracowana jakość gry na wszystkich platformach, ponieważ dość często słyszy się, że jakaś gra jest lepiej dopracowana albo na konsolę, albo na PC. Jest więc to moje główne założenie Cheesy

PADŁEM :D

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Czerwiec 22, 2010, 21:02:39
Cytuj
Dla mnie dziwne jest to, że Sony każą bulić okrągłe 10000$ na jakiegoś tam DevKita, jakby nie mogli zrobić tak, że przynajmniej spaść do 5000 zł. Wiem rynek, rządzi się własnymi prawami... :)

Przecież to grosze, przy budżecie pierwszej lepszej gry która na devkicie powstaje.

Cytuj
Zresztą sam nie będę robił gry, w przyszłości, a być może i w tym roku zamierzam zacząć rekrutować programistów, którzy jedni będą programowali na xbox 360, drudzy na ps3, a kolejni na PC no i jeszcze może Mac, ale nie jestem pewien.

Obawiam się, że jeśli na devkita Cię nie stać, to na tych programistów tym bardziej, choćby i na miesiąc. :)

Offline Xenox93

  • Użytkownik

# Czerwiec 22, 2010, 21:19:22
Przecież dość często na tym forum widziałem posty na temat rekrutacji programistów etc. A część silników powstaje na tej stronce właśnie przez nastolatków, którzy pokazując to co umieją, a niekiedy można im pozazdrościć. W sumie to na początku zamierzam pisać sam, dopiero później będzie potrzeba więcej osób. Zresztą ja wiem, że chcąc rekrutować ludzi na stanowiska muszę się liczyć z płaceniem im pieniędzy. Ale czy nie powstał tak Quake jak ja chciałem i zobacz jak wielką popularność zrobili. Wiem, że napisanie dobrego silnika wymaga kilka lat, a co dopiero stworzenie gry itp. 

Zresztą DevKit to odległa przyszłość :D Słyszałem, że na jakimś uniwerku dają go za darmo, bodajże w Gdańsku (nie pamiętam) ... 

Thx Dab za link:) Ta strona wiele wyjaśnia, w takim razie można byłoby najpierw napisać demo gry na PC, wiadomo dopracowane aby pokazać się z jak najlepszej strony, a następnie, gdy wydawca się zgodzi i da pieniądze można je wykorzystać na DevKit oraz na poszerzenie grona programistów, czy nie o to ci chodziło?

Tylko nie czaję jeszcze jednej możliwości homebrew, jest tam napisane, że Sony wydało nawet na płytkach można by nazwać SDK na konsolę PSX :D, i wygląda jakby popierali to, a więc czemu nie użyli tego do PS3? I nie bardzo zrozumiałem, czy jeśli chcąc programować na homebrew musiałbym dać do przerobienia konsolę?

Dzięki także pozostałym, którzy służą mi pomocą ...

Jeszcze mam jedno pytanie do Dab oczywiście jeśli można, skąd wiesz tyle o konsolach ? Interesowałeś się tym czy jak?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 22, 2010, 21:54:03 wysłana przez Xenox93 »

Offline ANtY

  • With fury and fire
  • Użytkownik
    • ANtY

  • Zbanowany
# Czerwiec 22, 2010, 21:28:52
Zacznij lepiej od skonczenia prostej jakiejs gierki to poznasz prawdziwe realia.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 22, 2010, 21:33:56 wysłana przez ANtY »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Czerwiec 22, 2010, 21:56:29
Cytuj
Ale czy nie powstał tak Quake jak ja chciałem i zobacz jak wielką popularność zrobili.
Quake powstał, bo napisała go FIRMA - Id Software, która miała na koncie gigantyczny hit: Dooma 1 i 2. A Doom powstał, bo napisała go ta sama firma mając na koncie Wolfensteina 3D (również grę wszechczasów). A Wolf 3D powstał, bo wcześniej ta sama firma zrobiła całkiem pokaźną serię platformówek. ;)

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2010, 16:49:01
Ponownie wkleję podany wcześniej link: Jak napisać grę na konsolę. Przerobienie konsoli nie pozwoli Ci na pisanie na nią kodu. W Twoim wypadku działa ta zasada - zadajesz pytania, otrzymujesz odpowiedzi, po czym zbywasz je zakładając, że jesteś w stanie przechytrzyć system i znajdziesz sposób, którego nie znalazły setki osób przed Tobą. Wróć od podstaw.

Offline Bronx

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2010, 17:06:49
Zacznij lepiej od skonczenia prostej jakiejs gierki to poznasz prawdziwe realia.
Otóż to.

Xenox93 widać jak na tacy, że nigdy nie napisałeś nawet średniej gry. Ściągnij XNA skrobnij jakąś małą grę i wróć do tego tematu za miesiąc to się zawstydzisz. :)
PS. Studio w jakim mieście będziesz budował? :D

bs.mechanik

  • Gość
# Lipiec 18, 2010, 17:25:06
Jesli juz tak uparcie chcesz bawic sie w te konsole, to polecam homebrew na psp lub ds. Jest to nielegalne, ale dziala. Pod duze konsole nie pobawisz sie (no chyba ze xna). Choc najlepszym rozwiazaniem jest iPhone lub inny android.