Autor Wątek: Esenthel czy Ogre?  (Przeczytany 8505 razy)

Offline Oti

  • Użytkownik

# Sierpień 15, 2010, 15:42:33
Jednakże pisząc silnik nie napiszesz gry ;) Wiem z mojego doświadczenia.
Byzydura. Większego farmazonu dawno nie widziałem. :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Sierpień 15, 2010, 16:26:10
Pisząc silnik skupiam się głównie na silniku. Pisząc gre ... na grze ;) Może inni umieją pisać silnik i gre jednoczesnie ;)
Down: Racja, lecz miałem na myśli sytuacje pisania silnika dla samego silnika ;)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 15, 2010, 16:46:51 wysłana przez Frondeus »

Offline Oti

  • Użytkownik

# Sierpień 15, 2010, 16:39:49
Pisząc silnik skupiam się głównie na silniku. Pisząc gre ... na grze ;) Może inni umieją pisać silnik i gre jednoczesnie ;)
A co za problem pomyśleć jaką grę chcemy zrobić, napisać pod nią silnik, a następnie skodzić grę? :)

Offline ANtY

  • With fury and fire
  • Użytkownik
    • ANtY

  • Zbanowany
# Sierpień 15, 2010, 17:04:14
Pisząc silnik skupiam się głównie na silniku. Pisząc gre ... na grze ;) Może inni umieją pisać silnik i gre jednoczesnie ;)
A co za problem pomyśleć jaką grę chcemy zrobić, napisać pod nią silnik, a następnie skodzić grę? :)
Pewnie chodziło mu o normalny, uniwersalny silnik, który później można z łatwością wykorzystac w innych projektach.

Offline Rokuzo

  • Użytkownik
    • Masz na sprzedaż klucze do cs go?

# Sierpień 15, 2010, 18:01:30
;p coś napiszę i od razu tyle odpowiedzi się pojawia, że z tego wątek osobny zrobić można.

Generalnie to chyba idzie tak, że piszemy silnik, lub piszemy silnik pod konkretną grę no nie ?.

I ogólnie chodziło mi o to, że chyba za często na warsztacie pojawiają się kolejne "profesjonalne" projekty gier na esenthelu czy tam innym silniczku (są zarąbiste lecz takie projekty je jakby sprawiają mniej atrakcyjne, "psują repo") co by nie wkurzało gdyby nie to, że autorzy tych projektów często uważają się za mistrzów bo robią grę z taką perfekcyjną grafiką (gotową) za sprawą silnika a często nawet modeli z niego nie zmieniają -_-
« Ostatnia zmiana: Sierpień 15, 2010, 18:03:02 wysłana przez Rokuzo »

Offline Nsuidara

  • Użytkownik
    • Site

# Sierpień 15, 2010, 18:06:33
Pisząc silnik skupiam się głównie na silniku. Pisząc gre ... na grze ;) Może inni umieją pisać silnik i gre jednoczesnie ;)
A co za problem pomyśleć jaką grę chcemy zrobić, napisać pod nią silnik, a następnie skodzić grę? :)

Nie nie zawsze jest łatwo, robić swój silnik ale fakt (to co chcesz to tylko masz... i masz możliwość amonifikacji) ponieważ dużo pojęć trzeba opanować...
Światła
Lustrzane odbicia (dla luster, wody itp)
Woda...
Mgła...
Animacja (dla obiektów)
Podłoże...
System Cząsteczek
itp

sporo osób wie o co chodzi w tym ale nie wie za co ugryźć :P (chociaż teraz mamy takie coś jak google :D i możemy poszukać gotowców i podpatrzeć a potem dosłownie napisać od 0 to co chce się albo też przerobić ) albo jak ktoś się zna może zabierać się sam za to a potem szukać przydatnych funkcji ... (to już różnie jest)
Najgorsza jest nie znajomość nazewnictw danego pojęcia ;P

Offline Struś

  • Użytkownik
    • Grupa o charakterze paramilitarnym FIA

# Sierpień 16, 2010, 23:51:15
Bardziej nastawiony jestem na Ogre, trochę już poczytałem o tym silniku i wydrukowałem sobie książkę "Programming in Ogre 3d" ale przykładowe gry jakie widziałem na Ogre wydają się takie "bajeczkowate".
Bardzo:
http://farm1.static.flickr.com/241/3263275999_6de58879ec_o.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2724/4122813220_907da7ec6f_o.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2669/3973395573_79f504c104_o.jpg
Dalej mi się wklejać nie chce. Klimat gry zależy od grafika, a nie od engine'u.

Offline Yuko

  • Użytkownik

# Wrzesień 26, 2010, 21:37:50
Ogre dobry i darmowy wiec to jest duzy plus :)