Autor Wątek: Esenthel czy Ogre?  (Przeczytany 8251 razy)

Offline kuba

  • Użytkownik

# Czerwiec 23, 2010, 18:49:57
Mowa jest o silnikach warsztatowych. Jeśli brać pod uwagę wszystkie silniki - Chrome, Unreal, Cry - dziękuję, pozamiatane.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Czerwiec 23, 2010, 19:05:25
A jest jakis zakaz uzywanie silnikow spoza Warsztatu?  :)

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Czerwiec 23, 2010, 19:23:22
A jest jakis zakaz uzywanie silnikow spoza Warsztatu?  :)
On lubi sobie zawsze coś ubzdurać.

@down
???
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 23, 2010, 20:13:44 wysłana przez świrus »

Offline kuba

  • Użytkownik

# Czerwiec 23, 2010, 20:03:20
Kurde, ludzie.. Nie chodzi mi o cały temat, tylko o odpowiedź na post Barthapa.
Świrus: problem?

Offline Oti

  • Użytkownik

# Czerwiec 23, 2010, 20:09:03
A jest jakis zakaz uzywanie silnikow spoza Warsztatu?  :)
On lubi sobie zawsze coś ubzdurać.
Nosz ku*wa, kolejny flamewar chcesz zaczynać. Ogarnij się człeniu i nie pisz takich postów.

Tak? To wskaż mi silnik na warsztacie, który przewyższy Esenthela. ;)
nGENE tech?

Offline Blackmoore

  • Użytkownik

# Czerwiec 23, 2010, 21:36:36
Cytuj
Ja może powiem tak:
-Umiesz choć trochę programować - możesz zastanawiać się nad Esenthelem.
-Nie umiesz programować, nie masz doświadczenia i chcesz zrobić swoją super wypasioną grę - bierz cokolwiek byle nie Esenthela bo na Warsztacie jest już dosyć projektów (o ile można to nazwać projektami bo to zlepki tutoriali) a'la Polish Farmer Harvester 2008 i na tym cierpi silnik.
Planuję zrobić coś oryginalnego, nie nastawiam się na duży świat i masę questów tylko mała arenka i to czym gra miałaby się odróżniać od innych to ciekawy system walki. Jeżeli chodzi o programowanie to ok 2 letnie doświadczenie mam w różnych językach (głównie w C++) ale gier w 3d jeszcze nie pisałem (tylko jedną 2d w javie dawno temu :P).

Offline Joker

  • Użytkownik

# Czerwiec 23, 2010, 22:39:12
Zainteresuj się UDK, przyjemnie się gry tworzy.
Albo poczekaj na dzień w którym XenoN Core będzie obsługiwał 3D, albowiem support odpowiada na każde pytanie oraz realizuje prośby userów. Ja poprosiłem o auto update i jest  :)

Takie jest me zdanie.

Offline kuba

  • Użytkownik

# Czerwiec 23, 2010, 22:49:12
Tak? To wskaż mi silnik na warsztacie, który przewyższy Esenthela. ;)
nGENE tech?
Nie jest aż tak rozwinięty jak Esenthel.

Offline Blackmoore

  • Użytkownik

# Czerwiec 23, 2010, 23:12:58
Cytuj
Zainteresuj się UDK, przyjemnie się gry tworzy.
To nie dla mnie, nie zależy mi na szybkim zrobieniu gry tylko doświadczeniu w programowaniu gier (a bynajmniej stworzyć coś ciekawego). Robienie gry daje ogromne możliwości, można implementować całą masę znanych algorytmów do symulowania sztucznej inteligencji wrogów (algorytmy grafowe do poruszania się, sieci neuronowe i inne algorytmy samo uczące się itd.). Jak dotąd to głównie pisałem przeróżne znane algorytmy i fajnie by było je użyć w praktyce.

Offline Nargil

  • Użytkownik
    • projekty

# Czerwiec 23, 2010, 23:38:52
Zainteresuj się UDK, przyjemnie się gry tworzy.
W ogrze też... W dodatku całkiem profesjonalne zespoły jak np Runic Games ze swoim Torchlightem - to przecież ludzie, którzy pracowali nad Diablo i HG:London.

(a bynajmniej stworzyć coś ciekawego).
Bynajmniej nie użyłeś dobrej partykuły - http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=bynajmniej
 
Robienie gry daje ogromne możliwości, można implementować całą masę znanych algorytmów do symulowania sztucznej inteligencji wrogów (algorytmy grafowe do poruszania się, sieci neuronowe i inne algorytmy samo uczące się itd.). Jak dotąd to głównie pisałem przeróżne znane algorytmy i fajnie by było je użyć w praktyce.
W takim razie Ogre będzie lepszy, bo to tylko silnik graficzny + biblioteka matematyczna. Esenthel wydaje się bardziej kompleksowy.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 23, 2010, 23:42:15 wysłana przez Nargil »

Offline Blackmoore

  • Użytkownik

# Czerwiec 24, 2010, 00:01:15
Ok, takiej odpowiedzi potrzebowałem, dzięki

a co do "bynajmniej", to często mi się zdarza, miałem na myśli "przy okazji" :P

Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • FotoGry

# Czerwiec 24, 2010, 06:58:57
Jaki silnik lepszy na początek, Esenthel czy Ogre? Co ma lepszą dokumentację, więcej tutoriali? Który łatwiej ujarzmić? A zależy mi na ładnym efekcie (nie mam zamiaru oszczędzać zasobów komputera)
Mało kto wspomina o silniku Panda3D, a na początek to raczej dobry wybór :) Dzięki wsparciu dla języka Python użycie tego silnika jest jeszcze prostsze - możesz pisać kod w dowolnym edytorze tekstu, bez bawienia się w dołączanie libów w "opcjach projektu" itp. Autorzy udostępniają repozytorium dla Ubuntu; pod Winshita też są instalki. Inne dystrybucje Linuksa też są wspierane, bardziej lub mniej oficjalnie :D Wystarczy zobaczyć np. przykład o nazwie Motion Trails - kod całego przykładu ma niecałe 200 linijek, a efekt jest spoko :) W załączniku możesz zobaczyć zrzut ekranu z tego sample'a.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 24, 2010, 07:06:30 wysłana przez JasonVoorhees »

Offline Barthap

  • Użytkownik
    • Mój blog

# Czerwiec 24, 2010, 12:18:44
eh, co się narobiło przez brak jednegosłowa w mojej wypowiedzi :)

miałem powiedzieć że Esenthel jest póki co dla mnie najlepszy. Po prostu mi się podoba. Nie mówię że jest najlepszy bo jest pro, bo ma niewiadomo co i przewyższa we wszystkim inne silniki. Miałem na myśli to, co przed chwilą powiedziałem.

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Czerwiec 24, 2010, 12:33:51
Będzie skończona gra - pogadamy inaczej o Esenthelu. Za to Ogre3D i Panda3D mają już komercyjne gry za sobą.

Offline menajev

  • Użytkownik
    • Karate Inowrocław

# Czerwiec 24, 2010, 13:09:37
Będzie skończona gra - pogadamy inaczej o Esenthelu.
Nie poganiaj, bo coś zepsuję.