Autor Wątek: Esenthel czy Ogre?  (Przeczytany 8260 razy)

Offline Blackmoore

  • Użytkownik

# Czerwiec 22, 2010, 02:24:51
Jaki silnik lepszy na początek, Esenthel czy Ogre? Co ma lepszą dokumentację, więcej tutoriali? Który łatwiej ujarzmić? A zależy mi na ładnym efekcie (nie mam zamiaru oszczędzać zasobów komputera)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Czerwiec 22, 2010, 02:26:31
http://wiki.warsztat.gd/Jak_nie_lamić#8._.22Jaki_silnik_wybra.C4.87.3F_Jak.C4.85_ksi.C4.85.C5.BCk.C4.99_wybra.C4.87.3F.22

Offline Joker

  • Użytkownik

# Czerwiec 22, 2010, 21:52:12
Ogre, głównie przez cenę  ;)

Offline Barthap

  • Użytkownik
    • Mój blog

# Czerwiec 22, 2010, 22:42:22
Na początek Esenthel też jest dobry, tworzenie efektów masz tam znacznie ułatwione (edytory). Support i pomoc techniczna też niezła. Ale sam zastanawiałbym się nad Ogre bo EE mi się trochę nudzi ;)

Offline kuba

  • Użytkownik

# Czerwiec 22, 2010, 23:15:06
EE jest silnikiem, w którym efekty widać bardzo szybko, ale beznadziejnie pisze się w nim duże projekty. Ogre vs. Esenthel? Zależy co robisz. Mały projekt i chcesz szybko efekty - Esenthel. Większy projekt, który łatwo ogarnąć? Ogre.

Najlepiej bierz UDK :D

Offline Barthap

  • Użytkownik
    • Mój blog

# Czerwiec 23, 2010, 08:13:37
Najlepiej bierz UDK :D
Mi się tam UDK nie podoba. Wydaje się taki skomplikowany i zabudowany. Esenthel też wydaje się taki zabudowany, ale za to łatwiejszy w obsłudze. Mówiąc zabudowany, mam na myśli dostęp do kodu. W EE jest C++ ale jakoś dużo rzeczy musi dodawać sam autor.

Offline Blackmoore

  • Użytkownik

# Czerwiec 23, 2010, 14:17:24
Bardziej nastawiony jestem na Ogre, trochę już poczytałem o tym silniku i wydrukowałem sobie książkę "Programming in Ogre 3d" ale przykładowe gry jakie widziałem na Ogre wydają się takie "bajeczkowate". Na screenach gier zrobionych na Esenthel'u widać ten klimat :) i sporo projektów w warsztacie widziałem, że korzysta z Esenthel'a. Więc zacząłem się zastanawiać

Offline kuba

  • Użytkownik

# Czerwiec 23, 2010, 14:51:26
Najlepiej bierz UDK :D
Mi się tam UDK nie podoba. Wydaje się taki skomplikowany i zabudowany. Esenthel też wydaje się taki zabudowany, ale za to łatwiejszy w obsłudze. Mówiąc zabudowany, mam na myśli dostęp do kodu. W EE jest C++ ale jakoś dużo rzeczy musi dodawać sam autor.
Do UDK też jest możliwość podpięcia .dll'ek c++.

Bardziej nastawiony jestem na Ogre, trochę już poczytałem o tym silniku i wydrukowałem sobie książkę "Programming in Ogre 3d" ale przykładowe gry jakie widziałem na Ogre wydają się takie "bajeczkowate". Na screenach gier zrobionych na Esenthel'u widać ten klimat :) i sporo projektów w warsztacie widziałem, że korzysta z Esenthel'a. Więc zacząłem się zastanawiać
To że gra wygląda na bajeczkowatą, to wina autorów - nie silnika (przynajmniej nie ogre'a).

Offline Barthap

  • Użytkownik
    • Mój blog

# Czerwiec 23, 2010, 15:53:18
Ja może powiem tak:
-Umiesz choć trochę programować - możesz zastanawiać się nad Esenthelem.
-Nie umiesz programować, nie masz doświadczenia i chcesz zrobić swoją super wypasioną grę - bierz cokolwiek byle nie Esenthela bo na Warsztacie jest już dosyć projektów (o ile można to nazwać projektami bo to zlepki tutoriali) a'la Polish Farmer Harvester 2008 i na tym cierpi silnik.

Do UDK też jest możliwość podpięcia .dll'ek c++.
To ciekawe, będę musiał o tym poczytać, ale i tak edytor wydaje mi się strasznie nieintuicyjny i trudny w obsłudze.

Offline K'Aviash

  • Użytkownik

# Czerwiec 23, 2010, 15:59:24
Najlepiej bierz UDK :D
Mi się tam UDK nie podoba. Wydaje się taki skomplikowany i zabudowany. Esenthel też wydaje się taki zabudowany, ale za to łatwiejszy w obsłudze. Mówiąc zabudowany, mam na myśli dostęp do kodu. W EE jest C++ ale jakoś dużo rzeczy musi dodawać sam autor.
Cały problem z gotowym silnikiem jest taki... że jest gotowy ;D

Offline Barthap

  • Użytkownik
    • Mój blog

# Czerwiec 23, 2010, 16:05:10
Patrzyłem na wiele silników i nie ma silnika idealnego (Esenthel póki co najlepszy, XenoN Core go dogania) bo jedne silniki są tak obudowane że ciężko zrobić coś większego nie stosując narzucanego stylu tworzenia tego projektu, a silniki Open source praktycznie dają największe możliwości (nie chodzi o featury) bo rozbudowujesz je na własne potrzeby tyle że w jakim silniku przeglądałem source to jest na pierwszy rzut oka taki skomplikowany, że mi się wszystkiego odechciewa :D

Offline ANtY

  • With fury and fire
  • Użytkownik
    • ANtY

  • Zbanowany
# Czerwiec 23, 2010, 17:20:34
Patrzyłem na wiele silników i nie ma silnika idealnego (Esenthel póki co najlepszy, XenoN Core go dogania) bo jedne silniki są tak obudowane że ciężko zrobić coś większego nie stosując narzucanego stylu tworzenia tego projektu, a silniki Open source praktycznie dają największe możliwości (nie chodzi o featury) bo rozbudowujesz je na własne potrzeby tyle że w jakim silniku przeglądałem source to jest na pierwszy rzut oka taki skomplikowany, że mi się wszystkiego odechciewa :D
Juz bez przesady

Offline Joker

  • Użytkownik

# Czerwiec 23, 2010, 17:42:07
Raczej to :
Cytuj
Esenthel póki co najlepszy

bez przesady

Offline kuba

  • Użytkownik

# Czerwiec 23, 2010, 17:51:27
Tak? To wskaż mi silnik na warsztacie, który przewyższy Esenthela. ;)

Offline Joker

  • Użytkownik

# Czerwiec 23, 2010, 18:42:00
Ogre jest na warsztacie ?, taką miarą to wiesz...