Autor Wątek: komunikacja miejska  (Przeczytany 2777 razy)

Offline olomichal

  • Użytkownik

# Wrzesień 07, 2006, 20:01:52
witam! mam pomysł aby zrobic gre on-line o komunikacji miejskiej, czyli kupowanie autobusow, wozenie pasazerow itp. To  ma byc manager komunikacji miejskiej ale nie w stylu trafic giant. Niestety nie mam pojecia jak sie za to wziac,  zainteresowanych prosze wiec o pomoc
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 07, 2006, 21:45:09 wysłana przez olomichal »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline nilphilus

  • Użytkownik
    • wordpress

# Wrzesień 07, 2006, 20:09:06
od nauki PHP z MySQL, bardzo dokładnie, w trakcie napisanie księgi gości, panelu administratora i kilka innych rzeczy które pozwolą Ci się wprawić w potrzebne Ci umiejętności, tj. pisanie kodu, pisanie bezpiecznego kodu, pisanie czytelnego kodu, pisanie rozległego czytelnego kodu , pisanie rozległego czytelnego i bezpiecznego kodu ;-]

powodzenia ;-]

coś jak traffic giant? [z tym że bez grafy?]

ale pomysł ciekawy, zawsze jakaś miła odmiana bo o komunikacji miejskiej nie wiedziałem ;-]

Offline mi-ku

  • Użytkownik
    • miku DevBlog

# Wrzesień 08, 2006, 01:42:51
Moja skromna rada: narazie pisz takie gierki jakie jesteś napisać (i tak się wiele nauczysz) lub wróć do nauki języka w jakim programujesz, bo im więcej "technik" poznasz tym więcej znajdziesz sposobów na rozwiązanie danego problemów.

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Wrzesień 08, 2006, 09:27:37
Jeśli nie masz pojęcia jak się za to wziąć, to może spróbuj najpierw zrobić wersję single (zawsze to trochę prościej na początek). Później (w sequelu ;) ) gdy już się nauczysz programowania sieciowego i poznasz mechanizmy programowania gier w ogóle, możesz napisać multi.

Offline Turgon

  • Użytkownik

# Wrzesień 08, 2006, 16:50:41
Można prosto taką gierkę napisać. Tylko trzeba doświadczenia.

Offline Asmodeusz

  • Użytkownik
    • Bogumił Wiatrowski: Blog

# Wrzesień 17, 2006, 17:33:07
Zaczynasz tak: projektujesz grę od ogółu do szczegółu, gdy nie wiesz, jak zaprojektować jakąś część, zapisujesz to i zostawiasz (na pewien czas). Potem zastanawiasz się/szukasz, co jeszcze musisz się nauczyć, aby zrealizować tej projekt. Nastepnie weryfikujesz plan i zabierasz się za pisanie, douczając się na bieżąco potrzebnych technik programistycznych.
Za pierwszym podejściem projektu na pewno nie ukończysz (gdyby jednak się udało, gratuluję), ale zdobędziesz doświadczenie, umiejętności i wiedzę niezbędne do wykonania gry jak należy. Czyli: gdy masz już 100% pewności, że projekt jest nie do ukończenia z powodu niemożliwego/błędnego planu, porzucasz go i planujesz od nowa.

Powodzenia i wytrwałości :)

Offline REGi

  • mod team ^_^
  • Użytkownik
    • 2DEV

# Listopad 21, 2006, 13:01:04
ja mam takie pytanko do kolegi olomichal, umiesz w ogole programowac w czyms ?

Offline fremen

  • Użytkownik

# Listopad 21, 2006, 17:49:01
hmmm, lepiej by zrobil gdyby zamiast uczyc sie programowac - napisal dobry scenariusz, opis techniczny - jednym slowem projekt. a potem zaprogramowanie tego to juz pikus :)

Offline W0jciechZ

  • Użytkownik
    • WOJZAB Computers

# Listopad 22, 2006, 10:19:18
Znowu projekt "napiszcie mi grę;-)". Jak ja uczylem się dopiero jakikolwiek programik napisać na kompie to nie rzucałem się w eter z myślą chcę coś napisać ale nie wiem jak. Najpierw trzeba się tego nauczyć, pomyśleć i pokombinować. A jak nie wiesz jak to napisać to znaczy że może się nie nadajesz do tej działki. Najlepszy porogramista to nie jest ktoś kto zna API na pamięć tylko ten co umie każdy projekt napisać i sońćzyć korzystając z własnej wiedzy.

Poprawnie oczywiście. I nie zapomni o optymalizacji.;-)