Autor Wątek: koszty produkcji  (Przeczytany 14696 razy)

Offline KriS

  • Użytkownik
    • KriS

# Wrzesień 08, 2006, 09:27:18
wynagrodzenie miesieczne grafik : 2000pln (max)
wynagrodzenie miesieczne programista : 2000 pln (max)
wynagrodzenie miesieczne muzyk : 1000pln (max)

Ciekawe jakich desperatow zatrudnisz za taka kase :).

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Wrzesień 08, 2006, 09:36:00
Znajdą się, a poza tym w Polsce standardowo programiści tuż po studiach często nie zarabiają więcej jak te 2000 (chyba, że pracują w firmie konsultingowej - wtedy mogą zarabiać na starcie nawet kilka razy więcej).
Generalnie przyjmuje się (na zachodzie), że płace wyglądają tak:
- kierownik produkcji: 4-5 tys. $
- programiści: conajmniej 2.5 tys. $
- graficy: 2 tys. $

Należy jednak pamiętać, że tam koszt życia jest trochę wyższy, więc przebicie nie jest aż tak znaczące.

Offline keymaster

  • Użytkownik

# Wrzesień 08, 2006, 10:26:20
Generalnie przyjmuje się (na zachodzie), że płace wyglądają tak:
- kierownik produkcji: 4-5 tys. $
- programiści: conajmniej 2.5 tys. $
- graficy: 2 tys. $

nie wiem skąd czerpiesz informacje. Ja mam w ręku "game developer" IV 2006 - podają tu statystiki zarobkowe w branży i tak:

-programista poniżej 3 lat doświadczenia zarabia 4200$ na miesiąc, powyżej 3 lat 7500$
-kierownik projektu poniżej 3 lat doświadczenia 6250$, powyżej 3 lat 8350$
-dyrektor techniczny od 9000$ wzwyż.

z własnego doświadczenia wiem że podane tu stawki dla programistów są dość zasadne.

Takie same statystyki dla artystów/grafików - wynagrodzenie wacha się od 3500$ do 6000$ w zależności od doświadczenia.

pzdr

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Wrzesień 08, 2006, 11:24:10
Oczywiście zależy do jakiej firmy trafisz - ja miałem na myśli małych i średnich developerów, bo w Valve czy EA płace będą dużo większe (ale i trafić tam trudniej).

Offline Lothar

  • Użytkownik

# Wrzesień 08, 2006, 13:21:50
czas realizacji projektu : 6 miesiecy
wynagrodzenie miesieczne grafik : 2000pln (max)
wynagrodzenie miesieczne programista : 2000 pln (max)
wynagrodzenie miesieczne muzyk : 1000pln (max)

2000 miesięcznie to do ręki ok. 1300 zł :)  żaden programista o zdrowych zmysłach nie zgodzi się pracować za taką kwotę :) Proponuję pomnożyć te kwoty *2 to może ktoś się zgłosi do pracy :)

prophet

  • Gość
# Wrzesień 08, 2006, 13:59:51
znam bardzo duzo programistow ktorzy pracuja za 1k na reke miesiecznie, glownie zalezy od lokalizacji jak to pisalem juz wyzej

Offline andnoonesthere

  • Użytkownik

# Wrzesień 08, 2006, 14:01:23
Veldar, jezeli Ty masz zamiar wydac gre jako osoba fizyczna watpie by wydawca/inwestor chcial podpisac z Toba umowe. Majac umowy na osobe fizyczna a nie na firme, firma wtedy nie posiada praw autorskich, ale jak mowie to na pewno idzie ominac, ale nie znam osob ktore podpisywalyby takie umowy i za duzo nie moge Ci tu pomoc.

Jest to umowa z przeniesieniem praw autorskich, także z tym nie ma problemu ;)

Offline michrz

  • Użytkownik

# Wrzesień 08, 2006, 14:06:16
A jak jest z wydawaniem gier przez czasopisma? CDA wypuściło ostatnio 'Bad Day LA' i 'Frater' ... Może tędy droga, jak się mysli o początkach? Nie mam pojęcia jak to wygląda w praktyce, ktoś wie?

pozdrawiam

prophet

  • Gość
# Wrzesień 08, 2006, 14:07:43
Veldar, wiem o tym (przeczytaj dokladnie mojego posta), ale chodzi mi o to ze powinna byc na firme a nie na osobe fizyczna jezeli chcesz podpisac umowe z wydawca. (inaczej: niskie prawdopodobienstwo wydania gry z umowami o prawa autorskie na osobe fizyczna)

Offline andnoonesthere

  • Użytkownik

# Wrzesień 08, 2006, 14:11:47
Veldar, wiem o tym (przeczytaj dokladnie mojego posta), ale chodzi mi o to ze powinna byc na firme a nie na osobe fizyczna jezeli chcesz podpisac umowe z wydawca. (inaczej: niskie prawdopodobienstwo wydania gry z umowami o prawa autorskie na osobe fizyczna)

Wydawca na to idzie, więc nie ma problemu, a firmy nie chcemy zakładać, przynajmniej narazie, gdyż dopiero się rozwijamy, póki co jestem ja jako programista, moja dziewczyna jako grafik i bierzemy jeszcze kompozytora na zlecenie, także przy małych projektach o dość niskim budżecie jeszcze nie opłaca się nam zakładać firmy. Chociaż nie ukrywam, że niedługo już trzeba będzie o tym pomyśleć ;)

prophet

  • Gość
# Wrzesień 08, 2006, 14:12:49
No to gicior, ale mowie przy negocjacjach z inwestorami/wydawcami z ktorymi rozmawialem niezbedna byla firma. (a sami oni mowili mi to co tutaj pisze)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Wrzesień 08, 2006, 14:14:23
2000 miesięcznie to do ręki ok. 1300 zł :)  żaden programista o zdrowych zmysłach nie zgodzi się pracować za taką kwotę :) Proponuję pomnożyć te kwoty *2 to może ktoś się zgłosi do pracy :)
Fakt, też zapomniałem o podatkach. Wszystkie moje powyższe posty traktujcie jako wypowiedzi dotyczące płac "na rękę". Żeby policzyć z tego koszta trzeba dodać jeszcze co nie co podatku.

Cytuj
znam bardzo duzo programistow ktorzy pracuja za 1k na reke miesiecznie, glownie zalezy od lokalizacji jak to pisalem juz wyzej
No oczywiście, że ktoś, kto zna jako tako PHP i będzie dzień w dzień klepał stronki dla Wirtualnej Polski może się zgodzić za tyle pracować (zwłaszcza, jeżeli jeszcze nie ma wyższego wykształcenia), ale kodowanie w gamedev to akurat trochę wyższe loty (no chyba że chodzi o jakieś proste rzeczy w stylu skrypty do questów). Domyślam się, że znasz na pewnoe też programistów, którzy za tyle kodują w gamedevie, ale jestem pewien, że jeżeli są oni dobrzy, to liczą, że kiedyś będą zarabiać więcej. :)

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Wrzesień 09, 2006, 10:07:17
Ciekawe jakich desperatow zatrudnisz za taka kase :).

Niekoniecznie desperatów, ale po prostu ludzi, którzy dopiero startują w tej branży :). Pracę przy robieniu gier [w Polsce] znaleźć trudno, więc na początek kariery większość programistów z pocałowaniem w rączkę zgodziłaby się na taką kwotę. Oczywiście tylko na początek, bo przecież nie po to wypalamy sobie oczy przed monitorami i niszczymy kręgosłupy, żeby zarabiać przez całe życie marne 2000 brutto ;).

prophet

  • Gość
# Wrzesień 09, 2006, 10:37:37
Pracę przy robieniu gier [w Polsce] znaleźć trudno

Nie. Na odwrot, trudno znaleźć dobrych programistow gier. W Polsce jest ich zapewne garstka, wiekszosc to ludzie ktorzy mysla ze to bulka z maslem. Popatrz na CD Projekt Red Studio - ile czasu juz oglaszaja oferty pracy? Od poczatku istnienia. Ludzi ktorzy tam startuja jest duzo, brakuje osoby ktora spelniala by ich oczekiwania. I to nie moje domysly tylko zdanie jednego z programistow tego studia.

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Wrzesień 09, 2006, 10:51:43
Cytuj
Popatrz na CD Projekt Red Studio - ile czasu juz oglaszaja oferty pracy? Od poczatku istnienia.

Bo biorą tylko ludzi z Warszawy. Gdyby poszli z duchem czasu i umożliwili pracę zdalną, skompletowaliby zespół w bardzo krótkim czasie. Dobrych programistów mamy sporo (wystarczy popatrzeć na tym forum), tylko nikt w kraju im nie daje szansy.