Autor Wątek: Pomysł na grę bijatykę- system walki  (Przeczytany 3076 razy)

Offline witu313

  • Użytkownik

# Czerwiec 13, 2010, 13:59:30
Mój pomysł to nie pomysł na fabułę tylko na organizację walki w grze- bijatyce. Więc pomysł jest taki aby rozbudować możliwość kombinowania "kombosów".

1. Przy przejęciu uderzenia(blok w odpowiednim momencie) zwolnienie czasu i zbliżenie na chwyt. Z tej perspektywy można odpowiednią kombinacją wykonać ruch, jak naprzykład wykręcenie przejętej ręki po czym czas się zatrzymuje przy następnej pozycji. I tu można znów wykonać ruch jak np. podcięcie nogi, po czym następną kombinacją klawiszy ukręcić kark. Gdy już dokończy się kombinację(klik odpowiedzialnego za to klawisza) czas wraca do momentu przejęcia ręki i można zobaczyć jak płynnie zachodzi kombos.

2. Przy każdej pozycji trzeba się spieszyć, żeby przeciwnik ręki nie wyrwał, a jeśli kombos będzie za długi to może go przerwać osoba trzecia już podczas czasu płynnego "zachodzenia kombosa"( myślałem o grze przypominającej walkę z wieloma przeciwnikami jak w Batman arkham asylum). Czyli przy ustawianiu kombo nie wiemy czy przypadkiem ktoś go nam nie przerwie.

Pomysły poboczne


1. W salach treningowych dostępnych w różnych etapach gry można w podobny sposób podczas walki z trenerem ustawić kombosy automatyczne (dostępne przy naciśnięciu odpowiednich klawiszy i od razu powrót do czasu rzeczywistego- płynny kombos)

2. Kombosy nie związane z przejęciem ręki można zrobić wciskając klawisz rozpoczęcie/zakończenia kombosa i dalej już sprawa jak przy przejęciu.

3. U różnych trenerów można się uczyć nowych ruchów(myślałem o grze "kung-fu" gdzie każdy trener pozwalałby na trening ruchów innego zwierzęcia w systemie pięciu zwierząt shaolin.)


Posłowie 1
  A i z bronią można by tam poeksperymentować- bronie mogłyby być dostępne w interaktywnym środowisku gry, a każda byłaby przydzielona do odpowiedniej szufladki z ruchami jak np. długa gałąź, albo rura= długi kij, którego obsługi uczyłby jeden z trenerów, a za to zaostrzony kij miałby takie same dostępne ruchy jak włócznia.
    Kawał blachy, lub szkła mógłby odpowiadać w ten sposób nożowi

Posłowie 2
  Żeby podnieść dynamikę można by wyposażyć bohatera w "zbiorniczek" na bullet time. Przy atakach normalnych bullet time by rósł, przy wyuczonych u trenera kombbosach ledwie by się czerpał, a przy tworzonych na poczekaniu schodził by o odpowiednią jednostkę co pewien czas.

  Cały ten bullet mógłby być jakoś powiązany z fabułą, np bohater- mistrz sztuk walki, mógłby uzyskać go już na początku gry- byłaby to jakaś tam moc, a w miarę rozwijania wątku zwiększała by się jego pojemność.

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 14, 2010, 00:32:25 wysłana przez witu313 »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Czerwiec 13, 2010, 14:06:53
Super pomysł. Teraz bierz się za pisanie takiej gry żeby nikt Cię nie uprzedził i pomysłu nie ukradł.

Offline witu313

  • Użytkownik

# Czerwiec 13, 2010, 14:10:46
Pomysły trzeciorzędowe:

1. Gra multiplayer- jako, że zatrzymanie czasu nie wchodzi w rachubę, więc stosuje się tylko kombosy automatyczne (ustawione przy tworzeniu postaci do gry multiplayer)

2. W grze na dwóch kombosy takie same tylko przy przejęciu, a osoba "złapana" odpowiedni szybko klikając może się z chwytu wyswobodzić i kombo nie zachodzi.

3. W grze singleplayer to jak szybko przeciwnik się wyswobodzi z chwytu przy robieniu kombo zależy od jego "poziomu" umiejętności- w miarę przechodzenie poszczególnych poziomów przeciwnicy coraz trudniejsi.

O fabule możemy pogadać podczas rozwijania wątku

Offline witu313

  • Użytkownik

# Czerwiec 13, 2010, 14:12:04
Super pomysł. Teraz bierz się za pisanie takiej gry żeby nikt Cię nie uprzedził i pomysłu nie ukradł.

Żebym ja gry potrafił pisać. Mi chodzi tylko o to żeby w taką grę sobie pograć

# Czerwiec 13, 2010, 14:22:11
Super pomysł. Teraz bierz się za pisanie takiej gry żeby nikt Cię nie uprzedził i pomysłu nie ukradł.
Czemu od razu ukraść? :o
Może ktoś miał wcześniej taki pomysł,i może własnie go teraz realizuje.
Zresztą ktoś kto publikuje pomysł na ogólno-dostępnym forum liczy się z tym że jego pomysł może zostać użyty.
Inaczej było by gdyby chował go w sejfie.

Offline shoter

  • Użytkownik

# Czerwiec 13, 2010, 14:23:49
hmmm...mi sie ten pomysl ogolnie nie podoba.Sądze że od strony gameplaya byłoby kiepsko.Według mnie zrecznosciowe nawalanki sa lepsze od czegos takiego.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 13, 2010, 14:26:06 wysłana przez shoter »

Offline Super Mario

  • Użytkownik

# Czerwiec 13, 2010, 14:40:15
Żebym ja gry potrafił pisać. Mi chodzi tylko o to żeby w taką grę sobie pograć

To sie naucz, napisz i wtedy sobie pograsz :D

Offline pi1er

  • antyspam
  • Użytkownik
    • Mój devblog!

# Czerwiec 13, 2010, 14:44:25
Trochę to zawiłe, ja bym dał przez wszystkich wielbione QTE w momencie combo-breakera lub "przetrzymania ręki przeciwnika". Slow-motion/Bullet-time + QTE daje dobre efekty w tego typu grach.

Offline witu313

  • Użytkownik

# Czerwiec 13, 2010, 14:48:30
Co kto lubi. Ja chciałbym czegoś co choć po kawałku przypomina złożoność prawdziwej walki wręcz.

    A i z bronią można by tam poeksperymentować- bronie mogłyby być dostępne w interaktywnym środowisku gry, a każda byłaby przydzielona do odpowiedniej szufladki z ruchami jak np. długa gałąź, albo rura= długi kij, którego obsługi uczyłby jeden z trenerów, a za to zaostrzony kij miałby takie same dostępne ruchy jak włócznia.
    Kawał blachy, lub szkła mógłby odpowiadać w ten sposób nożowi
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 13, 2010, 15:16:02 wysłana przez witu313 »

Offline witu313

  • Użytkownik

# Czerwiec 13, 2010, 14:53:17
Trochę to zawiłe, ja bym dał przez wszystkich wielbione QTE w momencie combo-breakera lub "przetrzymania ręki przeciwnika". Slow-motion/Bullet-time + QTE daje dobre efekty w tego typu grach.


Zawiłe- w rzeczy samej, a czy nauka sztuki walki i użycie jej w rzeczywistości nie są zawiłe? Trenowałem Kung- fu hu-lung-pai więc wiem, że to nie jest rzecz prosta jak wciskanie na umór dwóch klawiszy. Przy tym trzeba myśleć i planować, a poza tym mieć niezły refleks.

A poza tym coraz bardziej poważane są trudne gry, gdzie trzeba się troszkę wysilić, aby coś osiągnąć, a jak na razie nie spotkałem się z taką bijatyką. Szkoda bo lubię tego typu gry.

Offline Super Mario

  • Użytkownik

# Czerwiec 13, 2010, 15:04:22
Jezeli byloby to odpowiednio dynamiczne to moglo by byc :P

Offline pi1er

  • antyspam
  • Użytkownik
    • Mój devblog!

# Czerwiec 13, 2010, 15:14:05
Cytuj
A poza tym coraz bardziej poważane są trudne gry, gdzie trzeba się troszkę wysilić, aby coś osiągnąć, a jak na razie nie spotkałem się z taką bijatyką. Szkoda bo lubię tego typu gry.
Jak się nie spotkałeś to skąd wiesz, że lubisz? :P

Generalnie bijatyki są takie jakie są, jeżeli chcesz go zrobić bardziej realistycznym to polecam programowanie na konsole Wii, tam można machać łapami i wtedy będzie to równie trudne jak w rzeczywistości. Jedyną możliwością aby skomplikować bijatykę jest dawanie dłuższych kombinacji ciosów (ALT+C+D 2 sekundy przerwy +F+$$+strzałka w górę), co praktycznie uniemożliwia(utrudnia ją do takiego stopnia, że jedynie maniacy będą w to grali) grę i wcale jej nie urealistycznia - bo mistrzowi kung-fu czy tam karate nawet wiele lat doświadczenia w sztukach walki nie pomoże w grze.

Krótko: Czas zamówić devkit do Wii, jeżeli chcesz to zrobić.

Offline witu313

  • Użytkownik

# Czerwiec 13, 2010, 15:28:13
Jak się nie spotkałeś to skąd wiesz, że lubisz?

Miałem na myśli, że lubię bijatyki. wiem, moja składnia zdań czasem nieco kuleje.
A co do Wii... Jest wg. mnie po prostu "suche" trudno to inaczej nazwać.

Offline witu313

  • Użytkownik

# Czerwiec 13, 2010, 16:08:21
Jezeli byloby to odpowiednio dynamiczne to moglo by byc :P
Żeby podnieść dynamikę można by wyposażyć bohatera w "zbiorniczek" na bullet time. Przy atakach normalnych bullet time by rósł, przy wyuczonych u trenera kombbosach ledwie by się czerpał, a przy tworzonych na poczekaniu schodził by o odpowiednią jednostkę co pewien czas.

Cały ten bullet mógłby być jakoś powiązany z fabułą, np bohater, mistrz sztuk walki, mógłby uzyskać go już na początku gry- byłaby to jakaś tam moc, a w miarę rozwijania wątku zwiększała by się jego pojemność.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 13, 2010, 16:15:10 wysłana przez witu313 »

Offline Lamer

  • Użytkownik
    • www.inwriter.wordpress.com

# Czerwiec 13, 2010, 20:05:14
witu313 jeżeli opisujesz swój pomysł, to weź to zawrzyj w jakimś sensowym ładzie, bo z tego co tu widzę, to każdą kolejną koncepcję dopisujesz sobie bez ładu i składu. Jak ty chcesz zainteresować kogokolwiek pomysłem, jeżeli nie masz zamiaru nawet ująć tego w formę, która nie odrzuca czytelnika. Generalnie przedstawiłeś swój pomysł dość chaotycznie, choć "przedstawiłeś" to chyba za dużo powiedziane. Nie jestem żadnym specem, ale nawet taki amator jak ja może ocenić czy coś się czyta dobrze, czy nie.