Autor Wątek: AI - Nauka  (Przeczytany 2374 razy)

Offline zygfix

  • Użytkownik

# Czerwiec 05, 2010, 10:49:25
Cześć.
Polecili byście mi coś do nauki sztucznej inteligencji ?
Jestem w tym temacie całkiem nowy i niewiele umiem.
Do tej pory uczyłem się programować w C++ i Lua, a teraz koledzy mówią bym zajął się Sztuczną Inteligencją.
Temat bardzo mi się podoba i kiedyś chciałbym zrobić grę z użyciem AI.
Pozdrawiam,
Zygfix

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych


Offline Elwis

  • Użytkownik

# Czerwiec 06, 2010, 23:18:06
Poczytaj o sieciach neuronowych, algorytmach genetycznych, sieciach bayesowskich, logice rozmytej i algorytmie mrówkowym (tak dla poszerzenia horyzontów), a potem weź sobie jakąś prostą grę i zakoduj dla niej AIa.

Offline skalniak

  • Użytkownik
    • Home page

# Wrzesień 25, 2010, 17:44:28
Ciekawy materiał (ogólny):  http://wazniak.mimuw.edu.pl/index.php?title=Sztuczna_inteligencja

--
skalniak

Offline Pomnico

  • Użytkownik
    • Magic-Ars

# Listopad 04, 2010, 08:14:54
To ja jeszcze polecę książkę "Systemy Uczące Się" Pawła Cichosza, a zwłaszcza metodę uczenia ze wzmocnieniem - ciekawa koncepcja i sądzę że da się ją wykorzystać w jakichś rejonach "growej" AI. Angielski tytuł to Reinforcement Learning i chyba jest jeszcze gdzieś na necie praca doktorska na ten temat (po angielsku oczywiście).

Offline klestor

  • Użytkownik

# Listopad 04, 2010, 22:46:54
A ja polecam 'Programming Game AI by Example' - Mat Buckland. Super ksiazeczka na poczatek. Kod zrodlowy mozesz znalezc tu: http://samples.jbpub.com/9781556220784/Buckland_SourceCode.zip
Nawet bez ksiazki zrodla sa swietnym zrodlem informacji (jesli nie lepszym)
Ksiazka ma ta zalete ze jest skoncentrowana na technikach i algorytmach faktycznie uzywanych w grach.:))
« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2010, 17:54:09 wysłana przez klestor »