Autor Wątek: Wybór platformy  (Przeczytany 981 razy)

Offline micze

  • Użytkownik

# Czerwiec 04, 2010, 13:23:05
Zawodowo zajmuje się webmasterka ( php i reszta smutów ). Pisałem dużo wcześniej w c++/java (niestety studentowi trudno znaleźć prace w tych językach na 3/4 etatu ). Chciałem zacząć pisać na "komórki" , pisałem już gry na x86 - jedna nawet przedstawiłem na forum.  Pod wpływem emocji związanych z nowa zajawka napisałem framework 2d w j2me.  Wszytko fajnie by było gdyby nie to ,że chciałbym tez czerpać z tego korzyści materialne wszak przyjemne z pożytecznym to sukces odwieczny. Pytanie jaka platforma ?

j2me - dużo opinii ze na wymarciu na dodatek mnie denerwują ograniczenia związane z ta technologia i podobno trudno sprzedać swój produktu w tym segmencie.
android - java i praktycznie brak ograniczeń technologicznych dla prostych casualowych gier to duży plus ale martwi mnie ograniczony rynek.
iphoneOS  - platforma idealna patrząc pod katem zarobkowym ale nie chce inwestować póki co w maca specjalnie do tego celu.

Będę zadowolony z wszelkich sugestii i pomocy dotyczącej wyboru platformy. Skłaniam się ku androidowi.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Czerwiec 04, 2010, 13:46:34
Android wcale nie ma az tak ograniczonego rynku, mniej wiecej tyle co iPhone OS, ale sprzedaz aplikacji jest chyba duzo mniejsza, iPhone jest bardziej 'medialny' ;) Aczkolwiek AppStore to juz nie jest eldorado, trzeba miec sporo szczescia, bardzo dobra gre i umiec ja dobrze wypromowac, troche jak totolotek. Aha, jak sie uprzec Mac nie bedzie potrzebny, moze to nie jest do konca 'prawidlowy' sposob, ale mozna zainstalowac Mac OS X na zwyklym PC przy odrobinie samozaparcia ( i w miare 'kompatybilnego' sprzetu )

Offline kamykadze

  • Użytkownik

# Czerwiec 07, 2010, 13:34:49
Możesz spróbować zawalczyć o grube miliony obiecywane przez Samsunga: 

http://developer.bada.com/challenge/index.do

;)

123

  • Gość
# Czerwiec 10, 2010, 21:32:53
j2me - dużo opinii ze na wymarciu na dodatek mnie denerwują ograniczenia związane z ta technologia i podobno trudno sprzedać swój produktu w tym segmencie.
android - java i praktycznie brak ograniczeń technologicznych dla prostych casualowych gier to duży plus ale martwi mnie ograniczony rynek.
iphoneOS  - platforma idealna patrząc pod katem zarobkowym ale nie chce inwestować póki co w maca specjalnie do tego celu.

Będę zadowolony z wszelkich sugestii i pomocy dotyczącej wyboru platformy. Skłaniam się ku androidowi.

Jest jeszcze symbian. Urządzeń z symbianem jest najwięcej (jeżeli porównamy symbian, apple i android) ale problemy pewnie są takie same jak przy j2me (różnorodność modeli). Narzędzia do tworzenia oprogramowania są darmowe (developer.symbian.org). Można sprzedawać na ovi nokii (70% dla developera ale znikoma liczba posiadaczy komórek z symbianem płaci kartą kredytową, generalnie mają to w bilingu i za to płaci się haracz operatorowi - 50-60% z tych 70%).
Nie mam doświadczenia bo też dopiero zaczynam i wszystkie powyższe mądrości znalazłem w Internecie.