Autor Wątek: Grafik 2D szuka projektów.  (Przeczytany 6069 razy)

Offline virious

  • Użytkownik
    • Bionic Nose

# Czerwiec 04, 2010, 02:17:11
Jeśli mógłbym Ci coś doradzić na przyszłość... ;)

http://www.youtube.com/watch?v=uYMnAUGFuG0

cheers
Brak mi słów na takie podejście.

No offence, ale poki jestes na utrzymaniu rodzicow to Ci brak, będziesz musiał sam o siebie zadbać to słowa Ci sie znajda. A chyba nie można w życiu lepiej sie ustawić niż robić to co i tak by sie robiło z przyjemności czy zamiłowania i dodatkowo mieć z tego pieniadze.

Ja nie jestem na utrzymaniu rodziców, a jednak poświęciłem się na 8-9 miesięcy dla jednego projektu, żyłem z żoną za kasę, którą mieliśmy zaoszczędzoną oraz odłożoną ze ślubu. Więc na upartego można powiedzieć, że dla chcącego nic trudnego. Inna sprawa, że osoba, która powinna być odpowiedzialna za utrzymanie tego projektu i pozyskanie na niego środków, za moimi plecami wykreśliła mnie z zespołu, nawet mnie o tym nie powiadamiając. Nadmienię, że byłem w teamie od samego początku tworzenia dema. Niestety udział w tym projekcie był dla mnie ogromną wpadką, ale dało się żyć robiąc go non-profit, nie pracując nigdzie i żyjąc z odłożonej kasy.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Czerwiec 04, 2010, 02:18:05
Tak, tylko, że on odradza robienie czegokolwiek za darmo i mówi, żeby za wszystko ciągnąć flote. Gdyby wszyscy tak podchodzili do życia to paradoksalnie nikt nic by nie miał.
Dowód lub to są brednie.

Offline Oti

  • Użytkownik

# Czerwiec 04, 2010, 03:49:39
Tak, tylko, że on odradza robienie czegokolwiek za darmo i mówi, żeby za wszystko ciągnąć flote. Gdyby wszyscy tak podchodzili do życia to paradoksalnie nikt nic by nie miał.
Dowód lub to są brednie.
Zapewne piszesz to z darmowej przeglądarki, zaraz włączysz darmowy komunikator internetowy, zaczniesz słuchać muzyki z darmowego programu i kodzić w darmowym IDE. 

Offline Nazar

  • Użytkownik

# Czerwiec 04, 2010, 03:54:29
Tak, tylko, że on odradza robienie czegokolwiek za darmo i mówi, żeby za wszystko ciągnąć flote. Gdyby wszyscy tak podchodzili do życia to paradoksalnie nikt nic by nie miał.
Dowód lub to są brednie.
Zapewne piszesz to z darmowej przeglądarki, zaraz włączysz darmowy komunikator internetowy, zaczniesz słuchać muzyki z darmowego programu i kodzić w darmowym IDE. 
Raczej wejdzie na darmowe forum Warsztatu i przyfrmazoni się do kolejnej osoby, bo nie byłby sobą ;D

(...)

Jeśli pod koniec wakacji ogłoszenie będzie nadal aktualne, to się odezwę w sprawie grafiki 2D :)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Czerwiec 04, 2010, 10:54:35
Cytuj
Krzysiek K. masz gdzieś link do tej karcianki?
Miałbym, ale niestety z przyczyn technicznych owa karcianka nie będzie działała dalej niż panel logowania (administracja uczelni na której stoi serwer koła naukowego wycięła wszystkie niestandardowe porty na firewallu).

Cytuj
Są karcianki, gdzie gra się kilkoma kartami, są i takie, gdzie jest ich tysiące. Na pewno nie chce niczego, co by konkurowało z MtG Smiley Jak pisałem, najważniejsza jest prostota i wykonalność gry :)
Moja niestety podchodziła pod tą drugą kategorię i kart było kilkadziesiąt. Inna kwestia, że ciężko mi wyobrazić sobie grę CCG, gdzie konstruowałbyś decki z tylko kilku kart (mało kart = mało kombinacji = małe pole do popisu).

Offline Zero_Cool

  • Użytkownik

# Czerwiec 04, 2010, 11:27:29
Tak, tylko, że on odradza robienie czegokolwiek za darmo i mówi, żeby za wszystko ciągnąć flote. Gdyby wszyscy tak podchodzili do życia to paradoksalnie nikt nic by nie miał.
Dowód lub to są brednie.
Zapewne piszesz to z darmowej przeglądarki, zaraz włączysz darmowy komunikator internetowy, zaczniesz słuchać muzyki z darmowego programu i kodzić w darmowym IDE. 

A przy jedzeniu też tak nudzisz konia ? Z tym linkiem to napisałem do autora tematu a nie do Ciebie i to jest moje podejście i moja filozofia, w dodatku było to z przymrużeniem oka (co nie zmienia faktu że całkowicie się zgadzam z tym co było na filmiku). Nie wiedziałem, że spowoduje to wielkie oburzenie wśród warsztatowiczów-wolontariuszy. Jeśli tak to z góry przepraszam, a Ty Oti możesz już przestać filozofować bo i tak do niczego sensownego to nie prowadzi., ot kolejny offtop.

cheers

Offline Jagodziana

  • Użytkownik

# Czerwiec 04, 2010, 11:50:53
To jeżeli nie będę nachalny  ;D to prosiłbym o parę grafik do tego http://www.warsztat.gd/projects.php?x=view&id=1404 . Jakiegoś ludzika z mieczem świetlnym (parę klatek poruszania się) i jakieś tam potworki. Pewnie dla Ciebie to tam 20 - 30 minutek, ale ja nie mam talentu, ani narzędzi więc bardzo prosiłbym o pomoc.

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Czerwiec 04, 2010, 13:28:38
Zapewne piszesz to z darmowej przeglądarki, zaraz włączysz darmowy komunikator internetowy, zaczniesz słuchać muzyki z darmowego programu i kodzić w darmowym IDE. 
W normalnym świecie to i bym miał kasę, bo by też podatki nie poszły na darmową służbę zdrowia.
Ale jeżeli chcesz wiedzieć, siedzę na płatnym systemie mogę użyć płatnego IDE i płatnego odtwarzacza muzy, bo mam.  ;)
Dziękuje ale jesteś w dupie.

@down ale właśnie zniszczyłem mu wszystkie argumenty.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 04, 2010, 13:54:36 wysłana przez świrus »

Offline Liosan

  • Redaktor

# Czerwiec 04, 2010, 13:50:57
Dziękuje ale jesteś w dupie.
*khem* W dupie to są raczej tacy, co nie umieją rozmawiać bez jeżdżenia po rozmówcy *khem*.

Liosan

Offline Theq

  • Użytkownik

# Czerwiec 04, 2010, 14:34:23
Zapewne piszesz to z darmowej przeglądarki, zaraz włączysz darmowy komunikator internetowy, zaczniesz słuchać muzyki z darmowego programu i kodzić w darmowym IDE. 
Ale jeżeli chcesz wiedzieć, siedzę na płatnym systemie mogę użyć płatnego IDE i płatnego odtwarzacza muzy, bo mam.  ;)
właśnie zniszczyłem mu wszystkie argumenty.
Poza tym kolega chyba nie wie, że ludzie dostają kasę za pracę nad tymi darmowymi rzeczami.

Offline prrrszalony

  • Użytkownik

# Czerwiec 04, 2010, 17:51:55
Dobra... widzę, ze zapędziliście się w rozważania teoretyczne i w tym wątku, więc bawcie się do woli, a ja wysiadam. Tych, którzy są zainteresowani współpracą zapraszam do pisania maili.
Zaznaczam po raz drugi, że projekt już znalazłem, więc co najwyżej później będę mógł zacząć coś nowego.

Miłego dnia :)

Offline toxic

  • Użytkownik

# Czerwiec 04, 2010, 20:02:34
Zaznaczam po raz drugi, że projekt już znalazłem, więc co najwyżej później będę mógł zacząć coś nowego.
Z ciekawości: coż to za projekt? Bo tak właściwie to zastanawiam się jakie projekty brałeś pod uwagę i co ostatecznie 'zwyciężyło'? Ciekawi mnie to jak na projekty warsztatowe patrzą osoby-wolontariusze (np. spoza gamedev.pl) i jak oceniają ich atrakcyjność. Co ich przyciąga? Co zwraca uwagę? Oczywiście w poprzednich postach wskazujesz, co jest dla Ciebie fajniejsze (że w miarę proste, że warto je skończyć itp itd), ale ja się tak zastanawiam w kontekście konkretnych produkcji i projekcików - zdradziłbyś, które z nich są atrakcyjniejsze, a które mniej?

pozdrawiam


edit:@down,
o mamo! ale tekstu! więcej niż się spodziewałem.
wielkie dzięki!
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 04, 2010, 21:58:12 wysłana przez toxic »

Offline prrrszalony

  • Użytkownik

# Czerwiec 04, 2010, 21:52:43
Hmm... Ciężko wypowiadać się tak ogólnie, szczególnie, że dopiero co wróciłem i jeszcze nie odebrałem wszystkich wiadomości. Odnosić się do konkretów nie będę (to co wybrałem jeszcze nie zostało przypieczętowane, mogę jedynie napisać, że to coś, co już wcześniej zauważyłem na stronie z projektami i pomysł na grę wydał mi się dziwaczny i ciekawy :D).
Ciężko też z tego powodu, że nie chce, żeby ktoś odebrał to jako jakieś wywyższanie się, pouczanie czy wybrzydzanie. Jestem świadom jak sam niewiele potrafię i nie raz to ja byłem odrzucony (a nawet zignorowany, mam nadzieję, że ja nikogo nie zignorowałem, starałem się każdemu odpisać, jeśli jeszcze tego nie zrobiłem, to dziś zrobię, warto też się przypominać), żeby nie było, że wpadłem, pokazałem trzy gluty ołówkiem i rozstawiam po kątach jako mentor ;)

Ale spróbuje...

Na starcie przyznam, że zaskoczył mnie odzew. Spodziewałem się ze dostanę 2, 3 wiadomości, podczas gdy dostałem ich zdecydowanie więcej. Widać dużą moc u ludzi na tym forum :D

Może komuś się to przyda. To nie jest jakaś check list. Bardziej lista tego, co wyniosłem z ostatniego Tetravalanche, a czego brakowało mi we wcześniejszych (chwilami mogę brzmieć jakbym lansował tę grę albo Piotrka Iwanickiego ;)) To, na co przystałem teraz może lekko odbiegać od poniższego:D
W punktach dla czytelności:

- jeśli ktoś nie zamieszcza na głównej stronie thumbnaila (czy jak Wy tu nazywacie te obrazki przy nazwie projektu) to zgadza się na mniejsze zainteresowanie nie tylko ludzi 'od plusików', ale także od kogoś takiego jak ja. Detal, a robi dużą różnicę, bo projektów jest cała masa, nikt zdrowy tego całego przeglądać nie będzie. Podobnie ma się sprawa z opisem i tytułem (czy w ogóle z wrzuceniem projektu gdziekolwiek, by się pokazać).

- musiało być 2D. Nie interesuje mnie robienie tekstur, konceptów itd. 3d wymaga większej ilości osób, a zwykle im więcej osób współpracowało, tym bardziej praca się rozpływała, a lenistwo i mnie dopadało. Przy Tetravalanche było nas dwóch. Ja zawalam, całość leci, większa odpowiedzialność motywuje (przynajmniej mnie :)). Wiadomo, obsunięcie były, ale mniejsze. Nie wchodziło też w grę przeskakiwanie na cudze zadania (taka nadprodukcja, gdy nagle grafik budzi się ze świetnym pomysłem na stwora, już dziesiątego, a muzyk w nowym temacie na forum robi rewolucję proponując zmianę gry z rpgmmo na rtsrpgmmo w świecie żelków, bo tego jeszcze nie było). I tu leci kolejny punkt...

- ilość ludzi. Im mniej, tym lepiej. Ale tu zwykle chyba jednoosobowe projekty były (wygrał chyba dwu, albo trzy osobowy :)) tyle jeszcze zniosę :P

- sposób pisania w ogóle. Od pisania z dużej litery "Ciebie", "Tobie" po pisanie poprawnie ortograficznie (nie chodzi o polskie znaki, bez nich przeżyję ;)). To dla mnie duży plus, gdy ktoś ma czas wcisnąć shift lub alt :P Warto pamiętać, że jak ktoś napstrykał 1000 postów, to ktoś je może zawsze obejrzeć i może robić to w dowolnej kolejności. Ja lubię zbadać czy nie mam do czynienia z podnieconym swoim internetowym alter-ego bojownikiem o własną prawdę, który dał sobie wmówić, że o inteligencji świadczy krytycyzm i cynizm. Mili i pomocni ludzie są w cenie :D

- sposób pisania o swoim projekcie. 'Se robie taka se gre, bedzie o jakims tam kims, co cos tam bedzie zbierac miedzy zabijaniem czegos tam' mnie nie interesuje. Konkretny plan to podstawa. Nie jara mnie argument, że powinienem się cieszyć, bo mogę resztę wymyślić sam :D Nie spodziewam się, ze ktoś w patetycznym tonie oznajmi mi jak to niedługo ta gra zbawi świat, ale odrobina powagi, choćby z szacunku do samej pracy, się przyda ;)

- proces powstawania. Dobrze widzieć, że ktoś nie biadoli "olaboga, dziś znów musiałem pisać grę", tylko żywo podchodzi do etapów pracy nad nią i pisze o niej, jak o czymś co sam chce robić. Fatalna sprawa, gdy robienie czegoś męczy już na starcie :D Warto pokazać, że projekt wciąż żywy, że nadal się rozwija i ktoś przebył już jakąś drogę z nim (ja segreguje projekty wedle ostatniej aktualizacji ;)) Także ważny jest sam stopień zaawansowania gdy. Niestety odrzucałem te we wczesnych fazach rozwoju (taki miałem luksus :))

- oryginalność. Remake to fajny pomysł dla fanów starych gier. Podobnie gry, których powstało już setki i w które nikt by nie zagrał (robiłbym grafikę, którą oglądałbym tylko ja, programista i jego koledzy ze studiów). Zależało mi na czymś w co z jednej strony zagrałaby moja mama, a z drugiej co budziłoby zaciekawienie choćby samą koncepcją u innych ;)

- złożoność projektu. Im prostszy,a jednocześnie ciekawszy tym lepiej. Chcę coś wykonalnego. Konkurowanie z produkcjami dużych firm przez internet to bzdura. Komunikacja to podstawa, a przez internet zostaje obdarta do samych literek przez co często kręci się w kółko z pracą.

- rozplanowanie. Zapisać coś jest łatwiej, niż lecieć na żywioł i domyślać wedle własnego samopoczucia. Poszaleć można gdy ma się już fundamenty. Nawet ja dałem radę przeczytać kilka tekstów o projektowaniu gier, więc nie widzę problemu, dla którego ktoś chcący je projektować miałby ich nie przeczytać. W dodatku linki do nich znalazłem na tym forum :P

trzy ostatnie plus sposób pisania były dla mnie kluczowe. Pozazywały, że ktoś się ma zapał, umiejętności, pomysły i czas.

Pewnie ktoś inny stworzyłby zupełnie inną listę, więc nie wiem czy to komukolwiek do czegoś się przyda.
Mam nadzieję, że nie wywołam tym kolejnego "udowodnij albo to bzdura" czy dziwacznego sporu o sprawy istotnie nieistotne. Pisałem na to na szybko "do obiadu", więc lista na pewno nie jest szczególnie reprezentatywna dla "osoby-wolontariusza" :P

Miłego dnia. Dzięki raz jeszcze za poświęcony czas!

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Czerwiec 04, 2010, 22:37:03
Cytuj
jeśli ktoś nie zamieszcza na głównej stronie thumbnaila
Korzystasz z Firefoxa może? To znany problem - jakieś 50% przypadkowych thumbnailów się dziwnym trafem w nim nie wczytuje przy przeglądaniu listy.

Offline prrrszalony

  • Użytkownik

# Czerwiec 04, 2010, 23:12:49
W takim razie 50% zostało losowo pokrzywdzonych o ile ich opis się jakoś nie wyróżniał (a niewiele tu miejsca na szaleństwa :D). Podobnie niefajne wydał mi się fakt, że jest screen tygodnia i projekt tygodnia, ale nie ma nagrania tygodnia, przecież ono najlepiej świadczy o projekcie ;) Ale to chyba nie miejsce an tego typu uwagi :D

Dzięki za zwrócenie uwagi. Następnym razem użyję innej przeglądarki.