Autor Wątek: Zlecę wykonanie gry na komórkę.  (Przeczytany 3206 razy)

Offline ebim

  • Użytkownik

# Czerwiec 02, 2010, 11:51:52
Witam,
mam klientów na gry wykorzystywane do celów reklamowych.
Nie musi to być gra tworzona od podstaw. Może to być już znana gra np. sudoku i na początku gry wstawiona plansza z logo firmy i jej stroną internetową.
Z tego co się orientowałem w kilku firmach koszt stworzenia takiej gry w różnych wersjach dopasowanych do około 150 modeli komórek to około 5000zł.
Czy można wykonać to taniej? Jaki byłby koszt?
Jestem otwarty na propozycje osób,które mogą to wykonać.
Jeżeli podjęlibyśmy współpracę to wystawiałbym takie zlecenia wielokrotnie.Czasami mogłaby być wykorzystywana ta sama gra a zmieniałaby się tylko plansza z logo reklamowanej firmy.
83rafal@gmail.com
Pozdrawiam!
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 02, 2010, 12:00:36 wysłana przez ebim »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline t4fun

  • Użytkownik

# Czerwiec 02, 2010, 11:57:06
Użytkownicy tego forum bez problemów zejdą ci z ceną o jedno zero, ale nikt ci nie zapewni testów na 150 telefonach, raczej testy na 5-10 telefonów.

Offline ebim

  • Użytkownik

# Czerwiec 02, 2010, 12:08:10
Hmm rozumiem..no i to już pewien problem...ale może niektórzy moi klienci w ramach cięcia kosztów poszli by na to... ???

A czy da się zrobić np. 150 wersji tyle,że bez testów? Powiedzmy,że klient ma gwarancję,że będzie działać na 10 modelach a jeśli chodzi o inne modele to ponosi ryzyko w ramach niższych kosztów.
Dobrze rozumiem? Czy chodzi raczej o to,że gra zadziała tylko na 10 modelach i nie ma szans na innych?

Offline t4fun

  • Użytkownik

# Czerwiec 02, 2010, 12:30:40
Ustalmy że mówimy o aplikacji napisanej w Javie (J2ME)

Nie robi się 150 wersji, robi się jedną. Ale telefony są różne, a raczej maszyny Javy w nich są różne. Teoretycznie dobrze napisana aplikacja działaby na każdym telefonie tak samo, ale tak nie jest dopóki się nie sprawdzi na wielu telefonach nikt nie da gwarancji. W praktyce wystarczy sprawdzić na kilku popularnych telefonach kilku producentów i większość błędów/niezgodności się wyłapie.

Offline Wiesiu

  • Użytkownik

# Czerwiec 02, 2010, 12:35:03
Jesli chcesz aby bylo taniej - to polecam obejrzec reklame banku ing gdzie Marek Kondrat "czyta bajke" - oczywiscie chodzi o moral.

Za 500 zl to rzuci sie na ten temat osoba, ktora dopiero lizla jave na telefon i chce sie sprawdzic - wiec domysl sie jaka bedzie tego jakosc, a do tego chcesz wykorzystac ow program do celow komercyjnych-reklamowych. Wypadalo by aby byl jak najwyzszej jakosc, tak?

Zamiast wiec skompic na cenie, postaw na jakosc produktu. A nikt szanujacy sie nie bedzie robil czegos za wszy - juz bedzie wolal nic nie zarobic, niz chwytac sie byle czego i niszczyc rynek.

A na koniec zobacz co ty robisz, przychodzisz tutaj - i mowisz wprost ze chcesz jak najtaniej zarobic na czyjejs ciezkiej pracy. Ja to ja, jestem leszczu, ale bardziej doswiadczonym osoba z tego forum, to ty zwyczajnie ublizasz.

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Czerwiec 02, 2010, 12:41:31
Grafikowi tez 500 zl za przygotowanie wszystkich rozdzielczosci ekranu dasz? Za takie pieniadze jak ktoś się bedzie na to pisał to nic na tym nie zarobi a tylko się zajedzie, a sam będzie musiał dopłacać by aplikacja dobrze działała na wszystkich telefonach.

Cytuj
Z tego co się orientowałem w kilku firmach koszt stworzenia takiej gry w różnych wersjach dopasowanych do około 150 modeli komórek to około 5000zł.
To albo te firmy mają bazową aplikację (j2me) ze wszystkimi rozdzielczościami, albo pracują tam studenci po godzinach, albo nie chcą na tym nic zarobić, co powinno Ciebie dziwić jak chcesz mieć aplikację w dobrej jakości.

Cytuj
Teoretycznie dobrze napisana aplikacja działaby na każdym telefonie tak samo, ale tak nie jest dopóki się nie sprawdzi na wielu telefonach nikt nie da gwarancji.
rozne telefony = rozna rozdzielczosc = inny keypad = inna funkcjonalnosc interupcji = inny jar size = inna pamięć. Oczywiście są bazowe telefony z tych 120 pewnie 15 takich będzie, ale one i tak się różnią i na nie trzeba wszystko przygotować. Są też modele znane, które powodują 'problemy'...
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 02, 2010, 12:46:13 wysłana przez intoxicate »

Offline counterClockWise

  • Użytkownik

# Czerwiec 02, 2010, 12:46:23
Nie rozpędzajmy się, cenę 500zł rzucił t4fun a nie autor tego wątku :)

Umówmy się, że cena 500zł jest nierealna, jeżeli ktoś już zawodowo zajmuje się programowaniem. Wszystko zależy od czasochłonności takiej gry, ile roboczogodzin zajmie, ale myślę, że 5000zł to nie jest wygórowana cena (weźmy pod uwagę, że trzeba opłacić co najmniej 1 programistę i 1 grafika), chyba, że gra miałaby być ekstremalnie prosta.

Offline ebim

  • Użytkownik

# Czerwiec 02, 2010, 12:54:23
Zapytałem o koszty a nie proponowałem 500zł.
Nie znam dobrze tematu więc chcę poznać możliwości.
Ja miałem ofertę gry za 5000zł,ale bardzo prostej.Już gotowej, do której miała być wstawiona tylko plansza z logo reklamowanej firmy. Chcę wiedzieć czy to realna cena. Czy dałoby się zrobić to taniej. Jeżeli ktoś uważa,że mógłby wykonać to dobrze i w korzystniejszej cenie (nie mówię o 500zł! :P) to na pewno chciałbym z nim o tym porozmawiać i tyle.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 02, 2010, 12:59:44 wysłana przez ebim »

Offline Krolik

  • Użytkownik

# Czerwiec 02, 2010, 13:01:41
ebim poszukaj na forum użytkownika MDW, on robił kilka gierek na telefony nie pamietam czy java czy symbian, w każdym razie powinien miec spore pojęcie o przenośniości gry pomiędzy modelami, bo sam kiedyś testował gry na telefonach znajomych i z komisu ...


W sumie jeżeli fima oferuje, że gra będzie działąc na 150 modelach za 5k to sam powiedz czy to jest dużo?
Nie wiem jak oni to sprawdzają, ale jak sobie wyobrażasz że osoba prywatna z tego forum przetestuje gre na 150 telefonach? za 3-4k może napisze Ci grę ale zniszczą go testy nie moówiąc już ile pochłonęły by czasu.

 

Offline nietopereek

  • Użytkownik

# Czerwiec 02, 2010, 13:32:49
Tu bardziej chodzi o rozdzielczość jaki ma dany telefon, bo tak na większości telefonów dana gra odpali jeżeli są te same rozdzielczości, niektóre telefony jedynie gryzą się ze standardami.
Cytuj
Grafikowi tez 500 zl za przygotowanie wszystkich rozdzielczosci ekranu dasz? Za takie pieniadze jak ktoś się bedzie na to pisał to nic na tym nie zarobi a tylko się zajedzie, a sam będzie musiał dopłacać by aplikacja dobrze działała na wszystkich telefonach.

Gra być może ma być 2d. więc grafik przygotuje wszystko np. pod rozdziałkę 320x240 i potem to można zmniejszyć do innych rozdziałek to nie musi robić tego aż tyle.

A jeśli gra ma być jako aplikacja, to nawet z rozdziałką nie trzeba się bawić. A do gier typu sudoku itp, może to być tak wykonane i wtedy nie ma problemu. I program wtedy powinien działać prawie wszędzie. Tu już zależnie od MIDP.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Czerwiec 02, 2010, 13:50:59
Cytuj
A czy da się zrobić np. 150 wersji tyle,że bez testów? Powiedzmy,że klient ma gwarancję,że będzie działać na 10 modelach a jeśli chodzi o inne modele to ponosi ryzyko w ramach niższych kosztów.
Dobrze rozumiem? Czy chodzi raczej o to,że gra zadziała tylko na 10 modelach i nie ma szans na innych?
Jeżeli założymy minimalne wsparcie MIDP 2.0, to jedyną kwestią, jaka pozostaje, jest z reguły dopasowanie rozdzielczości i czasem schematu sterowania do danego modelu (oczywiście zakładając, że nie natniemy się na babole w implementacji MIDP 2.0 i maszyny wirtualnej).

Cytuj
Grafikowi tez 500 zl za przygotowanie wszystkich rozdzielczosci ekranu dasz?
Kwestia odpowiedniego obejścia problemu (czytaj: zminimalizowania ilości pracy potrzebnej przez grafika, tudzież całkowitemu wyeliminowaniu go z projektu). Podany jako przykład sokoban można załatwić renderując kulkę w Blenderze z jakimś ładnym darmowym materiałem z sieci (postać gracza), a kafelki zrobić na szybko z tekstur z cgtextures. Kwestię rozdzielczości można załatwić pisząc skrypt do resamplowania grafik w trakcie budowy aplikacji, albo nawet po prostu pozwolić, żeby w zależności od rozdzielczości różne było pole widzenia (jak damy możliwość scrollowania planszy, to w sokobanie pole widzenia aż tak wiele nie zmieni).

Cytuj
To albo te firmy mają bazową aplikację (j2me) ze wszystkimi rozdzielczościami
Najczęściej myślę, gotowe silniki aplikacji i środowiska, które mają podstawowe znane problemy załatwione z urzędu.

Cytuj
Czy dałoby się zrobić to taniej. Jeżeli ktoś uważa,że mógłby wykonać to dobrze i w korzystniejszej cenie (nie mówię o 500zł! ) to na pewno chciałbym z nim o tym porozmawiać i tyle.
Prostą grę (zwłaszcza o ilość potrzebnej grafiki chodzi), z prostym schematem sterowania, ograniczając przenośność do modeli MIDP 2.0 z klawiszami kierunkowymi/numpadem (obecnie większość modeli) i bez gwararancji, że będzie to działało na wszystkich modelach - da się.

Cytuj
Nie wiem jak oni to sprawdzają, ale jak sobie wyobrażasz że osoba prywatna z tego forum przetestuje gre na 150 telefonach?
Wypuści wczesne i przycięte demo publicznie na forum (o ile umowa pozwoli). ;)

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Czerwiec 02, 2010, 14:18:19
zaraz się zrodzi dyskusja o tym kto lepiej zna sie na robieniu gry na mobile. Krzysiek shippowales jakas gre na mobile na 2k+ telefonów? Czasami nie da się odpowiednio obejść problemu i grafik musi działać w pełnym wymiarze godzin przez 2 tygodnie by odpowiednio zeskalować grafiki, z automatu można sobie co najwyżej placeholdery ciachać, no ale może są firmy gdzie jakość jest na samym końcu a liczy się oszczędność. Czasem trzeba też grafikę wektorową tworzyć jak bitmapy się na danych telefonach nie mieszczą. Gotowe silniki obsługują niby wszystko to co na mobile jest potrzebne, ale nie obsługują jednego: każdy telefon może zachować się inaczej na daną aplikację, wszystkich błędów nie wyeliminujesz bez programisty, który będzie siedział na jednym device na którym jest problem. Oczywiście można to mieć w dupie - ale jest prawdopodobieństwo, że Ci wydawca bądź później sieć taką aplikacje odda i wywali ze sprzedaży.

ebim  - znacznie łatwiej będzie Ci zanalizować gdzie możezs zaoszczędzić znając listę tych 150 deviceów. Jeśli są to podobne do siebie telefony high endowe to na pewno będzie parę firm które mogły by zoptymalizować wydatki, ale czy beda chcialy pracowac za taka kase? watpie.

Cytuj
i bez gwararancji, że będzie to działało na wszystkich modelach
wypuszczając aplikacje w danej sieci dajesz gwarancje ze bedzie to chodzic na tych i na tych device'ach jak nie dajesz gwarancji ze bedzie to na danym device dzialac to ten device nie jest dodawany do sprzedazy.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 02, 2010, 14:23:25 wysłana przez intoxicate »

Offline Pomar1

  • Użytkownik

# Czerwiec 02, 2010, 14:25:08
Cytuj
Nie wiem jak oni to sprawdzają, ale jak sobie wyobrażasz że osoba prywatna z tego forum przetestuje gre na 150 telefonach?
Wypuści wczesne i przycięte demo publicznie na forum (o ile umowa pozwoli). ;)

Wpuść demo na demotywatory.pl ;D Będziesz miał 30 tys. testów, z czego ~100-200 opisane w komentarzach jeżeli się im spodoba.

Offline Oti

  • Użytkownik

# Czerwiec 02, 2010, 14:26:59
Cytuj
Nie wiem jak oni to sprawdzają, ale jak sobie wyobrażasz że osoba prywatna z tego forum przetestuje gre na 150 telefonach?
Wypuści wczesne i przycięte demo publicznie na forum (o ile umowa pozwoli). ;)

Wpuść demo na demotywatory.pl ;D Będziesz miał 30 tys. testów, z czego ~100-200 opisane w komentarzach jeżeli się im spodoba.
WTF LOL NIE DZIAŁA!! DAŁEM SŁABE!

Offline Pomar1

  • Użytkownik

# Czerwiec 02, 2010, 14:29:16
Cytuj
Nie wiem jak oni to sprawdzają, ale jak sobie wyobrażasz że osoba prywatna z tego forum przetestuje gre na 150 telefonach?
Wypuści wczesne i przycięte demo publicznie na forum (o ile umowa pozwoli). ;)

Wpuść demo na demotywatory.pl ;D Będziesz miał 30 tys. testów, z czego ~100-200 opisane w komentarzach jeżeli się im spodoba.
WTF LOL NIE DZIAŁA!! DAŁEM SŁABE!

Ale wiesz - to ma sens. Jeżeli demot ma:
ocena < 0: tzn. że gra jest słaba i trzeba dopracować
ocena = 0: tzn. że ujdzie ale nie jest dobrze
ocena > 0: tzn. jest dobrze i można wypuszczać  :D

Trzeba sobie radzić w dzisiejszym świecie i korzystać z tego co mamy pod ręką!