Autor Wątek: Ciekawe materiały  (Przeczytany 6743 razy)

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Maj 30, 2010, 00:56:47
Mechanika, gameplay, design. Przydałoby się miejsce z ciekawymi materiałami na takie tematy. Oto ono. :)

Wrzucę względnie świeży filmik z Insomniac na temat anulowanego projektu I5. Osobom, które zastanawiają się nad tym co składa się na prototypowanie i np. design doc - mogą rzucić okiem na te rzeczy. Nie jest tego wiele, ale chłopaków z Insomniac zawsze czyta się/słucha się przyjemnie. :)
http://www.youtube.com/watch?v=EzM3FdoBIMc

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Maj 30, 2010, 01:09:27

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Maj 30, 2010, 05:02:38
Polygamia, tag 'feletion'
http://polygamia.pl/Polygamia/0,97396.html?tag=felieton
Że tak bezczelnie spytam - co w nich takiego użytecznego? Wspominkowe są ciekawe, ale ich wartość edukacyjna z punktu widzenia tworzenia czegoś jest znikoma. (disclaimer: nie czytałem wszystkich, raptem kilkanaście, które mnie leadem zaciekawiły)

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Maj 30, 2010, 15:12:40
To co, same post mortemy? :P
IMO są dość ciekawe dla zupełnych świeżaków, których tu całkiem sporo.

Przykleiłem wątek :)


Offline iniside

  • Użytkownik

# Grudzień 09, 2011, 21:48:45
http://www.eldergame.com/2011/01/classes-vs-open-skill-systems/
Ciekawy blog, prowadzony przez Game Designera z długim stażem.

Offline Wiesiu

  • Użytkownik

# Grudzień 09, 2011, 23:45:00

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Grudzień 10, 2011, 15:36:52
Ej jak wrzucacie linki to je opisujcie co tam jest, please.

Offline iniside

  • Użytkownik

# Kwiecień 17, 2012, 14:00:51
http://legendaryquest.netfirms.com/books/Patterns2.zip

Książka (?) opisujaca mechnizmy RPG, klasyfikacje, najczęście wykorzystywane ficzery etc. Po przeczytaniu mozna dojsc do wniosku, ze w RPG juz wiecej wymyslic sie nie da :D.

Update.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 17, 2012, 22:50:06 wysłana przez iniside »

Offline Dosia

  • Użytkownik

# Kwiecień 17, 2012, 21:19:11
Wyżej widnieje stare wydanie z 2005 roku, nie wiem co się zmieniło, ale na tej samej stronie widnieje wydanie z 2009, wszakże lepiej posiadać aktualniejsze danie (usunięto stare bugi i dodano nowe "ficzery" :) )

http://legendaryquest.netfirms.com/books/Patterns2.zip

Proszę o uaktualnienie posta wyżej i usunięcie owego, bo dwa są zbędne.

Offline Antychrust

  • Użytkownik

# Lipiec 13, 2014, 14:56:27
Podepnę się pod topic:
Zapoznałem się z polecaną tu w jakimś temacie "The Art of Computer Game Design" Chrisa Crawforda, ale z trudem zdzierżyłem hektolitry mętnego, pseudofilozoficznego bullshitu, który autor z lubością produkował na każdej stronie swojej publikacji.

Czy moglibyście polecić (ale tak z ręką na sercu:)) jakieś inne książki dotyczące game designu?
Z góry dzięki.

Offline mawpa

  • Użytkownik

# Marzec 23, 2015, 17:45:11
Materiały (prezentacje) z wykładów Philipa Hanny (doktor Queen’s University w Belfaście) dotyczących projektowania gier i pisania silników:
Projektowanie gier
Pisanie silników
Moim zdaniem to kopalnia złota. Wielki szacun dla gościa za udostępnianie takich rzeczy.