Autor Wątek: Esenthel Engine Czy jest dobry?  (Przeczytany 4411 razy)

Offline mararok

  • Użytkownik
    • Dark Program

# Maj 28, 2010, 13:58:39
Czy warto zainteresować się Esenthel Engine? Ma dość bogaty wachlarz możliwości(obsługuje directX 9,10 i 11) i mnóstwo tutoriali!!!
Darmowy do użytku niekomercyjnego.
« Ostatnia zmiana: Maj 28, 2010, 14:07:08 wysłana przez mararok »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Zielony

  • Użytkownik
    • Ghurund Engine

# Maj 28, 2010, 14:06:49
Pytanie widzę tylko w temacie, ale jakieś jest, więc odpowiem: To zależy ;)

Offline mararok

  • Użytkownik
    • Dark Program

# Maj 28, 2010, 14:07:23
od czego?

Offline virious

  • Użytkownik
    • Bionic Nose

# Maj 28, 2010, 14:10:19
Od tego do czego go użyjesz i co sam będziesz potrzebował z tego silnika.

Offline Zielony

  • Użytkownik
    • Ghurund Engine

# Maj 28, 2010, 15:10:50
Widzisz, odpowiedź jest byle jaka, bo pytanie, które zadałeś pojawiło się już na tym forum dziesiątki razy. Poza tym skoro podałeś jakieś argumenty 'za', to równie dobrze możesz go ściągnąć i zobaczyć, czy jest dobry.
Dla mnie Esenthel nie jest dobry, bo mam swój i wolę filozofię swojego silnika - założę się, że nie o taką odpowiedź Ci chodzi, a w zasadzie innej nie ma. Sprawdź, jak ten silnik będzie się sprawował w Twoim użyciu.

Offline Vx-x.

  • Użytkownik
    • Vx-x. Page

# Maj 28, 2010, 15:48:27
Silnik ten jest dobry jeśli szybko chcesz zobaczyć efekty - ja w jakieś 4-5 godzin miałem już chodzącego po terenie bohatera, testową mapkę, dynamiczne (fizyczne) obiekty na scenie, GUI i oczywiście masę efektów których uzyskanie w czystym API graficznym zajęłoby kilka dni/tygodni/miesięcy. Ale jak przyszło pisać coś więcej, niż tylko zabawy z silnikiem, to odpadł całkowicie - czemu, to zobaczysz jak przyjdzie Ci coś większego napisać, bo każdy ma swój gust i to co mi się nie podobało, ty możesz pokochać.

Offline Barthap

  • Użytkownik
    • Mój blog

# Maj 30, 2010, 22:14:19
Silnik jest dobry, testowałem, ale nadaje się raczej głównie do gier Fantasy cRPG ale jakąś strzelankę też można w zasadzie łatwo zrobić.

Offline kuba

  • Użytkownik

# Maj 30, 2010, 22:23:05
Strzelankę na Esenthelu da się zrobić łatwo? ;)
Tak, da się - ale żeby to wyglądało jak należy, to trochę trzeba się męczyć. Chyba, że samo FPP, do TPP odradzam.

EE był pisany pod Fantasy cRPG.

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Maj 30, 2010, 22:32:02
Esenthel powoli staje się legendą na tym forum. Raz na jakiś czas przychodzi ktoś kto chce zrobić grę, oczywiście RPG, najlepiej jeszcze MMO na Esenthelu. Potem przez kilka dni widać screeny z terenem, który zawsze wygląda tak samo, z takim samym niebem i nagim kolesiem (wszystko co jest dołączone do silnika). Ewentualnie jeszcze jakieś kiepskie rendery z Blendera. I na tym koniec, projekt umiera śmiercią naturalną, bo autor nie ma umiejętności, żeby popchnąć cokolwiek, szczególnie porywając się na RPG, co wymaga OGROMNEJ ilości contentu.

Tak więc nie mówię, że jest to zły silnik, albo że niemożliwe jest na nim zrobienie gry, po prostu było już wielu takich co chcieli i szybko polegli. Porównaj wszystkie dostępne możliwości. Ostatnio trochę zakotłowało się na rynku silników, szczególnie warto przejrzeć Unity3D i UDK (Unreal Engine), bo zostały udostępnione za darmo (oczywiście nie do końca, ale na tym etapie nie powinno ci robić różnicy).

Offline Barthap

  • Użytkownik
    • Mój blog

# Maj 31, 2010, 07:35:29
@Java: Właśnie o to chodzi. Wiele osób nie lubi Esenthela bo często przychodzą nubki, którzy chcą zrobić grę a nie mają pojęcia o programowaniu przychodzą na forum ze screenami z tutków z niby ich super wypasionej gry, której i tak nie zrobią. To jest właśnie największa wada silników, które są proste w obsłudze i nie wymagają wiele pracy na początku przez co niektórym wydaje się że na tym silniku jest super łatwo zrobić grę.Ale popatrzmy na Mech Tournament. Projekt także zrobiony na Esenthelu, ale ładny, dobrze wykonany, do tego projekt miesiąca, czyli na Esenthelu da się zrobić grę.
Kiedyś testowałem, jak zrobić, aby gra na Esenthelu nie wyglądała jak z tutoriala. Oto kilka punktów które należy spełnić:
-Zmienić wszystkie modele z SDK na swoje (przede wszystkim postać)
-Zmienić tekstury podłoża i modele trawy (starej dobrej, lub nie, trawki już nie ma)
-Zmienić kolor nieba a najlepiej zapchać je całe volumetrycznymi chmurami ale może to głupio wyglądać.

P.S. Sorry za trochę chaotyczną wypowiedź.

Offline kuba

  • Użytkownik

# Czerwiec 03, 2010, 23:15:47
W sumie, żeby zmienić wygląd "Esenthelowości" projektu, głównie trzeba się pobawić parametrami. Bo to, żeby zmienić modele i tekstury, to oczywiste. Najlepiej jest zostawić te layeredowe chmury, ale podmienić tam swoje tekstury chmur + zmienić niebo (pobawić się parametrami). Efekty można na prawdę uzyskać bardzo fajne, boli jednak optymalizacja...

Offline gothicgirl

  • Użytkownik

# Czerwiec 21, 2010, 15:48:33
Mam pytanie.
Jeśli kupie ten engine, opcja 500zl.

Czy będe miała mozliwość wydania gry płatnej?

oraz czy mozna tworzyć własne particle effekt poprzez jakis edytor, co tam jest?
bo tam pisze ze niema kodów do efektów (BloodFx, ExplosionFx,... ) więc sądze ze w takim układzie jest jakis edytor?

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Czerwiec 21, 2010, 15:57:13

Offline menajev

  • Użytkownik
    • Karate Inowrocław

# Czerwiec 21, 2010, 16:04:04
@gothicgirl: Tak, licencja za 500 zł wystarczy (na stronie jest info) i tak - jest edytor particli.

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Czerwiec 21, 2010, 16:21:19
Mam pytanie.
Złe forum.
Chyba dla ciebie. Korzystaj z postawy "pomocny" zamiast "chojrak, który marudzi i trolluje".