Autor Wątek: Sterowanie w grach z touchscreenem  (Przeczytany 1570 razy)

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Maj 27, 2010, 03:47:27
nie wiem dokladnie w jakim dziale cos takeigo mozna umieścić.
Jakie znacie techniki sterowania w grach na urządzenia z dotykowym ekranem? Z własnych doświadczeń grałem na nokii w pacmana i byłem zmuszony do 'targania' go rysikiem po ekranie przez co cholera mnie strzeliła i stąd pomysł na temat. Wiem że jedną z metod jest wyswietlenie na ekranie "kółka" sterującego, pewnie na zasadzie kierownicy, nie wiem bo nigdy sie tym nie bawiłem, podejrzałem coś takiego tu: http://www.androidal.pl/wp-content/uploads/2010/05/2.gif  i miedzy innymi w dyskutowanym na tym forum FORTIS'ie prawdopodobnie też. Jakieś inne przykłady?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Maj 27, 2010, 03:51:05
Takie kółko sterowania (czasem dwa) to dosyć typowy UI na iPhone.
Inny sposób to klikalna plansza, czasem działa to na zasadzie: klikasz na prawo od postaci, postać idzie w prawo itd.
Inne sterowanie  (i chyba jedyne rozsądne) to użycie akcelerometru + ew. jednego/dwóch wirtualnych klawiszy.

Offline Elwis

  • Użytkownik

# Maj 28, 2010, 11:28:36
Bardzo fajne sterowanie jest sterowanie w Legend Of Zelda na DSa. Klikasz gdzieś to postać idzie w tamtą stronę. generalnie im dalej tym szybiej idzie. Dodatkowo rysując odpowiednie linie (na przykład prostą od postaci) bohater atakuje. Z resztą na DSa jest pełno gierek z sterowaniem rysikiem i z reguły to się sprawdza (ja w każdym razie jestem fanem rysika :D).

Offline counterClockWise

  • Użytkownik

# Maj 28, 2010, 12:36:23
To mocno zależy od typu gry.
Jakie znamy techniki sterowania? Hmm, wirtualne przyciski, wirtualna myszka, akcelerometr, gesty. Ciężko mi sobie wyobrazić coś, co fizycznie nie podpada pod jedną z tych kategorii.

A - może być jeszcze sterowanie głosowe :D

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Czerwiec 09, 2010, 17:26:51
Inny sposób to klikalna plansza, czasem działa to na zasadzie: klikasz na prawo od postaci, postać idzie w prawo itd.

ok, zroiblem cos takiego u siebie i sprawuje sie o niebo lepiej niz jakies wirtualne klawisze, jest super, dzięki. a akcelerometrem to chyba dosyć niewygodnie sie gra, nie? Kiedys mialem pacmana takiego ale byla to meczarnia.

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Czerwiec 09, 2010, 17:38:35
To zależy od samej gry. Jeżeli potrzebna jest precyzja i/lub dynamika to akcelerometr się nie sprawdza. Są jednak gry gdzie takie sterowanie daje radę (np. iBomber -- lecisz samolotem i bombardujesz :P)