Autor Wątek: Silnik do C#  (Przeczytany 2942 razy)

Offline Ziemia

  • Użytkownik

# Maj 26, 2010, 17:43:16
Witam. Mam problem z wyborem silnika. Wymagania mam troszkę nietypowe, jeśli ktoś miałby coś godnego polecenia to proszę o jakąkolwiek pomoc.

Nie mam zamiaru pisać gry. Tworzę aktualnie program w C# w którym między innymi chcę zawrzeć opcję małej symulacji. Tzn chciałbym załadować obiekt 3D z pewnego pliku i na tym obiekcie dokonać kilku bardzo prostych operacji, jakieś obroty, przesunięcia, żadnych cudów. Do tego chcę też załadować jakąś scenerię, to jest kilka przeszkód prostych choćby prostopadłościanów, no i chcę wykrywać kolizję między moim obiektem (który ma być prostym pojazdem) a tą scenerią.

No więc przepatrzyłem kilka silników ale nic nie wydaje mi się godne, tzn nie ma wielkiego zbytu na silniki napisane pod .net i nie ma społeczności, znalazłem jakieś nierozwijane rozwiązania które już od dawna nie działają na nowych wersjach C#.

Zatrzymałem się chwilę na Brume ale też nie wiedzieć czemu nawet sample pobrane w formacie .exe nie chcą hulać.

Proszę o pomoc, co jest mi potrzebne? Może nie potrzebuję silnika?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Maj 26, 2010, 18:13:50
Czy fizyka to to, co samemu piszesz, czy do fizyki też chcesz gotowca?

Bo tak ogólnie to to, co chcesz zrobić, nie wymaga silnika. Tworzysz aplikację XNA i wspomniane zadania rozwiązujesz w kilkunastu-kilkudziesięciu linijkach kodu. Jeśli chcesz aplikację okienkową w WinForms połączyć z XNA, to też jest to możliwe. Przykładowe kody dla obu rzeczy znajdziesz na creators.xna.com. Jest też kilka silników fizyki, które można użyć w XNA.

Offline pinqwin

  • Użytkownik

# Maj 27, 2010, 12:21:43
A jeśli nie XNA jak kolega pisał to pod C# masz OpenTK, Tao.Framework, oczywiście jeżeli bliższy Ci do jest OpenGL. Jedyne co będziesz musiał zrobić to napisać jakąś klasę do przechowywania modeli.

Offline mara

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Maj 27, 2010, 12:51:43
A ja polecę ci Unity. Jeżeli nie potrzebujesz cieni to wystarczy ci darmowa wersja (do zastosowań komercyjnych) http://unity3d.com/unity/

Bardzo łatwo się w nim obsługuje fizykę (NVIDIA PhysX), wszystko możesz napisać w C#.

Offline virious

  • Użytkownik
    • Bionic Nose

# Maj 27, 2010, 14:20:35
Lub jak się uprzeć, to nawet w JavaScript lub Boo (odmiana Pythona) ;). Z takiego grona języków do wyboru, to najlepiej C# :).

Offline mara

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Maj 27, 2010, 14:35:39
Lepiej jak lepiej, ja nie jestem programistą więc mi najbardziej podchodzi JS. Ale życzenie było wyraźne - C#.

Offline Asmodeusz

  • Użytkownik
    • Bogumił Wiatrowski: Blog

# Maj 27, 2010, 15:02:01
Zawsze można też użyć Managed OGRE (MOGRE). Jak to działa/wygląda - nie wiem dokładnie, acz lista feature'ów jest całkiem imponująca jak na C#.

Offline Nargil

  • Użytkownik
    • projekty

# Maj 27, 2010, 16:31:30
Dobrze działa ;-) Kiedyś się mogre bawiłem.

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Maj 27, 2010, 17:58:24
Jest też port OGRE na XNA (bodajże Axiom), ale to nie zmienia faktu, że autorowi wątku chyba nie chodzi o to z jakimi technologiami może się zmierzyć, a jak najefektywniej wykorzystać swój czas. ;)

Offline mara

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Maj 27, 2010, 20:17:34
Jest też port OGRE na XNA (bodajże Axiom), ale to nie zmienia faktu, że autorowi wątku chyba nie chodzi o to z jakimi technologiami może się zmierzyć, a jak najefektywniej wykorzystać swój czas. ;)

Dlatego właśnie polecam Unity, które jest bezbolesne a pozwala użytkownikom na dużo.

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Maj 28, 2010, 02:33:07
Dlatego właśnie polecam Unity, które jest bezbolesne a pozwala użytkownikom na dużo.
Z tym że nie jest darmowe, co przy małych projektach mających na celu przetestowanie czegoś może być problemem. :)

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Maj 28, 2010, 08:03:11
Dlatego właśnie polecam Unity, które jest bezbolesne a pozwala użytkownikom na dużo.
Z tym że nie jest darmowe, co przy małych projektach mających na celu przetestowanie czegoś może być problemem. :)
Ostatnio, jak sprawdzałem, to podstawowa wersja była. :P

Offline virious

  • Użytkownik
    • Bionic Nose

# Maj 28, 2010, 09:49:21
Wersja podstawowa jest do wolnego użytku. Inna sprawa, że jest ona dosyć mocno okrojona (brak profilera, postprocesu, cieni i kilku innych).

Offline Ziemia

  • Użytkownik

# Maj 28, 2010, 13:44:36
Faktycznie nie potrzebuję silnika, zaczynam się wgryzać w XNA i to mi prawdopodobnie wystarczy.
Co do fizyki to za duże słowo. Lekka logika, sam napisze.
Dzięki za pomoc.

Offline iniside

  • Użytkownik

# Maj 31, 2010, 09:44:59
Ekspertem nie jestem, ale.. swego czasu tez szukalem z czystej ciekawosci i..:
Horde3D (nie jest to silnik pod C# ale C# jest wspierany przez wrappery)
Visual3D.net to taki fork OGRE zrobion w C#. W sumie cięzko powiedzieć ale działa.
NeoAxis, tylko binarki i też można używać z C#
Leadwerks też (przypadek jak wyżej).

Jeszcze troche by się znalazło pewnie ;p.