Autor Wątek: Licencje -> Czcionki i Photoshop Elements  (Przeczytany 2439 razy)

Offline pi1er

• antyspam
  • Użytkownik
    • Mój devblog!

# Maj 25, 2010, 19:12:43
No więc mam dwa pytania dot. licencji.
1. Czcionki + licencje - jeżeli w Photoshopie zrobię menu, i duży tekst "MENU" jest napisany czcionką XXX którą ściągnąłem z jakiegoś portalu.
To podlegam licencji tej czcionki? A jak przerobie tekst na krzywe?
Szukanie wszystkich licencji dla każdej czcionki to jakaś masakra! Jak to wygląda prawnie?

2. Photoshop Elements + użytek komercyjny - jak to wygląda?
Posiadam oryginalnego Elementsa, mogę zatem sprzedawać grę z grafiką zrobioną w nim? Kiedyś słyszałem, że Elements ma ograniczenia co do komercyjnych prac, ile w tym prawdy?

3. Jeżeli wykorzystam zdjęcie znalezione w google - tzn. Znajdę jakiegoś strażaka, usunę tło, zmienię jego kolor na np. niebieski, dam mu kowbojski kapelusz to jakiej licencji podlegam? Jestem autorem tej grafiki?
« Ostatnia zmiana: Maj 25, 2010, 19:16:48 wysłana przez pi1er1 »

Offline Mr. Spam

• Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Dab

• Redaktor
    • blog

# Maj 25, 2010, 19:37:53
1. To czy przerobisz tekst na krzywe czy proste nie ma żadnego znaczenia. Licencja czcionki (publiczna albo kupiona) musi pozwalać na jej komercyjne zastosowanie.

3. Nie jesteś, jesteś co najwyżej autorem dzieła zależnego (pochodnego), co jest regulowane przez licencję oryginalnego obrazka.

Offline pi1er

• antyspam
  • Użytkownik
    • Mój devblog!

# Maj 25, 2010, 20:19:23
1. To czy przerobisz tekst na krzywe czy proste nie ma żadnego znaczenia. Licencja czcionki (publiczna albo kupiona) musi pozwalać na jej komercyjne zastosowanie.

3. Nie jesteś, jesteś co najwyżej autorem dzieła zależnego (pochodnego), co jest regulowane przez licencję oryginalnego obrazka.
A systemowe czcionki mogę wykorzystać w celach komercyjnych?