Autor Wątek: [DirectX] Silniki  (Przeczytany 1004 razy)

Offline jajcek

  • Użytkownik

# Maj 21, 2010, 00:22:20
Cześć,

chciałbym się zapytać czego powinienem się spodziewać mając do dyspozycji jakiś silnik renderujący? Czy tu chodzi o to, że będę mieć gotową funkcję typu WczytajObiekt() WczytajAnimowanyObiekt() UstawOswietlenie() i np. gdy wczytam obiekt i ustawię oświetlenie to od razu będę mieć efekty typu cienie itp.? Czy silniki są tylko po to, żeby to co się napisze, optymalnie renderowało? Czy są już jakieś gotowe efekty, które się same dodają?

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Maj 21, 2010, 00:33:08
Zależy od silnika. Pytasz bo piszesz swój własny, czy jesteś ciekaw jak to wygląda w innych silnikach?

Zazwyczaj każdy silnik ma na stronie domowej dostępne przykładowe kody na narysowanie czegoś. Wystarczy poszukać. A zwykle efekty typu cienie są zawarte w opcjach materiałów, które mogą być częścią modelu ale nie muszą, mogą być w osobnych plikach.

Offline jajcek

  • Użytkownik

# Maj 21, 2010, 00:42:37
Zależy od silnika. Pytasz bo piszesz swój własny, czy jesteś ciekaw jak to wygląda w innych silnikach?

jestem ciekaw na temat innych silników, aby móc w przyszłości spróbować napisać swój :)

Zazwyczaj każdy silnik ma na stronie domowej dostępne przykładowe kody na narysowanie czegoś. Wystarczy poszukać. A zwykle efekty typu cienie są zawarte w opcjach materiałów, które mogą być częścią modelu ale nie muszą, mogą być w osobnych plikach.

w sumie chodziło mi tu o cienie rzucane przez obiekt od światła a nie cieniowanie obiektu.

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Maj 21, 2010, 01:06:23
w sumie chodziło mi tu o cienie rzucane przez obiekt od światła a nie cieniowanie obiektu.
O tym mówi, obiekt wcale cienia nie musi rzucać.

Offline Barthap

  • Użytkownik
    • Mój blog

# Maj 21, 2010, 07:36:50
to może Esenthel Engine? On ma coś takiego tyle że robisz to już w Edytorze świata i potem w C++ Game::World.draw() a jeśli już koniecznie chcesz w kodzie to robisz:
//w Init()
Mesh model=Meshs("sciezka do pliku z modelem");
model.setMaterial(Materials("sciezka do pliku z plikiem mtrl zawierającym tekstury, ustawienia bump mappingu, poziomu alpha i takich bzdetów"));
//w Draw()
model.draw()
ze światłem masz podobnie, a ten silnik ma mnóstwo przykładów (ponad 100) m.in. jak wstawić prosty model czy światło