Autor Wątek: Tworzenie gier na konsole(PS3)  (Przeczytany 20311 razy)

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Maj 23, 2010, 23:09:48
www.twojawlasnaformula1.przetestuj.pl
O dzięki, a trzeba mieć do tego prawo jazdy? I czy dają paliwo za friko?

Cytuj
A jak naprawdę ktoś z Was miał problemy z Sony/Nintendo/Ms to ja chyba pracuję w innej branży...
Nie, tutaj po prostu 99% nie pracuje w żadnej branży, szczególnie w gamedevie i w tym chyba problem ;)
« Ostatnia zmiana: Maj 23, 2010, 23:13:26 wysłana przez Dab »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline kuba

  • Użytkownik

# Maj 23, 2010, 23:18:19
www.twojawlasnaformula1.przetestuj.pl
O dzięki, a trzeba mieć do tego prawo jazdy? I czy dają paliwo za friko?
Prawka nie musisz mieć, paliwo musisz kupić - ale spokojnie, możesz kupić konto premium które obniża koszty paliwa o 30% :)

Cytuj
A jak naprawdę ktoś z Was miał problemy z Sony/Nintendo/Ms to ja chyba pracuję w innej branży...
Nie, tutaj po prostu 99% nie pracuje w żadnej branży, szczególnie w gamedevie i w tym chyba problem ;)
Może nie 99%.. Ja nie pracuję w gamedevie, bo "nie ma w tym kraju posady dla osób z moim doświadczenia".

Dobra, koniec off topu
« Ostatnia zmiana: Maj 23, 2010, 23:21:46 wysłana przez kuba »

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Maj 24, 2010, 06:29:09
A jak naprawdę ktoś z Was miał problemy z Sony/Nintendo/Ms to ja chyba pracuję w innej branży...
Chyba tak. MS i Sony bardzo czesto uwalaja gry niespelniajace TRC (w koncu za ktoryms podejsciem sie przechodzi, ale to nie tak, ze jest to latwe).
« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2010, 06:30:53 wysłana przez yarpen »

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Maj 24, 2010, 13:55:36
O dzięki, a trzeba mieć do tego prawo jazdy? I czy dają paliwo za friko?
Kuba się nie zna. Paliwo jest darmowe, ale musisz mieć własne opony, sprawdzałem. :(

A bardziej poważnie:
Warsztat FAQ: Jak napisać grę na konsolę

Offline Tanner

  • Użytkownik

# Maj 24, 2010, 14:07:53
Czyli samemu gry wydać się nie da?(legalnie wydać)
Ale wracając do Chrome Engine'a: Czy sam silnik+inne materiały(grafika, muzyka) mi wystarczą, żeby zrobić cały system gry, a później tylko wystarzy wejść z jakąś większą firmą w układy, aby ta gra odpaliła na konsoli? ..według mne to jest bezsensowne, żeby nie móc samodzielnie stworzyć i wydać gry na PS3!(nawet do użytku prywatnego)
Znacie może jakieś inne silniki, które nadawałyby się do stworzenia gry na tą konsolę?
Pozdro

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Maj 24, 2010, 14:26:30
Czyli samemu gry wydać się nie da?(legalnie wydać)
Nie ważne ile razy zadasz to pytanie, odpowiedź będzie brzmiała niezmiennie: nie da się.

Cytuj
Ale wracając do Chrome Engine'a: Czy sam silnik+inne materiały(grafika, muzyka) mi wystarczą, żeby zrobić cały system gry, a później tylko wystarzy wejść z jakąś większą firmą w układy, aby ta gra odpaliła na konsoli?
Tak, ale jeśli nie masz żadnego doświadczenia (a nie masz), nie będziesz miał dostępu do Chrome Engine. Mam nadzieję, że to rozumiesz?

Cytuj
..według mne to jest bezsensowne, żeby nie móc samodzielnie stworzyć i wydać gry na PS3!(nawet do użytku prywatnego)
Gdybyś stworzył i sprzedawał poniżej kosztów produkcji konsolę, czy chciałbyś, żeby twórcy omijali Ciebie przy wydawaniu gier? Nie, nie chciałbyś. Microsoft i Sony zarabiają na każdej kopii gry pieniądze. Umożliwianie ominięcia oficjalnego kanału dystrybucji nie leży w interesie właścicieli platform.

Cytuj
Znacie może jakieś inne silniki, które nadawałyby się do stworzenia gry na tą konsolę?
Tak, ale do żadnego z nich nie będziesz mial dostępu. Silniki z licencjami na konsole mogą zostać kupione wyłącznie, jeśli jest się licencjonowanym producentem na danej platformie. Znaczy to np., że jeśli chcesz napisać grę na PS3 przy użyciu silnika C4, będziesz mógł kupić jego wersję PS3 dopiero kiedy Sony zatwierdzi Ciebie jako licencjonowanego dewelopera.

Teoretycznie jeśli używasz dostępnego darmowo na PC silnika, którego płatna wersja na konsole istnieje, możesz stworzyć grę (w wersji PC), zainteresować nią wydawcę, uzyskać status oficjalnego dewelopera, kupić wersję silnika na daną platformę i sportować grę. W praktyce jest to stosunkowo skomplikowane (ale nie niemożliwe). Przykładem silnika multiplatformowego z darmową wersją na PC jest Unreal Engine 3.

Zasadniczo odpowiedź na pytanie "czy znacie jakiś silnik, który" to zawsze: tak, znamy, google też znają, możliwe że jest nawet na wiki, bo nie jesteś pierwszą ani nawet piętnastą osobą, która o to pyta.
« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2010, 14:28:39 wysłana przez ConayR »

Offline Tanner

  • Użytkownik

# Maj 24, 2010, 14:40:43
Dobra rozumiem.. zadałem takie pytanie, aby zdobyć troche wiedzy na ten temat.

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Maj 24, 2010, 15:05:26
zacznij sobie robic gry na mobile, to tez mala 'konsolka', ktora nauczy Cie ograniczen.

Swoją drogą nie wiem jak to wygląda w Chrome ale w UE3 by robić gry na konsolki też musisz rozmawiać z Epicem. PS3/Xbox/Nintendo to nie jest temat dla newbie. Nie wiem czy w tym całym XNA mogę sobię wgrać wersję na konsolkę? (pewnie jest tam symulator jakiś, albo nie ma nic i na pieca tak naprawdę przygotowujesz grę...nie wiem, jak ktoś wie będę wdzięczny za info na priva)

Ten wątek daje Ci bardzo dużo informacji, wątpie by ktoś z osób, które pracowały na ps/xbox/ds chciały mówić więcej.

Offline s0d

  • Użytkownik

# Maj 24, 2010, 15:42:49
Cytuj
jak ktoś wie będę wdzięczny za info na priva)
nie bądź taki samolub ;P daj innym też poczytać ;)

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Maj 24, 2010, 15:43:41
Nie wiem czy w tym całym XNA mogę sobię wgrać wersję na konsolkę?
Tak, napisaną w XNAGS grę możesz uruchomić na retailowej konsoli, jeśli jesteś członkiem Creators Club (członkostwo kosztuje 50 dolarów rocznie) i mieszkasz w jednym ze wspieranych przez Xbox Live! krajów.
Ten wątek daje Ci bardzo dużo informacji, wątpie by ktoś z osób, które pracowały na ps/xbox/ds chciały mówić więcej.
Dowiedzieć się więcej nie jest specjalnym problemem. Wystarczy nie mieć alergii na szukanie. ;)

Offline Tanner

  • Użytkownik

# Maj 24, 2010, 15:55:10
Przecież szukam  ;) ...na tym forum!

To nie alergia, a zmęczenie.
Dzięki wszystkim... może kiedyś w przyszłości zrobię jakąś grę na PS3(na PC'ta na pewno, nawet jedną zrobiłem(jest słaba więc nie ma co polecać, a TE BŁęDY!))
Pozdro

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Maj 24, 2010, 16:06:32
Cytuj
Tak, napisaną w XNAGS grę możesz uruchomić na retailowej konsoli, jeśli jesteś członkiem Creators Club (członkostwo kosztuje 50 dolarów rocznie) i mieszkasz w jednym ze wspieranych przez Xbox Live! krajów.
jestem ciekaw czy kiedyś Sony da taką opcję, myślę, że to kwestia czasu.

Offline Tanner

  • Użytkownik

# Maj 24, 2010, 16:08:26
Ja też tak myślę  ;)

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Maj 24, 2010, 16:26:54
Cytuj
Tak, napisaną w XNAGS grę możesz uruchomić na retailowej konsoli, jeśli jesteś członkiem Creators Club (członkostwo kosztuje 50 dolarów rocznie) i mieszkasz w jednym ze wspieranych przez Xbox Live! krajów.
jestem ciekaw czy kiedyś Sony da taką opcję, myślę, że to kwestia czasu.

Tak? A jaki jest odpowiednik XNA w przypadku Sony?

Offline kuba

  • Użytkownik

# Maj 24, 2010, 16:32:11
Jeszcze nie ma, dlatego jest to kwestia dłużej chwili - najpierw muszą zmajstrować coś takiego.