Autor Wątek: Tworzenie gier na konsole(PS3)  (Przeczytany 20284 razy)

Offline Tanner

  • Użytkownik

# Maj 23, 2010, 19:36:56
To do mnie? (jeżeli tak:...jeszcze nie rozmawiałem, a tak właściwie to na razie po co? ...najpierw muszę obadać sytuację.)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Charibo

  • Redaktor

# Maj 23, 2010, 19:48:36
A jaka jest pewność że to dla mnie zrobią? ...czy jest jakiś inny (darmowy) sposób na to żeby ją tam odpalić?
Bardzo sprytnie zakamuflowane pytanie "czy jest jakiś sposób na to, żeby odpalić mojego Killzone'a 2 ściągniętego z torrentów?" :P

Jeśli chcesz poprogramować na konsole, to masz zasadniczo jedną konkretną i łatwą opcję - Xbox360 i XNA. Wydajność nie jest wcale mała i raczej starczy do większości rzeczy, które chcesz zrobić w domu. Programujesz w C#, a połączenie konsola-komputer odbywa się tak, jak opisywał Esidar (bezobsługowo). No i faktycznie, fajna sprawa ciąć we własną grę na kanapie przed TV :)

Offline Tanner

  • Użytkownik

# Maj 23, 2010, 19:55:27
No ale widzisz... trzeba stawiać sobie wyższe cele, żeby być coraz lepszym... nie mam XBOX'a i na razie nie mam zamiaru go kupować(może w przyszłości)... dlatego chciałbym, żeby na moim PS były gry które sam "kiedyś" zrobię(czekanie na nowe tytuły jest czasami męczące(owszem pojawia się ich dużo, ale nie wszystkie przyciągają, a TE CENY :o) a tak to bym sobie pograł choćby w "Mario" które sam zrobię)

Offline kuba

  • Użytkownik

# Maj 23, 2010, 20:01:45
To do mnie? (jeżeli tak:...jeszcze nie rozmawiałem, a tak właściwie to na razie po co? ...najpierw muszę obadać sytuację.)
Nie zauważyłeś że cytowałem Bonsaia ?:)

Offline Tanner

  • Użytkownik

# Maj 23, 2010, 20:06:57
Zauważyłem, lecz przez to, że pisałeś pode mną i to w większym odstępie czasu, mogło się to tyczyć mnie; a jako że jestem tu nowy nie chciałem(w przypadku, że to do mnie) abyś pomyślał, że jestem jakiś "nie teges', więc grzecznie zapytałem czy to do mnie...

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Maj 23, 2010, 20:15:24
Ale:
- nie wygląda to tak, że składasz wniosek i masz "współpracę z Techlandem", poza tym...
- ...obecnie Game Developer Hatchery jest zawieszone,
- chłopaki od Bażyńskiego mają spore doświadczenie, również komercyjne i nie tylko przy grach

Przykład 5th Column to bardzo fajna zachęta. Ale dla osób ledwie zaczynających się tym interesować nie ma znaczenia ;)

To, że GDH jest zawieszone, nie świadczy o tym, że nie możesz otrzymać Chrome'a - proszę Cię, nie pisz o czymś, o czym nie masz pojęcia.
Owszem, świadczy. To GDH było propozycją dla małych zespołów, częściowo jeszcze entuzjastów. Obecnie nie jest rozwijane ani nie ma na to parcia. Może kiedyś to się zmieni.

Cytuj
Żeby nawiązać współpracę z Techlandem musisz mieć ciekawy pomysł i ekipę która potrafi go zrealizować.
I myślisz, że to już wystarcza? ;)


Widać, że nawet nie rozmawiałeś z Techlandem. :)
Tak więc powtórzę się - nie pisz o czymś, o czym nie masz zielonego pojęcia.
Nie muszę, pracuję tam. Nie ma czegoś takiego jak specjalny plan wsparcia dla grupek ludzi, których nie stać na wykupienie silnika.
Czasem ktoś będzie chciał z tobą porozmawiać, jeśli wyglądasz na kogoś bez mleka pod nosem. A twoja gra faktycznie może coś zarobić, bo jesteś w stanie ogarnąć prawidłową produkcję. Z tymże to pojedyncze przypadki.
"Ciekawy pomysł i ekipa" to jedna z potrzebnych rzeczy, żeby w ogóle zacząć rozmowę. Ale pozostaje jeszcze sporo innych.

Nie ma to nic do rzeczy z pojęciem "silnika dla każdego i za free do określonego pułapu zysków". Czyli dla Tannera na dziś dzisiejszy absolutnie niedostępne. Tym bardziej, że bez wsparcia odpowiedniego wydawcy i tak żadnej gry na konsole nie zrobisz. W tej części branży nikt nie bawi się w produkcje z garażu. Mam nadzieję, że tym razem złapałeś mój punkt :)

Nie powtarzaj 5 razy, że nie mam o czymś pojęcia. To bezczelne i, mówiąc bardzo delikatnie, irytujące. Wiem, że dla niektórych na tym forum to ulubiony sposób kończenia dyskusji. Nie kopiuj tych paskudnych wzorców ;)

A tak właściwie to gdyby mieć jakiś kontrakt z Techland'em to może dałoby się taką grę wydać przez nich?(tzn. oni by ją wydali)
Oczywiście cały czas podkreślam, że nie myślałem(jak na razie) żeby tak zarobić... po prostu fajnie by było sobie pograć na konsolce w własną grę...
Kwestie wydawania gry przez nich wyjaśniłoby się jeszcze przed podpisaniem kontraktu, wydawca przyjmuje na siebie więcej obowiązków niż zapakowanie gry do pudełka ;)

Offline Tanner

  • Użytkownik

# Maj 23, 2010, 20:22:10
Załóżmy, że uwierzyłem, że tam pracujesz... w takim razie, czy Techland zamierza wypuścić jakąś wersję za free do zastosowań niekomercyjnych(w stylu że zrobię grę i na początku będą jakieś reklamy tego silnika i całej firmy)
Pozdro

Offline kuba

  • Użytkownik

# Maj 23, 2010, 20:27:56
Dobra Bonsai - pisałem to co wiem i z własnego doświadczenia (pewnie wiesz o czym mowa).

Cytuj
A twoja gra faktycznie może coś zarobić, bo jesteś w stanie ogarnąć prawidłową produkcję. Z tymże to pojedyncze przypadki.
Więc być może przez to jest jak jest. Choć nie lubię słuchać pochwał w moim kierunku - pamiętaj, że sam nic bym nie ogarnął, bez takiej ekipy jaką mam.

Cytuj
Nie powtarzaj 5 razy, że nie mam o czymś pojęcia. To bezczelne i, mówiąc bardzo delikatnie, irytujące. Wiem, że dla niektórych na tym forum to ulubiony sposób kończenia dyskusji. Nie kopiuj tych paskudnych wzorców
W takim razie przepraszam, mój błąd. Po prostu jak napisałeś, że teraz jak nie ma GDH, na wsparcie Techlandu nie ma co liczyć - pomyślałem, że jednak nie wiesz o czym mówisz. ;)


Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Maj 23, 2010, 20:38:26
Wiesz, poza GDH to już jest nie tyle wsparcie młodziaków, a regularny biznes ;)

Offline kuba

  • Użytkownik

# Maj 23, 2010, 20:41:03
No, ale jest możliwość wsparcia niezależnych deweloperów ;]
A o to mi chodziło przez całą tą dyskusję :P

Offline Tanner

  • Użytkownik

# Maj 23, 2010, 20:45:21
A kiedy znowu będzie dostępny GDH?
Kuba, Ty mi dosłownie wszystko z ust wyciągasz  :D

Offline kuba

  • Użytkownik

# Maj 23, 2010, 20:48:06
Tanner: Z tego co ja wiem, na razie Techlandowi się nie śpieszy ze wznowieniem gdh.

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Maj 23, 2010, 23:07:00
Tak swoją drogą nie wiecie jak można dostać Formułę 1 do testowania? W sumie zacząłem interesować się motoryzacją i tak mnie naszło... Macie jakieś ciekawe linki?!1one

Offline kuba

  • Użytkownik

# Maj 23, 2010, 23:08:44

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Maj 23, 2010, 23:09:31
Cytuj
Robienie gier na duże konsole nie jest dostępne dla amatorskich twórców. Sama lista wymagań TCR dla Xboxa 360 ma bodajże 150 stron. Bez spełnienia tych wymagań gra nie zostanie wydana na tą platformę, choćby nie wiadomo ile milionów władowałeś w produkcję. Podobnie z Sony, tu nazywa się to TRC. Podobnie z Nintendo - LotCheck.
lotcheck nintendowy nie ma nic wspolnego z wymaganiami dla developera, sa to wymagania dla samej aplikacji. Debugger od Nintedo kosztuje jakies ~800$, konsolki testowe kosztują 2x mniej.

Swoją drogą gówno prawda, że trzeba być 'rzeźnikiem w gamedevie' by ubić deal z Sony/Nintendo/Ms. Wystarczy mieć pieniądze, które wcale nie są takie gigantyczne.

Cytuj
Spełnienie tych wymagań nie jest proste dla dużych firm. Amatorskich twórców bardzo szybko to zabiło.
a ja Ci powiem, że przynajmniej w dokumentacji od Nintendo wszystko jest tak fajnie opisane, że nawet ja sam mógłbym przygotować aplikacje pod tą platforme, a programistą nie jestem. To, że aplikacje parę razy przechodzą 'sprawdzanie' najczęściej spowodowane jest terminami (nie zdąży się sprawdzić czy aby na pewno wszystko zostało dobrze przygotowane) bądź pomyłką publishera, który submituje grę do 'sprawdzenia' (źle wypełni pola do submisji)

Oczywiście inna sprawa, że żadna z firm utrzymjących swoje konsolki nie podpiszę umowy z ludźmi z podwórka. Musisz mieć firmę, minimalny trackline i pieniądze - to wszystko.

A jak naprawdę ktoś z Was miał problemy z Sony/Nintendo/Ms to ja chyba pracuję w innej branży...