Autor Wątek: Tworzenie gier na konsole(PS3)  (Przeczytany 20274 razy)

Offline kuba

  • Użytkownik

# Maj 23, 2010, 16:32:10
Cytuj
Odnośnie Chrome Engine. Silnik jest licencjonowany i byle jaki developer nie uzyska go.
Jest licencjonowany, jednak istnieje możliwość nabycia go free. ;) (bez piracenia, po prostu przez współpracę z Techlandem)

Przykład? www.projektbazynski.pl

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Maj 23, 2010, 16:46:10
Ale:
- nie wygląda to tak, że składasz wniosek i masz "współpracę z Techlandem", poza tym...
- ...obecnie Game Developer Hatchery jest zawieszone,
- chłopaki od Bażyńskiego mają spore doświadczenie, również komercyjne i nie tylko przy grach

Przykład 5th Column to bardzo fajna zachęta. Ale dla osób ledwie zaczynających się tym interesować nie ma znaczenia ;)

Offline Tanner

  • Użytkownik

# Maj 23, 2010, 17:24:41
O tym że Devkit działa jak Debugger wyczytałem na jakiejś stronie(nie pamiętam adresu) Dzięki że mi powiedziałeś, że jest inaczej, gdyż teraz już wiem, że to co wyczytałem jest błędne!
Co do tego 'skompilowanego programu' to myślę, że wiesz o co mi chodziło, skonstruowałem swoją wypowiedź w ten sposób, gdyż nie wiem jak to określić ze strony konsoli(nigdy nie miałem do czynienia z tworzeniem gry na PS3)
To w końcu jak stworzy się grę w tym silniku(chrome engine) to jeżeli nie będzie błędów, to mi odpali na zwykłej konsoli? A jak potrzebuje tego Devkita, to powiedzcie mi jak on działa i co robi(wszystko mi się miesza)

Offline kuba

  • Użytkownik

# Maj 23, 2010, 17:42:30
Ale:
- nie wygląda to tak, że składasz wniosek i masz "współpracę z Techlandem", poza tym...
- ...obecnie Game Developer Hatchery jest zawieszone,
- chłopaki od Bażyńskiego mają spore doświadczenie, również komercyjne i nie tylko przy grach

Przykład 5th Column to bardzo fajna zachęta. Ale dla osób ledwie zaczynających się tym interesować nie ma znaczenia ;)

To, że GDH jest zawieszone, nie świadczy o tym, że nie możesz otrzymać Chrome'a - proszę Cię, nie pisz o czymś, o czym nie masz pojęcia.
Żeby nawiązać współpracę z Techlandem musisz mieć ciekawy pomysł i ekipę która potrafi go zrealizować.

Offline Esidar

  • Użytkownik

# Maj 23, 2010, 18:03:33
A jak potrzebuje tego Devkita, to powiedzcie mi jak on działa i co robi(wszystko mi się miesza)
Bonsai ci namieszał. Devkit pozwala na podłączenie się PC po sieci LAN przez którą wrzuca się pliki, uruchamia grę, oraz debuguje. Proces jest właściwie automatyczny. W VisualStudio wciskasz "Debug" na projekcie, i plik .exe się skompiluje, sam się skopiuje na devkit i uruchomi. Visual przejdzie wtedy do trybu debugowania i możliwe jest to samo co przy debugowaniu aplikacji Win32, czyli zatrzymywanie kodu, wykonywanie krok po kroku, podglądanie zmiennych itd.

Oprócz Devkitów, dostępne są też TestKity. Kosztują znacznie mniej ale są pozbawione łączenia się przez LAN w celu debugowania. Testkity mają służyć jako tanie maszynki do uruchamiania wersji developerskiej np. przez testerów. Masochista mógłby kompilować grę, ręcznie kopiować pliki na testkit a potem uruchamiać trzymając kciuki że się uda i że np. nie skończy się na czarnym ekranie. W praktyce skończyłoby się to na tworzeniu gry 10x dłużej.

Offline Tanner

  • Użytkownik

# Maj 23, 2010, 18:08:27
Dzięki... czyli potrzebuje tego Devkit'a koniecznie, czy też da się to zrobić metodą prób i błędów?(nie chce odpowiedzi, żebym nie próbował bo mi nie wyjdzie, tylko czy bez Devkit'a(tego od Sony'ego) odpalę to na zwykłej konsoli czy nie)
Pozdro

Offline kuba

  • Użytkownik

# Maj 23, 2010, 18:08:50
Czyli bez devkita można uruchomić aplikację zrobioną na chromie, ale nie jest pewne że się uda odpalić?

Offline Tanner

  • Użytkownik

# Maj 23, 2010, 18:12:17
To samo pytanie chciałem zawrzeć w swojej wypowiedzi.  ;)

Offline Esidar

  • Użytkownik

# Maj 23, 2010, 18:17:23
odpalę to na zwykłej konsoli czy nie
Nie. Gry są szyfrowane i gra stworzona przez ciebie nie uruchomi się na zwykłej konsoli. Gdy już masz gotową grę, wysyłasz ją do MS/Sony/Nin a oni przygotowują tzw. Master Disc zaszyfrowany tak aby dał się uruchomić na konsoli.

Wyjątkiem jest tutaj NintendoDS. Na nim można pisać na oficjalnym SDK, nagrać na piracki cartdridge i uruchomić na zwykłej konsoli.

Offline Tanner

  • Użytkownik

# Maj 23, 2010, 18:20:51
A jaka jest pewność że to dla mnie zrobią? ...czy jest jakiś inny (darmowy) sposób na to żeby ją tam odpalić?

Offline kuba

  • Użytkownik

# Maj 23, 2010, 18:27:22
Pewnie jakieś NDA przy odbieraniu devkita.

Offline Esidar

  • Użytkownik

# Maj 23, 2010, 18:45:54
A jaka jest pewność że to dla mnie zrobią?
Żadna. Nawet jeśli masz devkit to mogą stwierdzić że gra jest za słaba. Po za tym tworzenie Master Disc'u to już finalny etap tworzenia gry (nie robi się tego N razy). Po drugie gra musi być zatwierdzona przez MS/Sony że będą chcieli ją wydać. Po trzecie musisz im przedstawić kontrakt z licencjonowanym wydawcą gier MS/Sony (EA,Ubisoft,whatever).

czy jest jakiś inny (darmowy) sposób na to żeby ją tam odpalić?
Każda strona która ma w nazwie "homebrew". Zazwyczaj wiąże się to ze złamaniem zabezpieczeń w konsoli.

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Maj 23, 2010, 18:52:29
Ale:
- nie wygląda to tak, że składasz wniosek i masz "współpracę z Techlandem", poza tym...
- ...obecnie Game Developer Hatchery jest zawieszone,
- chłopaki od Bażyńskiego mają spore doświadczenie, również komercyjne i nie tylko przy grach

Przykład 5th Column to bardzo fajna zachęta. Ale dla osób ledwie zaczynających się tym interesować nie ma znaczenia ;)

To, że GDH jest zawieszone, nie świadczy o tym, że nie możesz otrzymać Chrome'a - proszę Cię, nie pisz o czymś, o czym nie masz pojęcia.
Owszem, świadczy. To GDH było propozycją dla małych zespołów, częściowo jeszcze entuzjastów. Obecnie nie jest rozwijane ani nie ma na to parcia. Może kiedyś to się zmieni.

Cytuj
Żeby nawiązać współpracę z Techlandem musisz mieć ciekawy pomysł i ekipę która potrafi go zrealizować.
I myślisz, że to już wystarcza? ;)

Ekipa? Jeśli wcześniej nie zrobiła czegoś dobrego, ani jej ludzie nie uczestniczyli w projektach zakończonych jakimś sukcesem, ani ci ludzie nie pracowali przy niczym konkretnym, to taka ekipa średnio kogo obchodzi. Młode wilki mają to do siebie, że nie potrafią poradzić sobie poradzić z produkcją gry na termin i odpowiedniej jakości.
Znaczy, można zainwestować czas swoich pracowników, by pomagać początkującym. Byłoby to świetne, ale niestety sporo kosztuje i nie jest opłacalne. Może kiedyś Chrome będzie dostępny free do pobrania i tyle. Ale to i tak dawałoby wam możliwość zrobienia gry na PC. Mając techniczną możliwość zrobienia gry na Xboxa 360 i PS3, i tak bez przyzwolenia Sony/MS nic nie zrobicie.
Przykład: Sniper Ghost Warrior od City Interactive. Gra robiona na Chrome Engine 4, a więc silnik PC, Xbox 360 i PS3. Ale gra nie wyjdzie na PS3. Dlaczego? Nie wiadomo. Ale jednym z powodów mogło być, że Sony nie uznało pomysłu na grę za ciekawy.

Offline Tanner

  • Użytkownik

# Maj 23, 2010, 19:12:54
A tak właściwie to gdyby mieć jakiś kontrakt z Techland'em to może dałoby się taką grę wydać przez nich?(tzn. oni by ją wydali)
Oczywiście cały czas podkreślam, że nie myślałem(jak na razie) żeby tak zarobić... po prostu fajnie by było sobie pograć na konsolce w własną grę...
« Ostatnia zmiana: Maj 23, 2010, 19:14:43 wysłana przez Tanner »

Offline kuba

  • Użytkownik

# Maj 23, 2010, 19:26:02
Ale:
- nie wygląda to tak, że składasz wniosek i masz "współpracę z Techlandem", poza tym...
- ...obecnie Game Developer Hatchery jest zawieszone,
- chłopaki od Bażyńskiego mają spore doświadczenie, również komercyjne i nie tylko przy grach

Przykład 5th Column to bardzo fajna zachęta. Ale dla osób ledwie zaczynających się tym interesować nie ma znaczenia ;)

To, że GDH jest zawieszone, nie świadczy o tym, że nie możesz otrzymać Chrome'a - proszę Cię, nie pisz o czymś, o czym nie masz pojęcia.
Owszem, świadczy. To GDH było propozycją dla małych zespołów, częściowo jeszcze entuzjastów. Obecnie nie jest rozwijane ani nie ma na to parcia. Może kiedyś to się zmieni.

Cytuj
Żeby nawiązać współpracę z Techlandem musisz mieć ciekawy pomysł i ekipę która potrafi go zrealizować.
I myślisz, że to już wystarcza? ;)


Widać, że nawet nie rozmawiałeś z Techlandem. :)
Tak więc powtórzę się - nie pisz o czymś, o czym nie masz zielonego pojęcia.