Autor Wątek: Tworzenie gier na konsole(PS3)  (Przeczytany 20301 razy)

Offline kuba

  • Użytkownik

# Maj 22, 2010, 20:11:19
Co z tego że zrobisz grę na tym silniku jeżeli i tak nie odpalisz jej na ps3?
Z powodu?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Tanner

  • Użytkownik

# Maj 22, 2010, 20:25:19
Też pytam o powód, bo nie rozumiem dlaczego nie mógłbym odpalić... mogę zaświadczyć, że mam PS3 (250 GB) z grą EyePet i kamerką...

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Maj 22, 2010, 20:33:42
Co z tego że zrobisz grę na tym silniku jeżeli i tak nie odpalisz jej na ps3?
Z powodu?
Braku devkitu? Chyba że chcesz odpalać z "other os", ale pozbawiasz się karty graficznej i tego silnika.

Offline kuba

  • Użytkownik

# Maj 22, 2010, 20:40:28
Co z tego że zrobisz grę na tym silniku jeżeli i tak nie odpalisz jej na ps3?
Z powodu?
Braku devkitu? Chyba że chcesz odpalać z "other os", ale pozbawiasz się karty graficznej i tego silnika.

A to nie jest przypadkiem tak, że jak silnik ma devkita, to to co na nim zrobisz, można odpalić na konsolach? (Sugeruję się Unity)

Offline Charibo

  • Redaktor

# Maj 22, 2010, 20:47:08
Co z tego że zrobisz grę na tym silniku jeżeli i tak nie odpalisz jej na ps3?
Z powodu?
Braku devkitu? Chyba że chcesz odpalać z "other os", ale pozbawiasz się karty graficznej i tego silnika.

A to nie jest przypadkiem tak, że jak silnik ma devkita, to to co na nim zrobisz, można odpalić na konsolach? (Sugeruję się Unity)
Silnik ma devkita, skrzynię biegów, 8 cylindrów i z 200 koni. Wszystkie laski twoje.

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Maj 22, 2010, 20:53:00
A to nie jest przypadkiem tak, że jak silnik ma devkita, to to co na nim zrobisz, można odpalić na konsolach? (Sugeruję się Unity)
Devkit składa się z:
SDK,Specjalnej konsoli.

Opcjonalnie możesz spróbować złamać zabezpieczenia....  ;)

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Maj 22, 2010, 20:56:28
Silnik ma devkita, skrzynię biegów, 8 cylindrów i z 200 koni. Wszystkie laski twoje.
Heh, PS3 to wyglada jakby faktycznie moglby miec to w srodku, wazy z 50kg :)

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Maj 22, 2010, 20:58:55
Heh, PS3 to wyglada jakby faktycznie moglby miec to w srodku, wazy z 50kg :)
Specjalnie opancerzona, w razie wkurzenia developerów, przetrwa wszystko.  ;)

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Maj 22, 2010, 21:17:50
Silnik ma devkita, skrzynię biegów, 8 cylindrów i z 200 koni. Wszystkie laski twoje.
Heh, PS3 to wyglada jakby faktycznie moglby miec to w srodku, wazy z 50kg :)
Nawet jak nie ma w środku, to i tak jest głośniejsze od V8 na pełnych obrotach :)

Offline K'Aviash

  • Użytkownik

# Maj 22, 2010, 21:20:06
Silnik ma devkita, skrzynię biegów, 8 cylindrów i z 200 koni. Wszystkie laski twoje.
Heh, PS3 to wyglada jakby faktycznie moglby miec to w srodku, wazy z 50kg :)
Nawet jak nie ma w środku, to i tak jest głośniejsze od V8 na pełnych obrotach :)
A pali tyle samo ::)

Offline DrUiD

  • Użytkownik
    • HaCra Team

# Maj 23, 2010, 01:35:25
jest jeszcze troche okrojona wersja 'tool' - ktora praktycznie niczym sie od konsoli nie rozni.. i nie wyglada jak czesc stacji kosmicznej i wazy calkiem normalnie

Offline Tanner

  • Użytkownik

# Maj 23, 2010, 11:52:10
Devkit jest po to żeby znaleźć błędy... to jest tak jak w C++, że gdyby skompilować źle napisany kod to się program nie włączy, natomiast jeżeli napisze idealny kod to po co mi Debugger(w tym przypadku Devkit), gdyż konsola odpali program(grę)
Myślę że uważasz, że nie da się od razu stworzyć idealnego kodu(z czym częściowo się zgadzam) i zawsze można gdzieś popełnić głupi błąd... chyba ktoś wymyślił ten odpluskiwacz, więc na początku też uczono się na błędach...
Pozdro

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Maj 23, 2010, 14:06:07
Nie, nie da sie tworzyc wlasnego softu na konsole bez przyzwolenia Sony ( za co nie dosc ze trzeba zaplacic gruba kase, to nawet jak masz ta kase, tego przyzwolenia i tak raczej nie dostaniesz, bo to zalezy tylko i wylacznie od nich, musza miec pewnosc ze to co zrobisz bedzie 'dobre' ) ktory daje narzedzia ku temu ( i ta 50kg konsole ;) ).

Odpusc sobie to PS3 ;) Rob gry na PC tutaj nie potrzebujesz zadnych pieniedzy, jak chcesz robic cos poza PC, to np. J2ME, Android chyba tez jest rownie otwarty... Poza tym - jestes poczatkujacy o czym sam powiedziales, zeby programowac na urzadzenia 'embedded' potrzebna jest jednak nieco wieksza wiedza, chociaz jakiekolwiek podstawy ktorych u ciebie niestety brak...

To ze brak u ciebie zupelnych podstaw, swiadczy juz samo zdziwienie ze 'skompilowany program' nie odpali sie na konsoli PS3 ;) PC i PS3 to zupelnie rozna architektura, sa tam procesory innego rodzaju... stworzenie wersji na PS3 nie polega na skopiowaniu programu z PC na plytke i wsadzenie jej do konsoli ;) Roznice istnieja takze na poziomie poszczegolnych systemow operacyjnych, np. na najpowszechniejszej platformie x86 ( architektura procesora ktory masz w PC ( i Macach ) ) nie uruchomisz* w 3 najpowszechniejszych systemach - Windows, Mac OS X i Linux tego samego programu, w najprostszym przypadku musisz go 'zrekompilowac' pod dana platforme, aczkolwiek przewaznie potrzebne sa zmiany w kodzie ktore dostosowujace program do roznych niuansow i odmiennych interfejsow programistycznych tych systemow...

Jezeli koniecznie chcesz cos robic na konsole, sprzedaj swoje PS3, kup Xbox360, zainstaluj sobie XNA Game Studio i smigaj - tylko pamietaj ze XNA dziala na innej zasadzie niz natywne gry - tam kod do ktorego kompilowane sa programy w C# jest kodem 'przejsciowym', ktory pozniej wykonywany jest na maszynie wirtualnej i kompilowany do natywnego kodu 'w locie'. Taka maszyna jest zarowno pod Windowsem jak i pod Xbox360 - dzieki temu jest mozliwe w miare bezproblemowe odpalanie tego samego programu ( choc i tak nie do konca ). Takie cos ma jednak narzut wydajnosci, wiec Halo 3 w tym nie stworzysz...

* - istnieje cos takiego jak Wine ktore jest w skrocie loaderem Windowsowych plikow wykonywalnych i implementacja API Windows ( to nie jest emulator! ), umozliwiajace odpalenie duzej ilosci ( z roznym efektem ) programow Windowsowych, pod Linuksem i Mac OS X, ale to nie jest czesc tych systemow...
« Ostatnia zmiana: Maj 23, 2010, 14:13:23 wysłana przez vashpan »

Offline s0d

  • Użytkownik

# Maj 23, 2010, 14:37:58
hmm a jak wygląda "załatwianie" devkit'a do xbox'a 360? MS też jest tak restrykcyjny jak sony co do tworzonych gier itp. ?

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Maj 23, 2010, 15:47:36
hmm a jak wygląda "załatwianie" devkit'a do xbox'a 360? MS też jest tak restrykcyjny jak sony co do tworzonych gier itp. ?
Nie ma czegoś takiego jak "załatwianie devkita". Niezbyt właściwe jest też słowo "restrykcyjny".
Sony i MS dbają o katalog gier na swoje platformy. Aby liczyć na uzyskanie licencji, najpierw developer musi mieć na koncie grę dobrej jakości na inną platformę. Dokumentacja pomysłu na grę musi także pasować plaftorm holderowi.
Robienie gier na duże konsole nie jest dostępne dla amatorskich twórców. Sama lista wymagań TCR dla Xboxa 360 ma bodajże 150 stron. Bez spełnienia tych wymagań gra nie zostanie wydana na tą platformę, choćby nie wiadomo ile milionów władowałeś w produkcję. Podobnie z Sony, tu nazywa się to TRC. Podobnie z Nintendo - LotCheck.
Spełnienie tych wymagań nie jest proste dla dużych firm. Amatorskich twórców bardzo szybko to zabiło.

Odnośnie Chrome Engine. Silnik jest licencjonowany i byle jaki developer nie uzyska go.

Devkit jest po to żeby znaleźć błędy...
Nie, od tego jest debugger i mała armia testerów. Poczytaj trochę o tym po Sieci.
Nikt nie pisze idealnego kodu. Owszem, pisząc nowy ficzer może on ci nawet zadziałać z grubsza po pierwszej kompilacji. Ale i tak będzie masa rzeczy do poprawki.
« Ostatnia zmiana: Maj 23, 2010, 15:49:24 wysłana przez Bonsai »