Autor Wątek: Tworzenie gier na konsole(PS3)  (Przeczytany 20278 razy)

Offline Tanner

  • Użytkownik

# Maj 18, 2010, 15:14:14
Witam!

Nie wiem czy wybrałem dobre forum pod względem treści, ale wiem że jest tutaj wiele użytkowników niosących pomoc innym, więc myślę że dobrze wybrałem.

Czy wie ktoś jak się programuje i tworzy gry na Playstation 3? Wiem, że usłyszę różne odpowiedzi, jedne dobre, drugie złe... zależy mi na jakichś kursach albo tutorialach. Nic na razie nie znalazłem(słyszałem tylko, że SONY wysłał jakiś program większym firmom tworzącym gry(Ubisoft, Infinity Ward itd.))... Jestem zdolny nauczyć się jakiegoś języka, jeżeli trzeba. Tzn. nie jestem totalnym amatorem który by chciał gotowy program w stylu "PS3 Game Maker"(opanowałem w sposób średni "konsolę" w C++, a aktualnie zajmuje się nauką PHP) Nawet jeżeli ma być to długa droga to no i tak warto spróbować! Na pewno jest jakiś bardziej znany sposób, skoro nie tylko Sony robi gry na tę konsolę...
Wiem że nie jest to już robienie gier na zwykłego PC'ta, lecz na mniej znaną przez przeciętnego człowieka maszynę!

Jeżeli znacie sposoby tworzenia gier(kursy itp.) na inne konsole(XBOX, PLAYSTATION 1 i 2; itd.) to też prosiłbym o umieszczenie, gdyż mogą mi się przydać w przyszłości albo komuś innemu się przyda...

Dzięki za każdą pomoc(myślę że innym też by się przydała)
Pozdrawiam

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Maj 18, 2010, 15:22:04
Na PS3 programujesz w Malbolge. Da się to ogarnąć z dokumentacją Sony.

Offline Tanner

  • Użytkownik

# Maj 18, 2010, 15:25:28
Dzięki!
...na ile oceniasz naukę tego języka, i czy są znasz jakiś profesjonalny kurs?
Pozdrawiam

Offline gothicgirl

  • Użytkownik

# Maj 18, 2010, 15:27:50
Dla początkujacych programistów, programowanie na konsole to prawie niemożliwa sprawa,
tu nie chodzi o umiejętnosci. Tylko o to komu te firmy (Sony,Nintendo) mogą dać te swoje SDK narzędzia
itp, do tworzenia ów gier na te konsole.

Jedynie co to mozna jakos pokombinować z firmami co już otrzymały te SDK.
(zatrudniając sie np. u nich)

Niemniej polecam na początek zaznajomić z XBOX i z XNA,
to jedyna konsola, która dzięki microsoftowi, każdy moze stworzyć sobie gre (kto ma takowe umiejętnosci).

Niestety XBOX Live obecnie niema w polsce więc zadnej kasy z tego nie bedziesz miał :(... (niestety)
Wszyscy zagranicą maja polakow w du...


« Ostatnia zmiana: Maj 18, 2010, 15:29:51 wysłana przez gothicgirl »

Offline K'Aviash

  • Użytkownik

# Maj 18, 2010, 15:29:08
Do robienia na konsole potrzebujesz DevKitu od producenta, który nie dość, że drogi to jeszcze nie każdy dostaje. ( wyjątek: XNA dla Xbox360 )


@up: byłaś szybsza ;D

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Maj 18, 2010, 15:33:37
No a tak serio, devkit devkitem ale nawet próba kodowania pod PS1 to jest chybiony pomysł dla (zwłaszcza totalnie) początkujących. To co na PC zada ci 2HP które możesz odzyskać używając Googla, przy kodowaniu na konsoli zabije cię w mgnieniu oka :P

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Maj 18, 2010, 15:33:53
Po pierwsze potrzebujesz być zarejestrowanym developerem Sony - z tym może być trudno.

Dostajesz wtedy SDK z dokumentacją i możesz jechać z koksem. Nintendo daje też device'a, nie pamiętam jak to jest w przypadku Sony, ale chyba też takiego dają. (pewnie ktoś mnie poprawi :) )

Konsolki to masa ograniczeń z którymi musisz się liczyć i które przeszkadzają i zarazem pomagają w produkcji. Pracując 'dla Sony' też musisz spełnić masę wymogów, które Sony posiada na dane konsolki. Wymagania są sprawdzane w lotchecku.

Kursy na Xboxa pewnie jakieś są (XNA), ale na konsolki Sony raczej nic konkretnego nie znajdziesz, to samo tyczy się TWLa od Nintendo.

Dobre jest to, że i Sony i Nintendo dają konkretną dokumentacje, po której wszystko będziesz wiedział.

Moim zdaniem zapomnij o Sony, Ms i Nintendo, zabierz się za coś bardziej dostępnego - iPhone/iPad/ipod, to też konsolka i też ma ograniczenia, choć Apple nie wymaga tyle jak Sony czy Nintendo. Nie ma też podziału na regiony i zależności pomiędzy nimi - gdy chcesz shippować swoją grę na iPhone się niczym nie martwisz (robisz tylko EFIGS) a w przypadku Sony/Ms/Nintendo musisz wykonać sporo dodatkowej pracy by shippować swoją grę.

Cytuj
No a tak serio, devkit devkitem ale nawet próba kodowania pod PS1 to jest chybiony pomysł dla (zwłaszcza totalnie) początkujących. To co na PC zada ci 2HP które możesz odzyskać używając Googla, przy kodowaniu na konsoli zabije cię w mgnieniu oka :P
jak dobrze znasz konsolkę na której pracujesz szybciej zaimplementujesz coś niż na PCta (którego też załóżmy, że dobrze znasz). // sry nie doczytałem dla początkujących :)
« Ostatnia zmiana: Maj 18, 2010, 16:01:34 wysłana przez intoxicate »

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Maj 18, 2010, 16:17:02
Po pierwsze potrzebujesz być zarejestrowanym developerem Sony - z tym może być trudno.

Dostajesz wtedy SDK z dokumentacją i możesz jechać z koksem. Nintendo daje też device'a, nie pamiętam jak to jest w przypadku Sony, ale chyba też takiego dają. (pewnie ktoś mnie poprawi :) )
Nie daja. Zazwyczaj zalatwia to wydawca (wiec na devkicie masz duze szanse znalezc poprzednia ich gre :)), ew. trzeba zaplacic samemu (niemalo). Do niedawna mozna bylo sie bawic na PS3 uzywajac domowych srodkow, ale Sony to zablokowalo.

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Maj 18, 2010, 16:30:02
Nintendo daje też device'a, nie pamiętam jak to jest w przypadku Sony, ale chyba też takiego dają. (pewnie ktoś mnie poprawi :) )
Nikt nie daje - sprzęt się kupuje (no, wypożycza) za grubą kasę (kilka do kilkunastu tysięcy dolarów).

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Maj 18, 2010, 16:33:53
http://www.horningabout.com/jimb/psx/   tu masz jakis wstep do odkrywania psx, moze analogicznie znajdziesz gdzies cos o ps2, o ps3 nie wydaje mi sie.

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Maj 18, 2010, 21:22:15
Cytuj
Nikt nie daje - sprzęt się kupuje (no, wypożycza) za grubą kasę (kilka do kilkunastu tysięcy dolarów).
ok, moze inaczej; nie daje, ale sprzedaje debugger sprzętowy za grubą kasę, tak czy siak bez takiego sobie możesz co najwyżej w notatniku pisać kod, a w sklepie takiego tez nie dostaniesz.
« Ostatnia zmiana: Maj 18, 2010, 22:08:41 wysłana przez intoxicate »

Offline Nazar

  • Użytkownik

# Maj 18, 2010, 21:36:56
Tu masz trochę informacji o pisaniu pod różne plejstacje:

http://ps2dev.org/
http://www.gamedev.net/reference/programming/features/ps2gp1/
http://playstation2-linux.com/

Alternatywnym sposobem na "prawdziwe" kodzenie na konsole jest wybór uczelni porządnie podchodzącej do gamedev'u, która posiada devkit'y dla różnych modeli.

Niestety XBOX Live obecnie niema w polsce więc zadnej kasy z tego nie bedziesz miał :(... (niestety)
Wszyscy zagranicą maja polakow w du...
Na najbliższym E3 MS ma się rzekomo odnieść do info o uruchomieniu XL w naszym kraju.
« Ostatnia zmiana: Maj 18, 2010, 21:46:08 wysłana przez Nazar »

Offline Tanner

  • Użytkownik

# Maj 22, 2010, 20:00:03
Dzięki wszystkim za odpowiedzi!
Znalazłem trochę czasu i sam dzisiaj poszukałem, otóż znalazłem takie coś: Chrome Engine - strona producenta; od razu sprawdziłem co pisze na Wikipedii :D
Według mnie(po przeczytaniu tych artykułów) ten silnik nadawałby się do stworzenia gry na PS3.
Teraz mam pytanie: co Wy o tym Enginie sądzicie? ...czy warto?
Jeżeli ktoś będzie szukał jakichś kursów i tutoriali i coś znajdzie to proszę umieśćcie je tutaj!  ;)

...zapomniałem w pierwszym poście uwzględnić, że na razie nie chce robić gier na sprzedaż tylko do użytku prywatnego albo na licencji FREEWARE.

Pozdrawiam

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Maj 22, 2010, 20:01:18
Co z tego że zrobisz grę na tym silniku jeżeli i tak nie odpalisz jej na ps3?

Offline Tanner

  • Użytkownik

# Maj 22, 2010, 20:04:08
To co muszę zrobić, żeby ją odpalić?

Właściwie nie wiem o co Ci chodzi, że nie odpalę? ..nie wiem, chodzi o to, że są jakieś blokady albo że na płytę to nagrać trzeba? Rozwiń swoją myśl...
« Ostatnia zmiana: Maj 22, 2010, 20:12:08 wysłana przez Tanner »