Autor Wątek: [HTML5] Web Game Engine  (Przeczytany 9155 razy)

Offline Khazad

  • Użytkownik

# Maj 18, 2010, 16:19:23
Hmmm... Trudno wypowiadać mi się na ten temat ponieważ nie znam GWT. I jakoś nie mam ochoty poznać :)

Edit:
Ok. Trochę przyczytałem :P
GWT nie odpowiada mojej koncepcji(gdzie między innymi jest prostota użycia silnika).
Oraz drugie- Java. Nie lubie :P Mój nauczyciel informatyki prubuje mnie zmusić do nauczenia się jej ( 3 klasa tech.inf.).
« Ostatnia zmiana: Maj 18, 2010, 16:26:18 wysłana przez Khazad »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Maj 18, 2010, 16:33:45
takie małe pytanie...

da sie te html5, jakos te przerobic na binarny-kod? :).
tzn. nieczytelne dla ludzkiego oka?

fajnie by bylo zrobic taka gre w html, a kod jakos zamaskowany :P.
A po co?
1. Nikt rozsądny nie będzie chciał zarabiać kasy na cudzym kodzie, bo wystawia się na pozew.
2. Jeśli kod da się łatwo przeczytać, to równie łatwo jest udowodnić, że ktoś go ukradł.
Problem de facto zatem nie istnieje i jest sztucznym lękiem.

Offline zxc

  • Użytkownik

# Maj 18, 2010, 16:34:47
Jak chcecie robić gry dostępne dla każdego z poziomu przeglądarki to flash jest rozwiązaniem, które już teraz przyciąga miliony graczy i pieniądze.

Może za jakieś trzy lata będzie można spokojnie robić gry z grafiką rastrową w JS, ale w kwestii animowanej grafiki wektorowej nie szykuje się żaden pakiet, który mógłby konkurować z Flashem. Tu nie chodzi o wygodę programisty (FlashDevelop, darmowe IDE, sprawdza się nawet w dużych projektach), ale też łatwość przygotowywania skalowalnej, animowanej grafiki. W łatwym edytorze animacji mogą powstawać olśniewające rzeczy, a edytor Flasha rozwija się już jakiś czas. Ten czas widać w dojrzałości narzędzia.

Na razie html5 nie jest ani szybki, ani nie daje możliwości, żeby efekt był powalająco ładny, ani to nie chodzi wszędzie. Nawet na iPadzie nie działają prawidłowo dema z canvasdemos (choć to znam akurat z popularnego filmiku). Dotychczasowe prezentacje html5, które mają udowodnić zbędność flasha wyglądają dość mizernie i mogą ruszyć tylko kogoś, kto o flashu ma niewielkie pojęcie. Pewnie Apple planuje jakiś edytor animacji, który współpracowałby z html5 i konkurował bezpośrednio z Adobe Flashem (programem), ale to odległa przyszłość, na którą zwyczajnie nie trzeba czekać. Wszystko, co oferuje, można zrobić już teraz.

Bardzo chciałbym zostać przekonany, że jest inaczej.

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Maj 18, 2010, 16:35:53
Jak chcecie robić gry dostępne dla każdego z poziomu przeglądarki to flash jest rozwiązaniem
...które nie zadziała na szybko rosnącym rynku urządzeń mobilnych.

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Maj 18, 2010, 16:41:33
GWT w chwili obecnej nie nadaje się do game devu. Sam się z tym pałowałem ostatnimi czasami.
Choć dość prawdopodobne, że w następna wersja będzie robiona z myślą o grach. W końcu to chłopaki od GWT zrobili Quake'a w JS.

Póki co polecam, jako źródło inspiracji, wiedzy czy czego tam chcecie ;)
http://gamequery.onaluf.org/
http://www.effectgames.com/

@zxc
Owszem, edytor Adobe Flash rozwija się cały czas. Obecna wersja, CS5, pozwala na zapisanie projektu flashowego jako HTML5+JS. Zatem tutaj nie trzeba się o nic martwić, Adobe nie będzie ginęło za Flasha :) W ich najlepszym interesie jest dostarczenie możliwie najlepsze środowiska dla HTML5.

Offline Liosan

  • Redaktor

# Maj 18, 2010, 16:46:49
GWT w chwili obecnej nie nadaje się do game devu. Sam się z tym pałowałem ostatnimi czasami.
Choć dość prawdopodobne, że w następna wersja będzie robiona z myślą o grach. W końcu to chłopaki od GWT zrobili Quake'a w JS.
Hmm, mógłbyś rozwinąć? Niewydajne? Bo mnie zaciekawiłeś :)

Liosan

Offline zxc

  • Użytkownik

# Maj 18, 2010, 16:53:42
Bonsai: sprawdzę wieczorem jak działa to zapisywanie. Robiłeś coś samemu w ten sposób? Prawdopodobnie ma to dość duże ograniczenia, ale nie wypowiadam się, dopóki nie zobaczę. Faktem jest, że nie widziałem dotąd animowanej grafiki wektorowej w html5. Powodów może być wiele, nie wnikałem w temat.

ConayR: Czy rzeczywiście nie zadziała, to przysłowiowy czas pokaże. Obecnie nie ma ani rynku, ani zainteresowania, ani potrzeby przeglądarkowych gier w html5, konkurencyjnych wobec flasha. Nawet na iPadzie nie działają prezentacje z canvasdemos, więc o czym my rozmawiamy?
« Ostatnia zmiana: Maj 18, 2010, 16:58:19 wysłana przez zxc »

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Maj 18, 2010, 16:56:09
gry robione przy pomocy manipulacji DOM dzialaja wiec o tym gadamy, chcoiazby wspomniany wczesniej plugin do jquery, GameQuery tak wlasnie dziala.

Offline Liosan

  • Redaktor

# Maj 18, 2010, 16:58:03
Szczerze powiedziawszy to ja też nie widzę zbytniej przyszłości dla tej technologii, ale kto wie...

Liosan

Offline zxc

  • Użytkownik

# Maj 18, 2010, 16:59:52
michalb: show me your best. daj link do gry, która mnie przekona. naprawdę mnie to ciekawi :).

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Maj 18, 2010, 17:02:16
GWT w chwili obecnej nie nadaje się do game devu. Sam się z tym pałowałem ostatnimi czasami.
Choć dość prawdopodobne, że w następna wersja będzie robiona z myślą o grach. W końcu to chłopaki od GWT zrobili Quake'a w JS.
Hmm, mógłbyś rozwinąć? Niewydajne? Bo mnie zaciekawiłeś :)

Liosan

Ja nie wiem czemu sie wszyscy podniecaja 'zrobieniem Quake'a w czyms tam' ;) Quake to gra sprzed 14 lat, wiec nawet w takiej JS obecnie bedzie dzialal dobrze, a z tego co pamietam to rewelacyjnie nie bylo...

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Maj 18, 2010, 17:04:06
Bonsai: sprawdzę wieczorem jak działa to zapisywanie. Robiłeś coś samemu w ten sposób? Prawdopodobnie ma to dość duże ograniczenia, ale nie wypowiadam się, dopóki nie zobaczę. Faktem jest, że nie widziałem dotąd animowanej grafiki wektorowej w html5. Powodów może być wiele, nie wnikałem w temat.
Jeszcze nie. Wieczorem mam nadzieję zamontować triala CS5 i zobaczyć, czy za mocno nie ssie. Ta konwersja to ficzer mocno inicjalny - skoro HTML5 dopiero krzepnie.

Offline Asmodeusz

  • Użytkownik
    • Bogumił Wiatrowski: Blog

# Maj 18, 2010, 17:26:13
Jak chcecie robić gry dostępne dla każdego z poziomu przeglądarki to flash jest rozwiązaniem
...które nie zadziała na szybko rosnącym rynku urządzeń mobilnych.
...z wyjątkiem PDA bazujących na Maemo i telefonów na Symbianie (większość rynku smartfonów).

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Maj 18, 2010, 17:32:06
michalb: show me your best. daj link do gry, która mnie przekona. naprawdę mnie to ciekawi :).

chociazby wszystkie petera nederlofa:
http://www.xs4all.nl/~peterned/games/operation043/operation.html
http://www.xs4all.nl/~peterned/games/sojourn/
http://www.xs4all.nl/~peterned/games/rotatrix/
http://www.xs4all.nl/~peterned/games/operation043/
zauwaz jeszcze ze wszytskie są z przełomu 2002-2004

niewiem w czym one ustępują flaszówkom, są całkowicie oparte na DOM manipulation wiec będą działać wszędzie gdzie jest javascript i mozliwosc wyswietlania obrazków.
« Ostatnia zmiana: Maj 18, 2010, 17:35:04 wysłana przez michalb »

Offline hollowone

  • Użytkownik

# Maj 18, 2010, 17:58:22
No.. Machinarium wygląda przy nich jak Next-Next-Next Gen ;)

IMHO na inwestowanie czasu w Canvas w innym kontekście niż hobby jest zbyt wcześnie.
Nie ma narzędzi, sam standard różnie działa na różnych przeglądarkach, które chwalą się zaimplementowaniem.

To takie geek-dev-oriented-new-born-baby, którym taki designer/grafik wciąż niewiele zrobi bez programisty,
w przeciwieństwie do flasha czy innych alternatyw,
w których nie-programiści mogą zrobić gierki o wiele ładniejsze i bardziej wymyślne niż te linki poniżej bez nadmiernego cudowania.

pozdrawiam,
.dB