Produkcja gier > Design

Zasady przedstawienia pomysłu

(1/4) > >>

MadBonsai:
Pomysły przedstawianie z totalnym olaniem tym zasad będą zwyczajnie zamykane.
Osobom, które pogwałcą te zasady tylko częściowo będę zwracał uwagę. Głośnym chrząknięciem ;)

Należy
1. Zatytułować temat tak, by można było łatwo odróżnić go wśród setek innych.
2. Opisywać wyłącznie 1 pomysł w pojedynczym wątku.
3. Pisać poprawnie po polsku - gadanie o pisanie w pośpiechu czy tym podobne głupoty nikogo nie obchodzą.
4. Bezwzględnie unikać porównać do innych gier. Jeśli nie potrafisz wypisać cech gry z twojego pomysłu bez podawania nazw innych gier - tak naprawdę nie masz żadnego pomysłu.
5. Wszelkie inspiracje wypisywać na końcu posta, jako schludnie ułożoną listę z tytułem Inspiracje.
6. Całą zajawkę pomysłu powinno dać się przeczytać w max 10 min.

Nie należy
1. Pisać czegokolwiek o rekrutacji.
2. Opisywać nieistotnych szczegółów, tj. dialogi, parametry klas postaci.
3. Opisywać pomysłu na zasadzie "chciałbym zrobić grę będącą skrzyżowaniem Call of Juarez z GTA IV i Farmville". Jeśli w twoim opisie musi pojawić się kilka tytułów gier, lepiej umieść je w liście inspiracji na końcu (patrz punkty 4 i 5 powyżej).
4. Gadać bez sensu ;)

Twój wątek może zostać zamknięty, jeśli...
...nie wysilisz się, by opisać swój pomysł i ludzie stwierdzą "nie mamy bladego pojęcia, co to za gra"

Wskazówki
1. Nie za bardzo obchodzi nas, kim jest postać grywalna i co musi zrobić. Streść to w 1 zdaniu. Istotne jest, co robi osoba grającą w tą grę.
2. Gra przede wszystkim ma dawać zabawę. Wszystko inne jest mniej istotne.

MadBonsai:
Drażnią mnie wątki pisane na kolanie. Wypisałem zwięzłe reguły, które uprzyjemnią nam życie, jeśli tylko ludzie będą się do nich z grubsza stosować ;)

Wszelkie uwagi mile widziane.

pimp:

--- Cytat: Bonsai w Maj 17, 2010, 01:26:35 ---1. Nie za bardzo obchodzi nas, kim jest postać grywalna i co musi zrobić.

--- Koniec cytatu ---

Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale mów za siebie. Mam już dosyć "pomysłów" w stylu: jest sobie magiczna kraina, żyją tam stworki z pięcioma kończynami, król Zenon zadarł z królem Marianem, wybuchła wojna, wykorzystała to zła rasa Lumpów i ukradła artefakt, po czym uciekła statkiem PX78 w piąty wymiar. Srać na to. Jakbym chciał sobie poczytać wtórne opowiadania fantasy to pewnie jest tego zatrzęsienie. To jest interaktywna gra komputerowa więc wypadałoby opisać co się będzie w tej grze robiło, bo nie wiem jak wy ale ja grania nie widzę jako czytanie setek akapitów jakiś wypocin. Cytując Jordana Mechnera:

--- Cytuj ---The story is what the player does, not what he watches.
--- Koniec cytatu ---
Bardzo polecam też resztę punktów:
http://jordanmechner.com/blog/2009/11/designing-story-based-games/

MadBonsai:
No i właśnie. "Pomysłodawcy" uznaję, że opisanie, co robi dana postać równa się wyklepaniu tego, że postać jest nastolatkiem-wybrańcem, który biega za swoim Gandalfem.

Zalinkowałeś do tekstu wymieniającego z grubsza elementy istotne przy projektowaniu gry. Tutaj ludzie opisują swoje pomysły, często wydumane na nudnej lekcji. W pierwszym poście naprawdę wystarczy napisać "Geralt jest wiedźminem, trenowanym od dziecka zabójcą potworów, który stara się odzyskać skradzione wiedźmińskie tajemnice".
Pomysł na historię i bohatera czasem zmienia się naście razy. Sposób opowiadania historii powinien już raczej tylko ewoluować z głównego założenia.

Większego opisu wymaga to, co musi wykonywać gracz, nie jego postać. The story is what the player does, not what he watches. ;)

ConayR:
Brakuje punktu czwartego w "nie należy". ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej