Autor Wątek: Gra w kosmosie , pomysł i tim  (Przeczytany 3216 razy)

Offline DevB

  • Użytkownik

# Maj 16, 2010, 23:34:41
Chciał bym napisać większą grę w kilka osób, ale jak to w życiu zawsze kogoś ciężko znaleźć do pomocy.

Gra miała by to być powiedzmy gdzieś w przyszłości, powiedzmy, że to fps, ale z elementami strategi i symulacji, a że lobię realizm to raczej realna niż zbytnio wymyślana. Miało by to być open sorce (kto wie w przyszłość ;p).

Na początku gra była by w kosmosie, umożliwiała by swobodne chodzenie po pomieszczeniach (jak wiadomo grawitacja  nie jest wszędzie) i sterowanie statkami i działkami itp. (Futury planety) i do tego multiplayer.
Precyzyjniej: Jesteś na stacji kosmicznej, chodzisz po niej, używasz przedmiotów, możesz iść do muśliwca i wylecieć nim i walczyć z innymi wrogami, możesz iść w myśliwcu do działka i z niego strzelać, a kolega może go prowadzić, i wracasz na statek matkę, lub robisz desant an statek i na nim walczysz jak w fps.

Do napisania był by silnik graficzny, fizyka, sieć, gui, scenariusz, modele, inteligencja.


Środowisko: visual s, c++, physix, ...?

Doś. moje:
trochę programowania w różnych językach, assembler, c, c++, c#, java, ...
grafika: trochę blender, 3dmax, opengl, dx, xna
kilka prostych ;p gier na projekty na studia, coś w rodzaju 3d chodzenie po mapie, zabawa z przedmiotami, physix
kilka projektów w grupach


Od chętnych :
Projekt miał by na celu poznać techniki, nauczyć się pisania takiej gry, dlatego chętni nie muszą być zaawansowani, ale przydało by sę żeby mieli ambicje na więcej niż kalkulator, lub bankomat ;p lub grę 2d (pasjonatów )

*na programistę chciał bym zaangażowania, postępów, znajomości c++, chęci nauczenia się tego co nie wie
*na grafika: zrealizowanie wizji modeli ;p


i jeszcze jedno, nie niemożliwe, tylko  czasochłonne ;p, zawsze można zapytać
krytyka mile widziana

PS. to tylko taki wstępny zarys, jak ktoś chciał by poznać co ot konkretniej miało by to być to opiszę.
« Ostatnia zmiana: Maj 16, 2010, 23:55:10 wysłana przez DevB »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline K'Aviash

  • Użytkownik

# Maj 16, 2010, 23:41:39
A masz jakiś pomysł ?

Offline DevB

  • Użytkownik

# Maj 16, 2010, 23:43:40
Tak, pomysł, początek scenariusza się robi

w dostępnych grach w kosmosie to albo jakiejś na stacji, albo latasz myśliwcem, tu miało by to być połączone

Tylko o pomysł na co pytasz? Na scenariusz? rozgrywkę? Czy jeszcze coś innego?
Juto odpowiem bo dziś kończę.
« Ostatnia zmiana: Maj 17, 2010, 08:40:46 wysłana przez DevB »

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Maj 16, 2010, 23:45:33
DevB, mam prośbę o parę rzeczy:
- przedstawienie konkretnego pomysłu - patrz topic przyklejony w tym dziale;
- konkretna nazwę wątku;
Bardzo mile widziane: poprawna pisownia.

Inaczej zamykam wątek. To nie jest dział Rekrutacja.
Jak do tej pory rzuciłeś pytanie w stylu "czy w pochmurny dzień może padać?".

Offline DevB

  • Użytkownik

# Maj 16, 2010, 23:48:00
Przepraszam za pisownie. Ale mam problemy z tym forum, okno mi skacze.
Wydawało mi się, że to jest konkretnie opisane, ale poprawie.
« Ostatnia zmiana: Maj 17, 2010, 08:40:06 wysłana przez DevB »

Offline K'Aviash

  • Użytkownik

# Maj 16, 2010, 23:49:29
ALe mam problemy z tym forum, okno mi skacze.
Mi też ;D Użyj szybkiej odpowiedzi.

Offline Lamer

  • Użytkownik
    • www.inwriter.wordpress.com

# Maj 16, 2010, 23:53:24
Ja się tam na programowaniu nie znam, ale nie lepiej zaczynać od czegoś prostszego na początek? FPS, strategia, symulacja w jednym? Nawet jeżeli po jakimś tam dalej nie określonym czasie w tym niewielkim teamie napiszecie taką grę, aby uzyskać jakiekolwiek wymierne rezultaty, to tak złożony gatunek pogrąży was na kolejne miesiące w balansowaniu tego. Powiem szczerze, że swój prototyp prostej gry przewidziany dla kilku minut grania balansowałem parę ładnych godzin, gdyż zmiana jednego czynnika pociąga za sobą zmianę 16 kolejnych. Moim zdaniem to średnio dobry pomysł, jeżeli zależy ci na podniesieniu skilla programistycznego, trochę ta koncepcja jest za bardzo złożona, w aktualnym stanie wątpię, aby coś z tego wyszło.

Offline nilphilus

  • Użytkownik
    • wordpress

# Maj 16, 2010, 23:55:41
"konkretnie, ale poprawnie"

Człowiek który tak pisze nie zna chyba, żadnego języka ;->
Napisz jeszcze raz w notatniku, albo czymś co Ci nie skacze i daj znać.

Offline K'Aviash

  • Użytkownik

# Maj 16, 2010, 23:56:25
Ja się tam na programowaniu nie znam, ale nie lepiej zaczynać od czegoś prostszego na początek? FPS, strategia, symulacja w jednym? Nawet jeżeli po jakimś tam dalej nie określonym czasie w tym niewielkim teamie napiszecie taką grę, aby uzyskać jakiekolwiek wymierne rezultaty, to tak złożony gatunek pogrąży was na kolejne miesiące w balansowaniu tego. Powiem szczerze, że swój prototyp prostej gry przewidziany dla kilku minut grania balansowałem parę ładnych godzin, gdyż zmiana jednego czynnika pociąga za sobą zmianę 16 kolejnych. Moim zdaniem to średnio dobry pomysł, jeżeli zależy ci na podniesieniu skilla programistycznego, trochę ta koncepcja jest za bardzo złożona, w aktualnym stanie wątpię, aby coś z tego wyszło.
Balansowanie... a grzebanie za bugami ? ;D

Offline DevB

  • Użytkownik

# Maj 16, 2010, 23:57:27
Pisałem, że już pisałem proste gry 3d z fizyką, a to jest tylko troche trudniejsze. Niektórych 3d przeraża, nieweim czemu.
Bugi zawsze są i będą, i trzeba z nimi walczyć.
Koncepcja jest złożona, samemu by trwało troche napisanie tego, ale tak przewiduje że ponad rok napewno, jak to chce w c++ pisać. W xna poszło by szybciej, ale z innych powodów.
« Ostatnia zmiana: Maj 17, 2010, 00:00:40 wysłana przez DevB »

Offline K'Aviash

  • Użytkownik

# Maj 16, 2010, 23:59:03
Pisałem, że już pisałem proste gry 3d z fizyką, a to jest tylko troche trudniejsze. Niektórych 3d przeraża, nieweim czemu.
Proste gry a FPS to lekka przepaść... zreszta popatrz ile osów je robi.
100 wyjadaczy przez 3 lata ?

BTW, zaprezentuj pomysł.

# Maj 17, 2010, 00:01:14
Doś. moje:
trochę programowania w różnych językach, assembler, c, c++, c#, java, ...
grafika: trochę blender, 3dmax, opengl, dx, xna
kilka prostych ;p gier na projekty na studia, coś w rodzaju 3d chodzenie po mapie, zabawa z przedmiotami, physix
kilka projektów w grupach
Masz jakieś screeny, video czy demo?
Nie chodzi o to czy ci wierzę czy nie, ale zawsze fajnie widzieć co człowiek potrafi :)
 

Offline DevB

  • Użytkownik

# Maj 17, 2010, 00:01:23
Scenariusz?
na repozytorium to gdzieć było, niewiem czy ejszce tam jest, ale na kompie mam, tylko screny musze porobić, ale nie już dizsiaj

Offline K'Aviash

  • Użytkownik

# Maj 17, 2010, 00:01:44
Scenariusz?
No, taki ogólny zarys, concept gry.

Offline DevB

  • Użytkownik

# Maj 17, 2010, 00:06:13
musisz opuścić planetę, bo zbliżają sie siły wroga. Wylatujesz na statka na orbicie. Jesteś młody to wybierasz kim chcesz zostać, czy dowódcą statku, działą, albo komandosem, albo wszytkim. Przechodzisz szkolenie. Atakują cię i walczysz w przestrzeni, na statku. Tylko raczej z ludźmi. Latanie mieało by być bardziej realistyczne, do tego rzeczywiste ruchy gwiazd i planet ;p. Zn statku poznajesz ludzi, rozmawiasz może. To by na single było raczej. Możesz na planetę lecieć, tam jakieś budynki będą i ludzie, może piraci, ...

takie połączenie x3, falouta, death space, americas army, ...
« Ostatnia zmiana: Maj 17, 2010, 00:07:54 wysłana przez DevB »