Autor Wątek: Edytor materiałów w UDK - pytanie  (Przeczytany 1031 razy)

Offline mentor

  • Użytkownik

# Maj 15, 2010, 15:42:13
Witam!
Ostatnio zacząłem poznawać UDK z tutoriali na tej stronie:
http://www.hourences.com/book/tutorialsindex.htm
Przerabiam teraz tutorial o mgle:
http://www.hourences.com/book/tutorialsue3fog.htm
I mam tutaj problem dotyczący edytora materiałów. Akapit FogPlanes - tam właśnie użyto tego edytora do stworzenia materiału mgły. Wszystko ok, zrobiłem nowy materiał i go edytuję... Z tym, że nie wiem, jak mam dodać ramkę podpisaną "Controls Opacity" (na pierwszym screenie w owym akapicie). Jak widzę, tutaj chodzi o dodanie koloru z jednym parametrem i z tym mam właśnie problem. Pod jaką nazwą jest takowy podpisany? Bo wiadomo, że kolor z dwoma parametrami to Constant2Vector (tak przykładowo), no ale z jednym? Wie ktoś? Mam nadzieję, że rozumiecie, o co mi chodzi.
Pozdrawiam

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline SYSmen

  • Użytkownik

# Maj 15, 2010, 16:24:44
A nie jest to przypadkiem zwykły Constant z wpisanym tekstem w parametrze 'Desc'?

Offline mentor

  • Użytkownik

# Maj 15, 2010, 16:30:42
Raczej nie, chodzi tu po prostu o kolor (zresztą, nawet widać, że chodzi o szary kolor). Oczywiście, ktoś może powiedzieć, że to kolor z dwoma parametrami, ale między "0" a "5" jest kropka, nie przecinek, zatem chodzi tutaj o jedną liczbę. A że kolor? To sugeruję po samej ramce - widać w niej szary kolor.

Offline SYSmen

  • Użytkownik

# Maj 15, 2010, 16:54:33
Wpisz1 to będzie biały.. ;)

Pole Constants staje się jaśniejsze wraz ze wzrostem wartości (monochromatycznie). Jak wpiszesz 1 to pole będzie białe. Analogicznie, gdy wpiszesz 0 to pole stanie się czarne... Przy wartości 0.5 jest to połowa skali szarości... Ale możliwe, że nie o to Ci chodzi :) Polecam jeszcze tutka 3dbuzz.com   :)

pzdr!

Offline mentor

  • Użytkownik

# Maj 15, 2010, 16:59:05
O to chodziło, dzięki :D I dzięki za tutoriale, sporo tam ich, więc na pewno się przydadzą ;)