Autor Wątek: Poziomy trudności - rozwiązanie idealne?  (Przeczytany 5697 razy)

Offline Xirdus

  • Moderator

# Maj 13, 2010, 21:23:29
Moim zdaniem w FPSach utrudnianie powinno polegać tylko na polepszaniu AI i ustawianiu dodatkowych przeciwników, np. na normal jest ścieżka, którą można pokonać bez walki, a na hard stoją tam trzy pięcioosobowe patrole. W skradankach to oczywiście zwiększanie wymagań zaliczenia misji jest obowiązkowe. Jeśli chodzi o RPG, to kiedyś próbowałem zrobić model walki bez elementu losowego. Taki system powinien zawierać bardzo dużo elementów, przede wszystkim żywioły, klasa pancerza, odporności, podatności, różne rodzaje ostrzy i materiałów (nie stalowy wiecz lepszy od miedzianego, tylko: srebro na wilkołaki, żelazo na dwarfy, mitryl działa tylko na magiczne). Ogólnie to chodzi o zmuszenie do opracowania strategii i wyposażenia na każdego potwora z osobna. Takie coś wymaga sporo pracy, ale JEST osiągalne.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych