Autor Wątek: [Allegro][C++][Efekty] Blur?  (Przeczytany 3715 razy)

Offline Furry

  • Użytkownik
    • DevBlog

# Maj 10, 2010, 18:38:33
Kiedyś ja próbowałem przy pomocy screenshotów robić coś podobnego i faktycznie szybsze to to nie jest.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Moderator
    • DevKK.net

# Maj 10, 2010, 20:04:39
co do screenshota: moze prosciej ale na pewno nie szybciej
Chyba nie masz świadomości, jak w C/C++ w architekturze x86 realizowane jest castowanie float->liczba całkowita. :)

Offline zombi300

  • Użytkownik

# Maj 10, 2010, 20:19:37
Okej wielkie dzięki... A teraz mam drugie pytanie - jak sprawa ma się jeśli chodzi o bloom'a??

Offline Vx-x.

  • Użytkownik
    • Vx-x. Page

# Maj 10, 2010, 20:33:48
Jak dla mnie za dużo kombinujesz. Trzeba się pogodzić z tym że Allegro to nie jest biblioteka stworzona do efektów. Pewnie - da się takie rzeczy zrobić, ale sprawisz że twoje demko zarżnie procesor. Nie kombinuj - przejdź na OpenGL (AllegroGL) / DirectX, albo np. jakiś silnik 2D udostępniający shadery.

Offline zombi300

  • Użytkownik

# Maj 10, 2010, 20:41:33
Jak dla mnie za dużo kombinujesz. Trzeba się pogodzić z tym że Allegro to nie jest biblioteka stworzona do efektów. Pewnie - da się takie rzeczy zrobić, ale sprawisz że twoje demko zarżnie procesor. Nie kombinuj - przejdź na OpenGL (AllegroGL) / DirectX, albo np. jakiś silnik 2D udostępniający shadery.

Próbowałem... Ale nic nie mogę zrozumieć... Ani z OGL ani z DX ... Nie ogarniam ich... :(

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Maj 10, 2010, 20:49:00
Jak dla mnie za dużo kombinujesz. Trzeba się pogodzić z tym że Allegro to nie jest biblioteka stworzona do efektów. Pewnie - da się takie rzeczy zrobić, ale sprawisz że twoje demko zarżnie procesor. Nie kombinuj - przejdź na OpenGL (AllegroGL) / DirectX, albo np. jakiś silnik 2D udostępniający shadery.

Próbowałem... Ale nic nie mogę zrozumieć... Ani z OGL ani z DX ... Nie ogarniam ich... :(
Próbuj dalej. Nie od razu Kraków zbudowano.

Offline zombi300

  • Użytkownik

# Maj 10, 2010, 20:55:48
Niewiem... Chyba już przy instalacji zrobiłem błąd bo na trzeciej lekcji dostaje coś takiego:

  [Linker error] undefined reference to `GetStockObject@4' 
 [Linker error] undefined reference to `Direct3DCreate9@4'
  ld returned 1 exit status
 E:\Projetkty\DX\Makefile.win [Build Error]  [Projekt1.exe] Error 1

Kompilator Dev-C++

Offline Vx-x.

  • Użytkownik
    • Vx-x. Page

# Maj 10, 2010, 20:57:55
O lol chłopie... Przede wszystkim Dev nie jest kompilatorem. Dołącz do projektu libgdi32.a (no i jeszcze ofc. liby od DX) i jedziesz, chociaż do DX lepszy Visual (jak M$ to M$).

@Down: Z tego co pamiętam to przy korzystaniu z MinGW musiałem dołączać właśnie GDI, bo inaczej wywalało błędy linkera dla funkcji typowo Win32
« Ostatnia zmiana: Maj 10, 2010, 21:00:38 wysłana przez Vx-x. »

Offline cybek

  • Użytkownik
    • Strona domowa!

# Maj 10, 2010, 20:59:04
Błąd to zrobiłeś, ale odpalając instalator Dev-C++ ;)
O lol chłopie... Przede wszystkim Dev nie jest kompilatorem. Dołącz do projektu libgdi32.a (no i jeszcze ofc. liby od DX) i jedziesz, chociaż do DX lepszy Visual.
Mi to bardziej wygląda na liba dx'a, niż gdi, przynajmniej drugi błąd.
UP: możliwe, nie neguje, ale drugi błąd na pewno przez nie linkowanie libki dx'a.
« Ostatnia zmiana: Maj 10, 2010, 21:09:58 wysłana przez cybek »

Offline zombi300

  • Użytkownik

# Maj 10, 2010, 21:03:24
O lol chłopie... Przede wszystkim Dev nie jest kompilatorem. Dołącz do projektu libgdi32.a (no i jeszcze ofc. liby od DX) i jedziesz, chociaż do DX lepszy Visual (jak M$ to M$).

@Down: Z tego co pamiętam to przy korzystaniu z MinGW musiałem dołączać właśnie GDI, bo inaczej wywalało błędy linkera dla funkcji typowo Win32

Dodałem libgdi32.a i znikną ten pierwszy błąd a co z drugim... Które liby powinienem dodać od DX??

EDIT: Nie ważne przeszedłem na VS i odpaliło od kopa :P
EDIT: Jeszcze jedno - co jest lepsze do gier 2D - DDraw czy D3D z prostopadłym widokiem z góry?? Bo nie wiem czego się uczyc
« Ostatnia zmiana: Maj 10, 2010, 21:46:26 wysłana przez zombi300 »

Offline Krzysiek K.

  • Moderator
    • DevKK.net

# Maj 10, 2010, 23:29:24
Cytuj
DDraw czy D3D z prostopadłym widokiem z góry??
D3D w każdym przypadku.

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Maj 11, 2010, 08:08:09
Cytuj
Chyba nie masz świadomości, jak w C/C++ w architekturze x86 realizowane jest castowanie float->liczba całkowita. Smiley
masz rację, nie miałem pojęcia, dzięki za oświecenie mnie ;)

Cytuj
Więc jak nie wiesz, to możesz po prostu się zamknąć i nic nie mówić?
dyskusja polega na wymianie poglądów, oraz zastępowaniu niewłaściwych, tymi właściwymi - bez tego nauka nie istnieje, więc uspokuj rumaka i nie bądź taki agresywny Żuczku ;P
A mówiąc "nie jestem właśnie pewien [...]" myślałem iż piszesz o tym min/max o którym pisał kolega, dla tego pisałem, że stawiam na to że to musi działać, bo zdziwiła mnie Twoja pewność co do tego iż nie działa. Nie miałem na myśli tego że musi działać szybciej :)
« Ostatnia zmiana: Maj 11, 2010, 08:28:05 wysłana przez PsichiX »

Offline zombi300

  • Użytkownik

# Maj 11, 2010, 08:09:49
Cytuj
DDraw czy D3D z prostopadłym widokiem z góry??
D3D w każdym przypadku.

ok ... Wieczorkiem będę działał... :)

EDIT: Macie jakieś sugestie dotyczące początków - jakie wy mieliście problemy, jak sobie z nimi radziliście itd...??
« Ostatnia zmiana: Maj 11, 2010, 08:12:33 wysłana przez zombi300 »

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Maj 11, 2010, 20:14:51
bez tego nauka nie istnieje, więc uspokuj rumaka i nie bądź taki agresywny Żuczku ;P
Tak miło jak by powiedzieć, a "walcuj rybe dzwonie"*, za takie określenia. OK?

* nie mogłem znaleźć określenia za którego bana bym nie dostał.


@up
Poczytaj o macierzach i shaderach.