Autor Wątek: Obliczanie koordynatow punktu 3d.  (Przeczytany 617 razy)

Offline Borowik

  • Użytkownik

# Maj 10, 2010, 03:22:39
Witam.

Ostatnio natknąłem się na pewien problem, który irytuje mnie od paru dni (tym bardziej, że jego rozwiązanie nie jest pewnie takie trudne...). Po wielokrotnych płonnych próbach rozwiązania problemu oraz przedzieraniu się przez chaszcze Google, zdecydowałem, że nadszedł czas zwrócić się po pomoc społeczności gamedev'u. ;)

Problem brzmi następująco:

Posiadam płaszczyznę 3D, posiadającą cztery wierzchołki, a na niej leży pewien punkt. Koordynaty wierzchołków płaszczyzny są mi znane, natomiast przy punkcie leżącym na owej płaszczyźnie, znam tylko jego X i Z (wysokość Y nie jest mi znana).

Czy znalazłby się ktoś na tyle miły, by zdołał mi wytłumaczyć, jak mogę otrzymać wartość Y owego punktu? Albo chociaż podał hasła, które ułatwiłyby mi tułaczkę po Google, w pouszkiwaniu odpowiedzi na owy problem. :)

Z góry dziękuję.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Maj 10, 2010, 03:42:47
Cytuj
Posiadam płaszczyznę 3D, posiadającą cztery wierzchołki,

Wohohoho :)

Twój keyword na dziś: Równanie Płaszczyzny