Autor Wątek: PhysX a karta graficzna  (Przeczytany 547 razy)

Offline yoyuu

  • Użytkownik

# Maj 08, 2010, 23:36:03
Witam,


1) Czy ktoś z was orientuje się może w jaki sposób karta graficzna NVIDIA obsługuje silnik NVIDIA PhysX? Chodzi mi o to, gdzie przeprowadzane są te wszystkie skomplikowane obliczenia? Domyślam się, że jeżeli karta jest wyposażona w odowiedni układ PhysX (PPU), to wówczas wszystkie obliczenia mogą być przeprowadzane na nim, natomiast gdy nie ma PPU to wówczas wszystko jest liczone na CUDA (o ile ten układ jest obecny na karcie), a dopiero w ostatecznośći obliczneia mogą być wykonywane przez procesor (Jeżeli jestem w błędzie to będę wdzięczny za wyjąśnienie). A jak to jest z jednostkami cieniującymi? Czy shadery w jakiś sposób też biorą udział w procesie przetwarzania fizyki (w przypadku użycia PhysX)?
 
2) Czy wszystkie obliczenia dla silnika PhysX mogą być wykonywane na karcie graficznej, czy niektóre muszą być na procesorze? Z tego co wiem to można decydować o typie symulacji (NX_SIMULATION_HW lub NX_SIMULATION_SW), ale czy wtedy wszystko będzie obliczane albo na karcie albo na procesorze? Czy da się na przykład określić, aby kolizje sprawdzał procesor a fizyką cieczy zajmowała się karta, albo żeby pewnymi aktorami zajmowała się karta a pozostałymi procesor?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Maj 08, 2010, 23:48:26
Physx działa na kartach 8000+. Jest to po prostu program napisany w CUDA. Wykonują go te same procesory odpowiedzialne za shadery. Sprzetowo wspomagane są tkaniny i ciecze, nie są natomiast akcelerowane bryly sztywne.