Autor Wątek: Winforms i renderowanie bitmap  (Przeczytany 1793 razy)

Offline waxx

• Użytkownik

# Maj 03, 2010, 19:34:09
Witam, to mój pierwszy post na forum i mam nadzieję, że będzie dość poprawny :)

A więc wymyśliłem sobie skodzenie map editora do gierki w C# z wykorzystaniem Windows Forms. Problem pojawił się w renderowaniu bitmap... Pomyślałem, że wykorzystam XNA które nawet troche znam i przeszukałem necik w znalezieniu połączenia jakoś winforms + okienka xna. Niby poszło gładko, ale pojawiły się problemy z eventami. Okienka nie da się sfocusować, więc odbierając eventy w klasie XNA jednocześnie reaguje mi program na ten event w innych kontrolkach. Poza tym pozycja myszy się wali, a przekazywanie współrzędnych z formy do xna też jest jakieś dziwne (problem typu piksele pikselom nie równe, na osi Y im niżej tym większa dysproporcja). Więc pisze ten temat pytając się o alternatywne metody. Jestem w winforms zielony, myślałem o zwykłym natywnym wyświetlaniu obrazków, ale zobaczyłem tylko kontrolkę typu 1obrazek = 1kontrolka. Przecież nie będę tworzył ich 1k na każdy tile.

Offline Mr. Spam

• Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Dab

• Redaktor
    • blog

# Maj 03, 2010, 19:39:22
Poszukaj w MSDN opisu klasy Graphics (w szczególności f-cji DrawImage).

Offline waxx

• Użytkownik

# Maj 03, 2010, 19:43:23
A gdzie teraz mam tego użyć? Nie ma żadnych funkcji do przeładowania typu Draw / Update wszystko na tych idiotycznych eventach. Sorry za lamerskie pytanie, ciężko się przyzwyczaić do takiego czegoś jak dla mnie.

Offline Dab

• Redaktor
    • blog

# Maj 03, 2010, 19:48:23
Albo używasz timera, albo robisz klasyczną główną pętlę gry.

Offline Khazad

• Użytkownik

# Maj 03, 2010, 20:04:23
Sam szukałem dziś czegoś podobnego.. I znalazłem :P Google
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.drawing.graphics.aspx
Zacznij z tąd, dalej pójdzie prosto.
Winormsy dostarczają ci wszystkie niezbędne eventy do takich zabaw :P (patrz onPaint)