Autor Wątek: Problem ze skonfigurowaniem dev-c++  (Przeczytany 5149 razy)

Offline kezcinwołs

  • Użytkownik

# Kwiecień 30, 2010, 19:26:06
Postanowiłem przekonwertować model .3ds na .x i w tym direct SDK mam narzędzie conv3ds.exe. Klikam na nie żeby uruchomić, wyskakuje mi okienko typu command(czarne tło i pisze się komendy) i od razu znika. Jak mam przekonwertować model tym programem skoro uruchamia się i znika od razu? Nie starczy czasu żeby co kolwiek wpisać. To samo jest z narzędziem MeshConvert.exe, a dla przykładu DXViewer.exe uruchamia się normalnie. Znalazłem jakiś plugin do 3d studio maxa do exportowania do formatu .x, panda coś tam. Ale przy uruchamianiu 3d studio pisało że ten plugin nie jest na tą wersję programu. Mam 2009, ściągnąłem na 2009 :( pewnie to wina pluginu a nie wersji 3dsa, ale o co chodzi z tym conv3ds.exe i MeshConvert.exe?

Edit: po analizie stwierdzam że z folderu z narzędziami działa mi tylko DxTex.exe, DXViewer.exe, DXCapsViewer.exe, AudConsole3.exe, dxcpl.exe, DXErr.exe, GDFMaker.exe a reszta to tak że klikam na nie 2 razy, wyświetla się okienko na ułamek sekundy i pyk! znika. I ten problem niestety obejmuje również MeshConvert.exe i conv3ds.exe, tego czego akurat potrzebuje. Ktoś wie co może być przyczyną, albo alternatywnie zna jakiś inny program do konwertowania z jakiegokolwiek formatu, obojętnie mi z jakiego, do .x?

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 30, 2010, 19:39:57 wysłana przez kezcinwołs »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Salceson

  • Użytkownik

# Kwiecień 30, 2010, 19:48:07
Niektóre z narzędzi dołączone do DX SDK działają z poziomu konsoli systemowej.
(Start -> uruchom -> cmd)

Offline kezcinwołs

  • Użytkownik

# Kwiecień 30, 2010, 19:54:13
W sensie że mam w cmd wpisywać komendy takie jak tu? http://www.unit1.pl/87,txt Próbowałem, w ten sposób to nie działa. Chyba że zrobiłem coś źle? Możesz jaśniej?

Offline Salceson

  • Użytkownik

# Kwiecień 30, 2010, 19:57:32
W konsoli wpisujesz conv3ds -o lampe.x "C:\...(ścieżka do pliku)...\lampe.3ds"

Jeżeli się nie mylę, to powinno zadziałać.

Oczywiście nazwa modelu jest pewnie inna ;)

Offline kezcinwołs

  • Użytkownik

# Maj 01, 2010, 02:20:35
Na początku nie szło, pisało że zła komenda, ale kiedyś modowałem taką jedną grę i przypomniałem sobie że tam trzeba było z czymś tam zrobić taki myk że kopiuje się cmd.exe do folderu z modem i dopiero komendy działają, i zrobiłem tak teraz i pomogło. No i robiłem sobie ostatnio ludzika, robiłem, no i wszystko fajnie, siatka dobra, po czym eksportuje go do .x i oglądam w directx viewerze, i oto co widać:



W 3d studio to wygląda tak:



Wie ktoś jak można ustalać z której strony ma się utworzyć powierzchnia? Bo ja po prostu robię wierzchołki i potem je łącze, ale już nie wiem jak zdecydować z której strony ma powstać powierzchnia. W 3d studio to wygląda tak że w miejscu w którym nie ma powierzchni, to jest czarno, ale pod takim kątem jest wrażenie że powierzchnia jest. Niech was to nie myli, w rzeczywistości np. część powierzchni brzucha jest ustawiona do wewnątrz, w rezultacie widzimy dziurę, a powierzchnie było by widać tylko jeśli by mieć kamerę wewnątrz, a ma być na odwrót. Przeczytałem to co napisałem, i dochodzę do wniosku że mogą być problemy ze zrozumieniem  :-\ ale mam nadzieję że takowych nie będzie
« Ostatnia zmiana: Maj 01, 2010, 02:24:45 wysłana przez kezcinwołs »

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Maj 01, 2010, 02:21:34
Kolejność podawania wierzchołków może mieć znaczenie.

Offline kezcinwołs

  • Użytkownik

# Maj 01, 2010, 02:34:46
Właśnie zrobiłem test, i wygląda na to że masz rację. Zrobiłem trzy wierzchołki, i połączyłem je w takiej kolejności: górny do dolnego, i od dolnego do lewego, i powstał czarny trójkąt(z tej strony z której patrzyłem, z drugiej strony normalna powierzchnia), a potem cofnąłem  operację i połączyłem je tak: dolny do lewego, i od lewego do tego nad dolnym. I o dziwo po mojej stronie nie było czarnego trójkąta, tylko normalny. No to teraz wiem że to zależy od tego w jakiej kolejności, tylko teraz smutek, bo robiłem tego człowieczka ze 3 godziny, i teraz znowu go przerabiać... Zrobię jeszcze parę testów, żeby wyjaśnić sobie w jakiej kolejności je łączyć żeby otrzymać porządny efekt, i naprawie mojego człowieczka. Jak już wszystko z nim będzie okej, to spróbuję zrobić kolejny krok do przodu: zanimować go, i wyeksportować go razem z animacją, i puścić animowanego w okienku .exe

Edit: ale to już nie dziś!
Edit2: Odkryłem bardzo fajną opcję w editable mesh, nazywa się "flip polygon". Dzięki niej nie musiałem się męczyć z łączeniem wierzchołków od nowa, tylko je odwróciłem na drugą stronę(trójkąty). Udało mi się włożyć tego mojego ludzika do okienka, tylko że ma za małą skalę, no i tekstura nie chciała się wczytać. Ale wszystko w swoim czasie:



I jeszcze jedno: żeby zrobić grę w directx, muszę znać c++?
« Ostatnia zmiana: Maj 01, 2010, 15:04:07 wysłana przez kezcinwołs »

Offline Salceson

  • Użytkownik

# Maj 01, 2010, 16:16:40
I jeszcze jedno: żeby zrobić grę w directx, muszę znać c++?

Podpowiem, że to pytanie spowodowało, że zleciałem z krzesła.

Offline kezcinwołs

  • Użytkownik

# Maj 01, 2010, 16:30:54
Sorry, teraz sobie przypomniałem że jak kiedyś robiłem grę w allegro, to że tak naprawdę robiłem w c++, a allegro to była dodatkowa biblioteka, kilka dodatkowych komend, ale większość w c++. Sorry za takie banalne pytania, rozkojarzony jestem. Teraz mam inny problem  :-[(http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,16763.0.html)