Autor Wątek: Wojny Bogów  (Przeczytany 6407 razy)

Offline Lamer

  • Użytkownik
    • www.inwriter.wordpress.com

# Kwiecień 28, 2010, 00:52:51
Po prostu lamer jestem.

W każdym razie, żeby nie dostać bana permanentnego za ciągniecie offtopa, to wrzucam prototyp w postaci pliku flaszowego. Oczywiście jest bez grafiki i pozwala tylko na zapoznanie się z koncepcją boskich mocy.

Wiem jednak, że zawsze komuś mogą jakieś proporcje nie pasować, więc dorzucam plik "ustawienia.xml" w którym to można większość rzeczy ustawić, by sprawdzić całość pod różnymi kątami. Jest to pierwsza wersja tego pliku, więc mogą się pojawić drobne błędy, chociaż powinno działać. AI też nie poraża, ale jak na 4 dzień nauki, to i tak szczyt moich możliwości, jest to tez pierwsza moja aplikacja AS3, więc proszę o wyrozumiałość.

http://newhentai.pl/download/prototyp.zip

Edit: Już widzę pewien problem, boty skasowane pułapką po odnowieniu obliczają sobie dziwny współrzędne celu, jak będzie przeszkadzać to dajcie znać.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 28, 2010, 01:02:25 wysłana przez Lamer »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline zxc

  • Użytkownik

# Kwiecień 28, 2010, 01:21:38
Prototyp ma odpowiadać na wątpliwości. Nie można wyobrazić sobie jak działają pewne elementy gry, czy będą dla gracza interesujące i co może z nich wynikać - robisz prototyp, żeby zobaczyć jak to w akcji działa. Ten prototyp nic nie wyjaśnia. Czego dowiedziałeś się o swoim pomyśle z tego prototypu?

Jeśli w grze ma być teren, który możesz podnosić i opuszczać to dla mnie jest to zupełnie inna rzecz niż płaski teren, na którym wstawiasz ściany (bo do tego sprowadza się twoje uproszczenie). Z samego modyfikowania wysokości teren w danym miejscu może się wyłaniać wiele fajnych strategii, bo teren jest w założeniu neutralny - fałdy stworzone przez twojego przeciwnika mogą i tobie służyć, jeśli odpowiednio je wykorzystasz. Z tego może się rodzić strategiczna głębia, do czego właśnie powinieneś zmierzać, inaczej gra nie będzie ciekawa.

Powodzenia dalej.

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Kwiecień 28, 2010, 01:31:00
Niech mnie diabli, to działa!
Lamer, przywracasz wiarę w ludzi.

zxc, spoko. Dajmy mu trochę czasu, jak utrzyma zapał, to zrobi ci ten teren ;)
Powiedzmy, że to co zrobił do tej pory to elevator pitch. W końcu prototypy wcale nie jest pierwszą fazą. A sam z miejsca nie zrobi tego wszystkiego. Wejdzie w 3D i od razu będzie zmagał się z trudniejszym wykrywaniem kolizji, navimeshem...
Mnie jak na razie pozytywnie zaskoczyło to, że samodzielnie coś wykodził. To wielka rzadkość w tym dziale.

Co do wzgórków i dołków - może taki krótki kod JS naprowadzi na dobrą drogę, chociażby dla pewnej wizualizacji. Wizki miałyby ten plus, że coś pokażą (niektórzy będą mniej marudzić), a nie za bardzo musisz męczyć się z AI.
http://www.ajax.org/#demos/elements.chart.3dsurface

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Kwiecień 28, 2010, 01:38:43
ode mnie plus za adres newhentai.pl :)

Offline Lamer

  • Użytkownik
    • www.inwriter.wordpress.com

# Kwiecień 28, 2010, 01:57:53
Lepsze to, niż megauploady.

W każdym razie to, co zrobiłem do tej pory, to efekt 4 dni programowania, gdyż odkąd zacząłem uczyć się AS3 (jakieś 4 dni temu), to robiłem to przez pryzmat takiego prototoypu, a jeszcze przedwczoraj nie miałem najmniejszego pojęcia, jak te boty będą wymijać przeszkody. Byłem załamany jak zobaczyłem, jakie to skomplikowane rzeczy trzeba robić, myślałem, że pewnie z marę tygodni trzeba się pouczyć, żeby taki algorytm napisać, zwłaszcza, że jestem antytalentem matematycznym. Jednak nie poddawałem się i wczoraj powstały zalążki algorytmu, który dzisiaj dokończyłem, w tym czasie poznałem już algorytmy takie jak A*, jednak wymaga on sporo zasobów, więc stosowanie go we flashu nie zdaje egzaminu. Postaram się jutro przeskoczyć do podstaw 3D, ale to mnie przeraża jeszcze bardziej.

Trudno jest wymagać ode mnie, żebym po 4 dniach nauki programowania wypluł pełen 3D z morfingiem terenu, fajnym AI i innymi bajerami najlepiej na własnym silniku. Gdybym tak potrafił, to uwierzcie mi, że pisałbym po miesiącu z siedziby Blizzarda albo innego BioWare nie jako GD, ale jakiś Lead Programmer.

Chciałem tylko pokazać, co udało mi się stworzyć w tej kwestii, 2D mam chyba średnio opanowane, ale postaram się poznać podstawy 3D i zobaczyć jak to będzie wyglądało. Sam morfing terenu może jeszcze ujdzie, ale kolizje i AI będą pewnie bardziej masakryczne, do tego jeszcze wpływ takiego terenu na ruch... ehh to ciężka sprawa będzie.

Offline zxc

  • Użytkownik

# Kwiecień 28, 2010, 02:49:42
Heightmapa jest dwuwymiarowa, nie mówię o przejściu w trzeci wymiar, zostań przy 2d. Modyfikacje mapy wysokości implementujesz jak malowanie dość rozmytym brushem (jak w photoshopie). To nie jest rozwiązane czytelne dla gracza, ale pozwoli się bawić chętnym. Nie wiem jak rozwiązać nawigację po takiej mapie, ale nie musi to być pełne wyszukiwanie ścieżek, można uczynić elementem gry ustawianie totemów, do których idą wyznawcy i problem wyszukiwania ścieżek przerzucić na gracza. Wpływ nachylenia na prędkość ruchu - sprawdzasz wysokość w pozycji postaci, sprawdzasz wysokość w kierunku jej ruchu, różnice przetwarzasz na jakiś mnożnik do prędkości.

Nawet ważniejsze dla twojego pomysłu byłoby jak najszybsze dodanie tutaj jakiejś grywalności - cel dla gracza, plemię przeciwników, jakieś przeszkody, które musisz pokonać. Chodzące bez celu kropki nie stanowią wyzwania. Zrób najprostszą grywalną wersję swojej gry, utnij wszędzie gdzie się da (może nawet przejść płaski teren, choć wyszukiwanie ścieżek nie może mieć tak ewidentnych bugów) i zobacz czy to, co zostanie będzie grywalne. Jak nie będzie, to wymyśl lepsze :). Jak prototyp nie będzie grywalny, to gotowa gra nie będzie lepsza.

Bonsai: piszę na podstawie swojego doświadczenia. Ja na takim etapie robię prototyp i to jest dla mnie podstawa do ewaluacji pomysłu. Jasne, że fajnie, że Lamer coś zakodził i dlatego podrzucam swoje spostrzeżenia oraz mówię czego oczekuje od prototypu gry.

Offline Lamer

  • Użytkownik
    • www.inwriter.wordpress.com

# Kwiecień 28, 2010, 03:21:16
Uwagi przyjęte, jeżeli mowa o 2D, to raczej nie będzie problemu żadnego.