Autor Wątek: 3d studio max Plac Zabaw  (Przeczytany 1341 razy)

Offline sekator2

  • Użytkownik

# Kwiecień 21, 2010, 19:27:09
Witam. Na informatyke mam zrobić projekt w grafice 3D(3d studio max). Zrobiłem z prostych brył plac zabaw.Czy ktoś może mi pomoc jakie tekstury materiały wstawić na obiekty (boxy)żeby był realistyczny "lateks"

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Kwiecień 22, 2010, 02:22:14
Myślę, że samymi materiałami tutaj niewiele zwojujesz, dopóki nie ustawisz oświetlenia, cieni i jakiegoś global illumination, bo do uzyskania realizmu bez tego się nie obędzie. Jak już to będzie, to najprawdopodobniej nawet samym Phongiem idzie odpowiedni materiał załatwić. :)

Offline sekator2

  • Użytkownik

# Kwiecień 22, 2010, 08:21:19
A jakie oświetlenie polecasz do takich obiektów??

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Kwiecień 22, 2010, 10:42:02
A jakie oświetlenie polecasz do takich obiektów??
Normalne - takie, jakiego możesz uświadczyć na takich obiektach.

Offline sekator2

  • Użytkownik

# Kwiecień 22, 2010, 19:38:52
Nie jestem za bardzo w maksie zorjentowany może mała podpowiedź co do oświetlenia.

Offline sekator2

  • Użytkownik

# Kwiecień 22, 2010, 23:11:33
Pomocy. Może ktoś mi pomóc z tymi świtałam jak ktoś wie jak to jest minuta pracy a mi naprawdę dużo pomoże.
http://rapidshare.com/files/378941382/plac_zabaw.max.html

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Kwiecień 23, 2010, 00:57:25
Mało kogo tutaj stać na 3dsmaxa :)

therealremi

  • Gość
# Kwiecień 23, 2010, 01:28:46
Mało kogo tutaj stać na 3dsmaxa :)
Ja mam licencję deweloperską ;)
Co do oświetlenia to nie jest to sprawa banalna. Do sceny outdoor kiedyś stosowałem plik HDR (znaleziony w sieci) jako mapa Environment + Lighttracer + światło Direct udające słońce. Do interior pewnie by trzeba było dać Mental Ray i jakieś jego światła; dawno tego nie robiłem, ale to może zająć wiele godzin eksperymentów. Powinna też być w maxie biblioteczka z gotowymi materiałami Mental Raya.
Szczerze mówiąc to ze screena nie wiem czy ta scena to bardziej outdoor czy indoor. W tym drugim wariancie mogłyby być problemy bo nie widzę tam ścian, które odbijałyby fotony.

Offline s0d

  • Użytkownik

# Kwiecień 23, 2010, 12:39:08
a może tak max3d.pl ? ;)