Autor Wątek: Ma ktoś przepis na dokończenie gry?  (Przeczytany 4825 razy)

Offline ShadowDancer

  • Redaktor

# Kwiecień 21, 2010, 22:38:22
1.Opanować język programowanie w 90%-95% , w którym się grę pisze
4.Wiedzieć co się umie , a co nie.

Och, ja nie znam języka w 90%, podejrzewam, że wiele osób go nie zna. Nie wiem też, co nie umiem(bo inaczej bym umiał). Trochę pokrętna ta twoja metoda...

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Kwiecień 21, 2010, 22:52:24
Kiedy odejdziecie się tego kurczowo trzymanego schematu który wygląda o tak:
gra = kod + bzdety?  ::)

@Władek
Masz klasyka:
Kod: (c) [Zaznacz]
main[]={};Pytanie :P dlaczego to się kompiluje?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 21, 2010, 22:56:30 wysłana przez świrus »

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Kwiecień 21, 2010, 23:10:46
Hint: Z tego samego powodu, co skompiluje się
Kod: (c) [Zaznacz]
main;

therealremi

  • Gość
# Kwiecień 21, 2010, 23:18:57
Och, ja nie znam języka w 90%, podejrzewam, że wiele osób go nie zna.
Jeśli przeczytasz książkę o programowaniu , obejmującą cały zakres praktycznej wiedzy o języku , i wchłoniesz ich schematy.
I wszystko sprawdzisz na własnym kodzie.
I jeśli nie będziesz zadawał pytań o życzy które są napisane w książce.

No dobra , powinienem napisać tak:
"1.Opanować język programowanie  w którym się grę pisze, tak by móc wyrazić swoje myśli za pomocą kodu"

Nie wiem też, co nie umiem(bo inaczej bym umiał).
Jeśli nie umiesz posługiwać się twierdzeniem pitagorasa (lub cosinusa) , to nie robisz gry , w której potrzeba wyliczyć w przestrzeni 2D odległości mieczy dwoma punktami na podstawie ich położenia (x,y).

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Kwiecień 21, 2010, 23:26:17
Jeśli nie umiesz posługiwać się twierdzeniem pitagorasa (lub cosinusa)
Powiedz mi że żartujesz... :)

therealremi

  • Gość
# Kwiecień 21, 2010, 23:51:28
Cytuj
Jeśli nie umiesz posługiwać się twierdzeniem pitagorasa (lub cosinusa)
A jeżeli już wiesz co to są zbiory Fuzzy-ego (to taki gość z Muppet Show) to jesteś profi.  ;)

Offline siso

  • Użytkownik

# Kwiecień 21, 2010, 23:59:12
Jeśli nie umiesz posługiwać się twierdzeniem pitagorasa (lub cosinusa)
Powiedz mi że żartujesz... :)
Obawiam się, że Władek nie żartuje.
Obawiam się nawet, że Cosinusa to on zna osobiście...

Offline Asmodeusz

  • Użytkownik
    • Bogumił Wiatrowski: Blog

# Kwiecień 22, 2010, 09:08:19
Sposób na ukończenie gry jest jeden: motywacja. Wystarczy znaleźć silną motywację, wręcz zmuszającą do siedzenia dniami i nocami nad projektem, a reszta przyjdzie sama (czasem z pomocą Google lub porad ludzi na forach).

To może być cokolwiek: czasem wystarczy zwykłe "obiecałem mamie/koledze/wujkowi/bratu/nauczycielowi/chomikowi że skończę grę", czasem jakiś cel, który stoi za skończeniem gry.

Rozejrzyj się po ofertach pracy i zauważ, że wszędzie wymagają wykształcenia i/lub doświadczenia. Skończony projekt to doświadczenie, które można zaprezentować potencjalnemu pracodawcy. Potem już tylko czekać na efekty. Nawet jeśli projekt skończysz za rok-dwa, a do pracy wybierasz się za nie wcześniej niż np. 5 lat, da to tylko więcej czasu na skończenie jeszcze jednego/dwóch/więcej projektów - czyli rozbudowanie swojego portfolio.

Ewentualnie pomyśl o tłumach ludzi, którzy chcieliby zagrać w twoje dzieło. Są ich setki? Tysiące? Czemu jeszcze muszą czekać? Pisz!

Oczywiście, sama motywacja to nie wszystko; natomiast będąc zmotywowanym łatwiej zabrać się za mniej przyjemne elementy projektu - refaktoring, debugowanie, szczegółowe projektowanie i wszystkie nielubiane komponenty. Na te tematy sporo klawiatur zostało zużytych, więc nie będę powtarzał tego, co w Sieci jest.

Dotyczy: wszystkich mających problemy z ukończeniem projektu.

Ironia w formie (wypowiedź stylizowana na agitację) celowa i zamierzona.

therealremi

  • Gość
# Kwiecień 22, 2010, 09:38:12
Sposób na ukończenie gry jest jeden: motywacja. Wystarczy znaleźć silną motywację, wręcz zmuszającą do siedzenia dniami i nocami nad projektem
To może być cokolwiek...
No właśnie to nie jest takie proste. Chyba każdy jest zmotywowany do bycia pięknym i bogatym, a ilu takimi się staje? Wg mnie dobry poradnik "Jak skończyć projekt?" / "Jak schudnąć?" / "Jak zostać największym hodowcą chomików w powiecie?" powinien się skupiać właśnie na opisaniu sposobów jak tą motywację, wiarę w powodzenie, skupienie etc. utrzymać przez cały czas na tym samym wysokim poziomie.

Offline Oijadt

  • Użytkownik

# Kwiecień 22, 2010, 12:30:52
To może być cokolwiek: czasem wystarczy zwykłe "obiecałem mamie/koledze/wujkowi/bratu/nauczycielowi/chomikowi że skończę grę"

chomiki zbyt szybko zdechaja. to moze byc problem.


Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Kwiecień 22, 2010, 14:10:41
chomiki zbyt szybko zdechaja. to moze byc problem.
Rozwiązania są dwa:
1. Robic mniejsze projekty.
2. Zacząć hodować żółwia. ;)

Cytuj
Chyba każdy jest zmotywowany do bycia pięknym i bogatym, a ilu takimi się staje?
Każdy by chciał, ale nie każdy jest zmotywowany. Na początku może i jest, ale z czasem motywacja opada, zwłaszcza jeżeli się potem okazuje, że na przykład do bycia pięknym trzeba biegać dwie godziny dziennie, a całą swoją dietę oprzeć na selerze. ;)

Offline Pawel1503

  • Użytkownik
    • DevBlog Pawel1503

# Kwiecień 22, 2010, 18:29:59
Hyh wy byście nie chcieli wiedzieć ile ja porzuciłem projektów jak jeszcze w blenderze programowałem...

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Kwiecień 22, 2010, 19:05:17
Hyh wy byście nie chcieli wiedzieć ile ja porzuciłem projektów jak jeszcze w blenderze programowałem...
Jeżeli miał to być żart, to nie wyszedł :D

Offline Pawel1503

  • Użytkownik
    • DevBlog Pawel1503

# Kwiecień 22, 2010, 19:19:37
Więc liczymy: 1, 2 ,3... uf męczące, ok. W sumie naliczyłem 32 projekty porzucone i 2 projekty ukończone.

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Kwiecień 22, 2010, 19:31:18
Cool story bro.