Autor Wątek: Tworzenie gier na komórki - w co na początku zainwestować?  (Przeczytany 9377 razy)

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Kwiecień 21, 2010, 10:44:18
No coz, 'entry level salary' w USA to jest cos co w naszych warunkach umozliwialoby dosc godne zycie, pensji na poziomie  ~6k zl to raczej kazdy deweloper nie dostaje... ;) Oczywiscie aplikacja ladnie rozpromowana, ciekawie prowadzona a i sama w sobie prezentuje niezly poziom i fajny casualowy pomysl wykorzystania sprzetu Apple...

Jak dla mnie to dosc realistyczna perspektywa tego co daloby sie w dosc optymistycznym wypadku uzyskac... Jednakze sadze ze juz jest troszke po ptakach... rynek sie zapelnil, a wielu niezdecydowanych dopiero teraz bierze sie za to, mozliwosci nadal sa, ale wydaje mi sie ze bez dobrej marki nie ma co liczyc na kokosy, warto szukac nowych nisz, choc imo jak ktos ma czas, to te 280zl 'wpisowego' mozna poswiecic, poza tym zawsze to jakies doswiadczenie. Ale nie zaryzykowalbym opierajac caly swoj biznes na tej platformie...

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline pinqwin

  • Użytkownik

# Kwiecień 21, 2010, 11:49:06
Jak ktoś ma możliwości i chce się w to bawić to zawsze warto spróbować zwłaszcza, że iphone, ipad, jeszcze długo będzie na rynku a jak patrzę na sprzedaż, która została zamieszczona w tym linku to mnie wystarczy 1/10 z tego rocznie, będzie przynajmniej na jakieś wakacje, myślę że kolega ma rację mówiąc, że opieranie biznesu tylko na jednej platformie jest zbyt ryzykowne, a i trafić z produktem też coraz trudniej ;) ale zawsze warto spróbować, ja przymierzam się do zakupu sprzętu w przyszłym tygodniu, jestem ciekaw jak będzie mi szła nauka nowego środowiska, objective-c etc. bo jeszcze normalnie trzeba pacować ;)

Poza tym jest jeszcze kilka ciekawych propozycji na inne platfromy, niedługo ma się pojawić nowe XNA, windows phone, to na pewno będzie dobra perspektywa, jeśli kolega będzie miał już coś gotowego na iphona będzie mógł to przeportować, w bardzo prosty sposób, nie mówiąc o androidzie i innych wynalazkach, które akurat do mnie nie przemawiają.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 21, 2010, 11:52:13 wysłana przez pinqwin »

Offline RaFał

  • Użytkownik
    • Wyniki lotto

# Kwiecień 21, 2010, 12:43:35
ja przymierzam się do zakupu sprzętu w przyszłym tygodniu,

Mógłbyś zdradzić co konkretnie kupisz?

jestem ciekaw jak będzie mi szła nauka nowego środowiska, objective-c etc. bo jeszcze normalnie trzeba pacować ;)

Można też pisać w c, c++ lub JavaScript.

jeśli kolega będzie miał już coś gotowego na iphona będzie mógł to przeportować, w bardzo prosty sposób,

Porty z iPhona na jakie jeszcze inne platformy da się relatywnie prosto zrobić?

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 21, 2010, 13:10:00 wysłana przez RaFał »

Offline pinqwin

  • Użytkownik

# Kwiecień 21, 2010, 12:59:44
Zacznę od MacBooka, brat ma iphona więc zakup telefonu mi odpada, chwilowo. Przymierzam się do białego MacBooka, ale chce kupić nowego nie używanego, do 4 k zł. Szczerze to nie wiem jak do końca jest z pisaniem w C++, nastawiam się na naukę objective-c, traktuję to trochę jako inwestycję w siebie, jeśli nawet nic nie wyjdzie z moich aplikacji na iphona, narazie mam dwa projekty w głowie, to myślę, że nabiorę trochę doświadczenia i najwyżej będę później szukał pracy jako programista dla MocOSX, iphone etc.

W sumię to trochę dziwie, że tak mało osób na warsztacie piszę na iphona, komórki z androidem, generalnie w tej chwili to jest idealna opcja, dla pasjonatów tworzenia gier, jednak myślę że sytuacja bardzo się zmieni gdy pojawi się windows phone i nowe XNA, pewnie wtedy większość osób będzie z tym walczyć ;) W końcu dobrze by było choć odrobinę zarobić na tej swojej pasji bo o dobrą pracę w gamedevie w Polsce nadal jest ciężko, a przecież nie wszyscy chcą klepać bazki, i pisać interfejsy pod nie w .NET ;)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 21, 2010, 13:04:26 wysłana przez pinqwin »

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Kwiecień 21, 2010, 13:17:09
Zacznę od MacBooka, brat ma iphona więc zakup telefonu mi odpada, chwilowo. Przymierzam się do białego MacBooka, ale chce kupić nowego nie używanego, do 4 k zł. Szczerze to nie wiem jak do końca jest z pisaniem w C++, nastawiam się na naukę objective-c, traktuję to trochę jako inwestycję w siebie, jeśli nawet nic nie wyjdzie z moich aplikacji na iphona, narazie mam dwa projekty w głowie, to myślę, że nabiorę trochę doświadczenia i najwyżej będę później szukał pracy jako programista dla MocOSX, iphone etc.

W sumię to trochę dziwie, że tak mało osób na warsztacie piszę na iphona, komórki z androidem, generalnie w tej chwili to jest idealna opcja, dla pasjonatów tworzenia gier, jednak myślę że sytuacja bardzo się zmieni gdy pojawi się windows phone i nowe XNA, pewnie wtedy większość osób będzie z tym walczyć ;) W końcu dobrze by było choć odrobinę zarobić na tej swojej pasji bo o dobrą pracę w gamedevie w Polsce nadal jest ciężko, a przecież nie wszyscy chcą klepać bazki, i pisać interfejsy pod nie w .NET ;)

Objective-C jest potrzebny w zasadzie tylko do obslugi API systemu,  jest calkowicie kompatybilny z C, nawet bardziej niz C++ ( kazdy plik zrodlowy w C jest zrodlem w Obj-C ), a dzieki wynalazkowi zwanemu Objective-C++ takze z C++ mozna mieszac dowolnie te jezyki w jednym pliku zrodlowym nawet :) Nie ma wiec problemu pisac swoja gre w C++ a a Obj-C uzywac tylko do komunikacji z urzadzeniem, kiedy to bedzie potrzebne. ( Na podobnej zasadzie jak uzywa sie czasami np. WinAPI ;) )

Aha, zamiast MacBooka polecalbym iMaca -> raz ze szybsze procki tam daja i wieksze dyski i lepsze grafy, to przede wszystkim co najwazniejsze - wiekszy monitor :) A to dla programisty najwazniejsze. Obecnie nie wyobrazam sobie pracy na jakims smiesznie malym monitorku laptopkowym juz nawet abstrachujac od klawiatury.... Chyba ze mobilnosc ci sie przyda :) ( roznic w cenach lapkow a stacjonarek w przypadku Apple chyba nie ma za bardzo ? )
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 21, 2010, 13:20:35 wysłana przez vashpan »

Offline pinqwin

  • Użytkownik

# Kwiecień 21, 2010, 13:28:07

Aha, zamiast MacBooka polecalbym iMaca -> raz ze szybsze procki tam daja i wieksze dyski i lepsze grafy, to przede wszystkim co najwazniejsze - wiekszy monitor :) A to dla programisty najwazniejsze. Obecnie nie wyobrazam sobie pracy na jakims smiesznie malym monitorku laptopkowym juz nawet abstrachujac od klawiatury.... Chyba ze mobilnosc ci sie przyda :) ( roznic w cenach lapkow a stacjonarek w przypadku Apple chyba nie ma za bardzo ? )


Niestety jest i to straszna ;] minimum 1 k, a jak chciałbyś coś lepszego to nawet 2 k, ja szczerze mówiąc odkąd zacząłem pracować na lapie, to jakoś nie mogę się przestawić na stacjonarkę, poza tym suma kosztów, MacBook + fajna klawiatura + plus monitorek 22 cale, będzie niższa od zakupu najtańszego iMaca. Procesor zgadza się słabszy, grafika praktycznie ta sama, pamięć też praktycznie to samo, jedynie to kwestia dysku twardego, ale nie będę potrzebował jakiegoś giganta. Aż chce się powiedzieć kur... czemu to takie drogie no ale co zrobić ;)

Offline RaFał

  • Użytkownik
    • Wyniki lotto

# Kwiecień 21, 2010, 13:32:24
Aż chce się powiedzieć kur... czemu to takie drogie no ale co zrobić ;)

Apple ma bardzo oddanych klientów :) Nawet nie muszą mieć niskich cen i bo ja taką będę mieli zbyt na swoje produkty :)

Offline Wyszo

  • Użytkownik

# Kwiecień 21, 2010, 14:05:36
Nie znam się na tym za bardzo, ale miałem przyjemność porównać jak działa hackintosh na lenovo T61 (Core 2 Duo 2,4GHz + chyba 4GB pamięci) i oryginalny Mac OS macu mini (Core 2 Duo 1,83GHz + 2GB ramu). Szczerze mówiąc to o dziwo nie ma porównania (na korzyść maca). Czas bootowania, szybkość działania czy nawet czas kopiowania na pendrive'a (! ten sam pendrive, ten sam system plików) są zdecydowanie lepsze. Dlatego twierdzę, że te 1,83GHz + 2GB ramu spokojnie wystarcza do developerki na Maca. A taki sprzęt to koszt około 1000 zł. Jeśli zdecydujemy się na Power Maca G5 to możemy podłączyć 2 monitory. Jeśli zdecydujemy się na maca mini, to też możemy podłączyć 2 monitory, ale musimy dopłacić kilkaset złotych za np. zewnętrzną kartę graficzną na usb (mac mini ma tylko jedno wyjście dvi). Polecam posiedzieć chwilę na tej klasy sprzęcie - nie potrzeba jakiegoś demona prędkości, żeby emulator iPhone'a i XCode działały szybko. To nie zasobożerny Windows ;) 

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Kwiecień 21, 2010, 14:32:18
Hola, hola. Do developerki na iPhone potrzebny jest Mac x86.

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Kwiecień 21, 2010, 16:49:22
@Wyszo - pewnie kwestia sterownikow :) Wydaje mi sie ze to byla kwestia wolniejszego dzialania dysku. Tak naprawde roznicy nie powinno byc w ogole - to system i to system, sprzet i procek taki sam... Mi tam Mac OS X dziala bardzo sprawnie, lepiej niz Windows ( empirycznie )

Offline Moriquendi

  • Użytkownik

# Kwiecień 21, 2010, 17:13:59
Apropo blogów/stronach o apple....

Z polskich to znam: myapple.pl. Chyba największy.
A z zagranicznych?

Offline Wyszo

  • Użytkownik

# Kwiecień 21, 2010, 17:19:44
Hola, hola. Do developerki na iPhone potrzebny jest Mac x86.

A to nie wiedziałem, mój błąd. Ale to nie skreśla tych tanich (~1000zł) maców mini - te nie jadące na intelu i tak mają tak słabe parametry, że nikt rozsądny by ich nie kupił, nawet gdyby chodziły na allegro po 50 zł (a nie po kilkaset).

Offline RaFał

  • Użytkownik
    • Wyniki lotto

# Kwiecień 22, 2010, 21:43:45
Cytuj
Jest także kilka różnych frameworków, które które unikną ograniczeń: Unity3D samo w sobie np. nie kompiluje projektu, tylko przekazuje tą robotę Xcode. Podobnie PhoneGap, który pozwala owinąć stronę www w JavaScript za pomocą iPhonowej aplikacji.

W tej chwili widzę tylko jedno wyjście dla Adobe: przerobić swój system tworzenia aplikacji tak, aby działał jak Unity3D, tj. przygotowywał progjekt w Obj-C, który następnie kompiluje się w Xcode.
http://appleblog.pl/apple-zmienia-postanowienia-iphone-os-4-sdk-zabraniajac-publikacji-aplikacji-z-np-flasha-czy-monotouch

Skoro pozwoli to "uniknąć ograniczeń" to w czym problem? :)

Offline lukasyno

  • Użytkownik

# Kwiecień 22, 2010, 21:58:34
http://flex2.blogspot.com/
tam jest troche o programowaniu na smartfony

Offline RaFał

  • Użytkownik
    • Wyniki lotto

# Kwiecień 30, 2010, 15:07:55
Cytat: Wyszo
Nie znam się na tym za bardzo, ale miałem przyjemność porównać jak działa hackintosh na lenovo T61 (Core 2 Duo 2,4GHz + chyba 4GB pamięci) i oryginalny Mac OS macu mini (Core 2 Duo 1,83GHz + 2GB ramu). Szczerze mówiąc to o dziwo nie ma porównania (na korzyść maca).

Czyli taki Mac mini:
http://www.cortland.pl/52639_Apple_Mac_mini_EDU_Core_2_Duo_2.26GHz_2GB_160GB_SD.html
na początek byłby dobry? Chodzi mi głównie o wydajność - czy dobrze na nim będzie chodził emulator iPhone i Xcode?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 30, 2010, 15:12:03 wysłana przez RaFał »