Autor Wątek: Tworzenie gier na komórki - w co na początku zainwestować?  (Przeczytany 9378 razy)

Offline RaFał

  • Użytkownik
    • Wyniki lotto

# Kwiecień 20, 2010, 14:54:18
Mając ograniczony budżet (około 10 000 zł) chciałbym te pieniądze jak najlepiej zainwestować we wszystko (sprzęt, oprogramowanie) co umożliwi mi tworzenie i wydawanie gier na komórki. Priorytetem dla mnie jest iPhone, więc na początek chciałbym zacząć od zakupu samego iPhona :) Będzie to pewnie koszt około 3000zł.
Unity na iPhona z tego co mi wiadomo jest na początku darmowe. Wstęp do App Store też jest chyba darmowy?

Co poza tym Waszym zdaniem warto jeszcze kupić? Może jakiś telefon na inną platformę (Symbian, Android itd.)? Może jakieś urządzenie "powiązane" z iPhone (np. iPad)?


« Ostatnia zmiana: Kwiecień 21, 2010, 10:51:01 wysłana przez RaFał »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Kwiecień 20, 2010, 15:16:54
MacBook, iPhone i licencja deweloperska -- akurat się wyrobisz. Soft jest darmowy.

Offline RaFał

  • Użytkownik
    • Wyniki lotto

# Kwiecień 20, 2010, 15:26:59
MacBook, iPhone i licencja deweloperska -- akurat się wyrobisz. Soft jest darmowy.

Na MacBooka mam odłożone pieniądze poza tymi 10 tyś. więc mi jeszcze trochę z nich zostanie.
A w dalszej kolejności (gdy uzbieram więcej pieniędzy) co byś radził jeszcze kupić?

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Kwiecień 20, 2010, 15:35:56
Za pozostałą kasę możesz wynająć grafika i muzyka. Poza tym samo założenie firmy to trochę czasu i kasy.
Aha, w Unity (jak również Flasha, MonoTouch itp) nie celuj -- nowe zasady Appla wykluczają użycie tego typu zabawek do tworzenia aplikacji.

iPad może być niezłą inwestycją, bo póki co konkurencja jest dużo mniejsza. Tyle że koszta stworzenia gry z kolei dużo większe...
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 20, 2010, 15:38:02 wysłana przez Dab »

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Kwiecień 20, 2010, 15:39:01
Cytuj
Aha, w Unity (jak również Flasha, MonoTouch itp) nie celuj
Nie byłbym taki radykalny. Goście od Unity szukają już rozwiązania problemu, pewnie je znajdą (szczególnie, że gadają z Applem) - myślę, że to kwestia paru tygodni max.

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Kwiecień 20, 2010, 15:41:48
Tam było słowo "chwilowo [nie celuj]", zostało zjedzone w trakcie redagowania posta :)

Niewykluczone że rozwiązanie się znajdzie, ale ryzyko że kilkumiesięczna praca pójdzie w diabły zostaje ;)

Offline pinqwin

  • Użytkownik

# Kwiecień 20, 2010, 15:45:06
Panowie a kto powiedział że kolega będzie zaczynał od czegoś 3D, ostatnia gra która zrobiła furorę z tego co pamiętam to była gra typu defense - niszczenie zombiaków z 3D to nie miało wiele wspólnego :P
Sam noszę się z zamiarem zakupu MacBooka i spróbowania swoich sił także powodzenia ;]

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Kwiecień 20, 2010, 15:47:28
A ktoś broni robić gier 2D na silniku 3D :) ?

Offline RaFał

  • Użytkownik
    • Wyniki lotto

# Kwiecień 20, 2010, 16:13:13
iPad może być niezłą inwestycją, bo póki co konkurencja jest dużo mniejsza. Tyle że koszta stworzenia gry z kolei dużo większe...
Czy mógłbyś trochę więcej o tym napisać?

Offline Asmodeusz

  • Użytkownik
    • Bogumił Wiatrowski: Blog

# Kwiecień 20, 2010, 16:16:28
iMac, iPhone, Windows, VS, rejestracja w Ovi Store (Nokia), MS Marketplace, AppStore, jakiś device na Symbianie, Androidzie i WM. Masz gotową platformę do pisania na wszystkie główne platformy mobilne (smartphone'owe), w tym wypadku portowanie własnych produktów nie powinno być zbyt problematyczne ;-)

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Kwiecień 20, 2010, 16:23:34
iPad może być niezłą inwestycją, bo póki co konkurencja jest dużo mniejsza. Tyle że koszta stworzenia gry z kolei dużo większe...
Czy mógłbyś trochę więcej o tym napisać?

Ekran jest dużo większy (5x więcej pikseli w porównaniu do iPhone) więc wszystko musi być dużo bardziej szczegółowe. A bardziej szczegółowa grafika -> więcej czasu -> większe koszty. Poza tym na iPhone przez większość czasu spora część ekranu jest zasłonięta przez interfejs/własne paluchy. Na iPadzie miejsca jest więcej przez co "skuteczna powierzchnia ekranu" na którą gracz zwraca uwagę jest dużo większa.

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Kwiecień 20, 2010, 17:12:06
Jednoczesnie odloz 20zl miesiecznie na loterie :) Szanse na wygrana troche mniejsze niz zrobienie tytulu, ktory przebije sie na AppStore i nie zniknie po 1 dniu, ale potencjalna kasa tez wieksza.

Offline RaFał

  • Użytkownik
    • Wyniki lotto

# Kwiecień 20, 2010, 17:25:17
Jednoczesnie odloz 20zl miesiecznie na loterie :) Szanse na wygrana troche mniejsze niz zrobienie tytulu, ktory przebije sie na AppStore i nie zniknie po 1 dniu, ale potencjalna kasa tez wieksza.

Może nie będzie tak źle :)
Ale nawet jeżeli nie zarobię, to przecież będę mógł się tymi urządzeniami "pobawić" :) czyli po prostu będę z nich korzystać od strony użytkowej.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 20, 2010, 17:42:40 wysłana przez RaFał »

Offline RaFał

  • Użytkownik
    • Wyniki lotto

# Kwiecień 20, 2010, 17:46:26
rejestracja w Ovi Store (Nokia), MS Marketplace, AppStore

Jakie są koszty rejestracji w tych serwisach?

Offline Asmodeusz

  • Użytkownik
    • Bogumił Wiatrowski: Blog

# Kwiecień 20, 2010, 17:48:14
rejestracja w Ovi Store (Nokia), MS Marketplace, AppStore

Jakie są koszty rejestracji w tych serwisach?
AppStore $99 rocznie, MS Windows Mobile Marketplace chyba podobnie, Ovi Store nie wiem dokładnie. Za to na pewno wysłanie aplikacji do MS Marketplace i OVI jest płatne.