Autor Wątek: Engine Quake 3 Arena  (Przeczytany 19662 razy)

Offline Herrfrag

  • Użytkownik
    • Herrfrag Homepage

# Sierpień 31, 2006, 16:55:44
 W firefoxie obrazki trzeba sćiągać (np FlashGot'em), odźwieżanie, jak wspomniał Krzysiek, nie pomaga.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Smetana

  • Użytkownik

# Sierpień 31, 2006, 17:15:50
Ja ma firefoxa, napis 'Forbidden' i odświerzanie pomaga, więc te wasze teorie nie są zbyt dobre :D.

Offline Kot

  • Użytkownik

# Sierpień 31, 2006, 17:22:53
Mówię Wam, skopiujcie adres do paska adresu i tak wchodźcie, a nie przez linka. Wtedy nie jest wysyłany referer a chyba na to jest uczulony ten serwer :)

Offline nameczanin

  • Użytkownik
    • devlog

# Sierpień 31, 2006, 17:29:02
ja przeczytalem poprzedni post Kota i okazala sie racja i nawet o tym napisalem post wyzej, a Wy wciaz nie czytacie :P Firefox: zaznaczyc linq, CTRL+C, CTRL+T, CTRL+V, ENTER.

Offline Kot

  • Użytkownik

# Sierpień 31, 2006, 17:37:13
Jestem przekonany, ze tu chodzi o wspomniane referee (mozliwosci PHP i pomoc przegladarki)
To be precise: referer i jest to pole nagłówka HTTP :)

A na wspominanym serwerze pewnie jest zablokowane wyświetlanie obrazków na obcych stronach i dokonują tego właśnie poprzez sprawdzanie referera.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 31, 2006, 17:39:18 wysłana przez Kot »

Offline nameczanin

  • Użytkownik
    • devlog

# Sierpień 31, 2006, 19:00:30
Kot: masz racje, referer. Mi sie z q3 niektore rzeczy mieszaja nawet :E (tam jest haslo tzw. "referee" jezeli chodzi o serv)

Offline arcotexas

  • Użytkownik
    • Texas Homepage

# Wrzesień 01, 2006, 18:23:48

Bardzo bym chcial sie przylaczyc do projektu, ale:
1. jak wielu mam swoje juz zajecia (projekty, teraz nowa szkola)
2. za duzo mi brakuje do bycia pr0, zeby miec 'czelnosc' tykania sie src'a q3 :|

Ale zeby nie bylo, ze napisalem prawie nic:
1. Mowiles Carmackowi? ;)
2. bylo juz pare podobnych analiz, ale mniej globalnych:

IMHO takie modyfikacje, analizy sie przydadza, wiec idziesz w dobrym kierunku. Tylko nie zaprzestan na tym przez cale zycie, bo moze Ci sie do niczego nie przydac, ale legenda zawsze bedzie ;)

Co do Carmack'a to nie pytalem  ;D Zreszta to jego proble, że udostępnił te źródła. Zresztą jego pozycji i tak nic nie zagrozi a firma ID Software nie splajtuje (mają engine'a DOOM'a, lepszego od Q3A). Ja nie mam zamiaru przerabiać tej gry, żeby ją sprzedawać czy wogóle w nią grać (zresztą teraz się nie da, bo nie ma botów i obsługę serwerów internetowych też usunąłem)  Moim zamiarem jest napisanie dokumentacji do komercyjnego engine'a, żeby wszyscy mogli coś z niego wyciągnął do swoich projektów. W tym silniku jest mnóstwo ciekawych rozwiązań, których nie znajdziecie w żadnych tutorialach. nameczanin słusznie stwierdził, że było kilka już takich analiz, jednak żadna nie była tak globalna i co najważniejsze nie była po polsku. Szkoda, że poza aprobatą nie ma nikogo kto by mi pomógł  :-\ Ostatnio zacząłem nawet tworzyć szersze komentarze z myślą o tych, którzy mieli by to czytać. W sumie nad kodami siedze rok a w rzeczywistości góra 1 miesiąc. Tak więc z pomocą kilku programistów te kody możemy skończyć w 3 miesiące. Wiem już bardzo dużo i przerabianie przebiega dużo szybciej niż na początku. Dla innych ten czas może być krótszy, bo bardzo w dużym stopniu uprościłem kod i dodałem mnóstwo komentarzy i opisów.
Zachęcam więc do współpracy  ;)
PS: wczorał znalazłem notkę na necie, że ID planuje napisać tutoriale do engine'a Q3A  ;)
Pozdrawiam

Offline nameczanin

  • Użytkownik
    • devlog

# Wrzesień 01, 2006, 18:28:42
co do tego, czy pytales Carmacka, to (wiedzialem, ze nie zrozumiesz ;) ) mialem na mysli, co on na to. Moze dalby Ci pochwale? :D

A ze jestem aprobata, to sorry, ale juz wypowiedzialem sie jakie jest moje stanowisko :<

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Wrzesień 01, 2006, 18:31:58
Cytuj
Ja nie mam zamiaru przerabiać tej gry, żeby ją sprzedawać czy wogóle w nią grać (zresztą teraz się nie da, bo nie ma botów i obsługę serwerów internetowych też usunąłem)
Myślę, że znacznie lepiej by było, gdybyś to zostawił, najwyżej z oryginalnymi komentarzami. :)

Offline arcotexas

  • Użytkownik
    • Texas Homepage

# Wrzesień 01, 2006, 18:55:17
co do tego, czy pytales Carmacka, to (wiedzialem, ze nie zrozumiesz ;) ) mialem na mysli, co on na to. Moze dalby Ci pochwale? :D

A ze jestem aprobata, to sorry, ale juz wypowiedzialem sie jakie jest moje stanowisko :<
Źle zrozumiałem z tym Carmack'iem :D Może akurat by się cieszył w końcu promuje jego wielkie dzieło  ;D
nameczanin - każdy może się przydać, może akurat w przyszłości się przyłączysz  ;)

Cytuj
Ja nie mam zamiaru przerabiać tej gry, żeby ją sprzedawać czy wogóle w nią grać (zresztą teraz się nie da, bo nie ma botów i obsługę serwerów internetowych też usunąłem)
Myślę, że znacznie lepiej by było, gdybyś to zostawił, najwyżej z oryginalnymi komentarzami. :)
Usunąłem boty, bo wg mnie za dużo robiły zamieszania w kodzie (były wymieszane pomiędzy 3 modułami) Zresztą kto będzie chciał może sobie je podłączyć (będzie wiedział dokładnie jak są podłączone  ;)) Obsługę serwerów (chodzi mi o statystyki i informacje o serwerach globalnych itp) usunąłem, bo i tak każdy może sobie sam zrobić obsługę własnych serwerów internetowych. Nie usunąłem obsługi serwera (nadal pozostała komunikacja "localhosta" i internetowa) tak więc możecie zobaczyć jak to działa :)  Zresztą nie zabroniłem sobie popatrzeć do oryginalnych źródeł (nawet zachęcam) a jedynie się wzorować na tym co ja zrobiłem. Jeszcze jedno usunąłem prawie wszystko związane z rozgrywką drużynową, gdyż też tam było wiele kodu, do którego można dojść samemu. Moim motto nie jest napisanie Quake'a 3 Areny a jedynie tutoriali na temat engine'a FPS bazując na kodzie Q3 Jeśli ktoś uważa, że za dużo usunąłem to niech sobie sprawdzi oryginalny kod źródłowy i niech się przekona jak wiele tego jest. Przypuszczalnie obchudziłem kod o ok 10% Czekam na komentarze  ???

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Wrzesień 01, 2006, 20:06:15
Cytuj
Usunąłem boty, bo wg mnie za dużo robiły zamieszania w kodzie (były wymieszane pomiędzy 3 modułami) Zresztą kto będzie chciał może sobie je podłączyć (będzie wiedział dokładnie jak są podłączone  ;)) Obsługę serwerów (chodzi mi o statystyki i informacje o serwerach globalnych itp) usunąłem, bo i tak każdy może sobie sam zrobić obsługę własnych serwerów internetowych.
Z takim podejściem to mógłeś od razu cały kod usunąć - każdy może przecież sobie sam Q3A napisać. ;) Jak pisałem, moim zdaniem znacznie lepiej by było pozostawić to nieudokumentowane, niż usuwać, bo zawsze łatwiej jest skakać w obrębie jednego projektu (co Visual Studio znacznie ułatwia), niż kilku. :)

Offline arcotexas

  • Użytkownik
    • Texas Homepage

# Wrzesień 01, 2006, 20:36:43
Z takim podejściem to mógłeś od razu cały kod usunąć - każdy może przecież sobie sam Q3A napisać. ;) Jak pisałem, moim zdaniem znacznie lepiej by było pozostawić to nieudokumentowane, niż usuwać, bo zawsze łatwiej jest skakać w obrębie jednego projektu (co Visual Studio znacznie ułatwia), niż kilku. :)
Nie musicie się obawiać zostawiam całą esensję tej gry, całe jej jądro (które sporo waży). Zastanawiam się czy nie dokleić z powrotem botów (góra pół dnia pracy) ale lepiej by się wtedy testowało. Co do reszty to nie ma się nad czym użalać, bo to góra 0.5% kodów. (moich komentarzy jest więcej  ;D ) Wierzcie mi moje usuwanie to mała kropelka w porównaniu z wielkością tego kodu  ;)
Pozdrawiam

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Wrzesień 01, 2006, 21:15:12
Cytuj
Zastanawiam się czy nie dokleić z powrotem botów (góra pół dnia pracy) ale lepiej by się wtedy testowało.
Doklej. :) Nie chodzi tu tylko o testowanie, ale także o to, że użytkownicy tego kodu zapewne także by się chcieli z nim trochę pobawić, na przykład modyfikując bronie itp. Bez botów to by było mało zabawne. :)

Offline arcotexas

  • Użytkownik
    • Texas Homepage

# Wrzesień 01, 2006, 21:28:49
Doklej. :) Nie chodzi tu tylko o testowanie, ale także o to, że użytkownicy tego kodu zapewne także by się chcieli z nim trochę pobawić, na przykład modyfikując bronie itp. Bez botów to by było mało zabawne. :)
Dobra klamka zapadła, doklejam boty (PS: juz sie stesknilem za nimi :) O postępie powiadomię wkrótce. Zastrzegam, że usunę chatowanie botów (bardzo olbrzymia część kodów) oraz nie będzie wielu rodzajów botów, tylko rodzaj, bo to też uprości sytuację. Być może coś usunę jeszcze po drodze. Ale przeciwnik będzie :)
Pozdrawiam

Jest godzina 23:35 Boty ożyły :)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 02, 2006, 00:38:49 wysłana przez arcotexas »

Offline Lipek Samo Zło

  • Użytkownik

# Wrzesień 09, 2006, 14:12:56
Bardzo mi sie podoba pomysł, z niecierpliwością czekam na kolejne newsy  :)